مطالب

گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل
پذیرفته‌شدگان آزمون اردیبهشت ۱۳۹۸


۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، نخستین «آزمون گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل» انجمن حسابداران خبره ایران در سه گروه جداگانه داوطلبان واجد شرایط در محل مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) برگزار شد (مشروح خبر). هر یک از نوبت‌های سه‌گانه این آزمون که با حضور شماری از داوطلبان واجد شرایط برگزار شد، شامل یک بخش آغازین "پرسش‌های چهار گزینه‌ای" (۲۰ تست) از قوانین و مقررات مالیاتی مربوط به صاحبان مشاغل (به مدت ۴۰ دقیقه) و یک بخش پایانی "مسئله تشریحی و تکمیل عملی اظهارنامه عملکرد مشاغل، اظهارنامه مالیات  بر ارزش افزوده، ارسال فهرست معاملات فصلی، و ارسال فهرست حقوق کارکنان مشاغل" (به مدت ۱۶۰دقیقه) بود.

 

پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون به شرح زیر (نخستین گروه دارندگان گواهینامه "خدمات مالیاتی مشاغل") از سوی انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان حسابداران توانمند به ارائه خدمات مالیاتی به صاحبان مشاغل مکلف به رعایت قوانین و مقررات مالیاتی معرفی می‌شوند. از این رو، آن گروه از صاحبان مشاغلی که توانایی رعایت دقیق تکالیف مالیاتی خود را ندارند، می‌توانند انجام این امور مالیاتی خود را از طریق انعقاد قراردادهای دو طرفه به این حسابداران صلاحیت‌دار بسپارند. ارائه این خدمات بسته به شرایط مقرر در قراردادهای دوطرفه می‌تواند طیف متفاوتی از امور حسابداری را دربربگیرد.


لازم به ذکر است، تداوم اعتبار این گواهینامه‌ها - که در ادوار یک‌ساله تمدید خواهند شد - مستلزم رعایت ضوابط مصوب شورای عـالی و کارگروه گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل انجمن حسابداران خبره ایران، از جمله رعایت اخلاق حرفه‌ای و آموزش حرفه‌ای مستمر است. با این حال، گواهینامه‌های اعطایی به این افراد مادامی که مشخصات آنان در «سامانه معرفی دارندگان گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل» (در حال بروزرسانی) مندرج باشد، از نظر انجمن معتبر است. 

 

فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی «آزمون گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل» انجمن حسابداران خبره ایران (مورخ 20 و 21 اردیبهشت 1398)

به ترتیب نمره کل دریافتی (رتبه):

  1. زهره زحمت کش
  2. بیتاسادات جمالی کرمانشاهی
  3. نسترن میرزا زاده مفرد
  4. شبنم شایسته فر
  5. محسن ملک اصلی
  6. زینب تقوی صوفیانی
  7. قاسم جواد زاده جانبهان
  8. علی مرادی
  9. مریم احمدی جوهرانی
  10. معصومه شقاقی
  11. امیر کاملی
  12. جلال یحیائی لیموئی
  13. رویا صدقی
  14. محمد کمالو
  15. امیرحسین سپهر
  16. مانوئیل یوحنایی
  17. سعید مختاری
  18. سیدامید سجادیان
  19. ابراهیم محسنی کوتنانی
  20. مهدی برزآبادی فراهانی
  21. حسین مشیری
  22. ابوالقاسم کردی
  23. علیرضا ابرار بصیر
  24. سیدرضا حسینی کوشالشاهی
  25. امیرحسن معظمی کندی
  26. محسن صافی سیس
  27. حامد صمیمیت
  28. اکبر حامدی وند
  29. سعید اکبری ارزنانی
  30. ادریس کریمی قره عمر
  31. نفیسه عادلی
  32. رضوان کوچک اندام
  33. امیر بختیاریان
  34. امیر عرفان بهرامی
  35. حسن قارلقی
  36. داود هارونی
  37. مرتضی غفاری
  38. آرمان نقش‌بندی
  39. رامین غنچه
  40. سیده مهرناز هاشمی
  41. ملیحه ایرجی
  42. سعیده یوسفی
  43. محمد حبیبی
  44. زهرا معارف وند
  45. شیرزاد وفائی‌فر
  46. نینا ملازینلی
  47. نرگس عباسی
  48. مجید رزاق
  49. علیرضا نادعلی پور
  50. سیده زهره  باقری شاره
  51. سمانه ساداتت مظلومی طبائی
  52. جعفرصادق محرر ذبیحی
  53. محمدمهدی سپهری
  54. مصطفی زارع اصغری

قوانین و مقررات مالیاتی ایران، همانند اغلب کشورها، تکالیف مالیاتی متنوعی را بر عهده صاحبان مشاغل گذاشته است. ناآگاهی و عدم رعایت این تکالیف مالیاتی از سوی صاحبان مشاغل می‌تواند جرایم مالیاتی بعضاً هنگفت و حتی مجازات کیفری سنگینی را به آنان تحمیل کند. در این ارتباط، انجمن حسابداران خبره ایران در راستای خدمت به عموم (جامعه) و فراهم کردن شرايط و فرصت‌‏‌های مناسب برای رشد شاغلان در حرفه، و جلب مشارکت هر چه بيشتر افراد صلاحيت‌دار در زمينه‏ خدمات حرفه‌‏‌ای مورد نياز جامعه (موضوع ماده 1 اساسنامه) اقدام به طراحی "گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل" کرده است. این گواهینامه به حسابداران صلاحیت‌داری اعطا می‌شود که علاوه بر داشتن تحصیلات دانشگاهی معتبر (حداقل کارشناسی حسابداری یا رشته‌های مرتبط) دارای سابقه کار مرتبط (حداقل دو سال) باشند، و موفق به گذراندن آزمون کتبی و عملی برگزاری توسط کارگروه گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل انجمن حسابداران خبره ایران نیز بشوند.
 

نخستین "آزمون گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل" (مشروح خبر) با حضور ۹۰ نفر از داوطلبان واجد شرایط در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شد، و پس از ارزیابی انجام‌شده سرانجام ؟؟ نفر از شرکت‌کنندگان موفق به دریافت این گواهینامه شدند (فهرست پذیرفته‌شدگان این آزمون به زودی اعلام خواهد شد).


مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده در انجمن مقرر است، نوبت آینده این آزمون در مرداد ۱۳۹۸ برگزار شود، که به محض انتشار فراخوان مربوط از سوی انجمن در این صفحه به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

انجمن حسابداران خبره ایران در راستای راهبرد ترویج حرفه‌ای‌گری در حسابداری ایران، علاوه بر طراحی و اعطای عناوین عضویت خبره در شاخه‌های تخصصی "حسابدار مالی خبره"، حسابدار مدیریت خبره" و "حسابدار مستقل خبره" (موضوع ماده ۸ اساسنامه)، اقدام به طراحی و اعطای سایر گواهینامه‌های حرفه‌ای در زمینه‌های تخصصی زیر کرده است. هر یک از این گواهینامه‌ها، به داوطلبان واجد شرایطی اعطاء می‌شود، که موفق به گذراندن آزمون مربوط شوند. برای اطلاعات بیشتر درباره هر یک از گواهینامه‌های زیر بر روی عنوان آنها کلیک کنید:

  • گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل
  • دیپلم گزارشگری مالی بین‌المللی
  • گواهینامه ارزیاب خبره اوراق بهادار

 

«آزمون جلسه‎محور حسابدار مدیریت خبره سال ۱۳۹۶» 
طبق مصوبه جلسه مورخ 4 مرداد 1396 هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره، در اجرای «آیین‎نامه چگونگی احراز شرایط عضویت خبره» (مصوب جلسه مورخ 28 فروردین 1396 شورای عالی) جزئیات برگزاری «آزمون جلسه‎محور حسابدار مدیریت خبره سال 1396» تعیین شد؛ و در قالب فراخوان منتشر شده از سوی دبیرخانه انجمن (مورخ 8 مرداد 1396) به شرح زیر به اطلاع اعضاء انجمن رسید:
 
مواد آزمون و تعداد پرسش‌ها
1. حسابداری مدیریت: کلّیات (15 سؤال)
2. حسابداری مدیریت: ارزیابی عملکرد (35 سؤال)
3. حسابداری مدیریت: تصمیم‎گیری (35 سؤال)
4. برنامه‎ریزی استراتژیک (15 سؤال)
 
نشست‌های آزمون و مدّت زمان پاسخ‎گویی

جلسه آزمون در روز شنبه، 11 آذر 1396، در محل مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) دو نشست 90 دقیقه‌ای طی یک نیم‎روز برگزار شد. در نشست اوّل، آزمون مواد 1 و 2 و در در نشست دوّم آزمون مواد 3 و 4 برگزار شد.

پرسش‌های مواد چهارگانه آزمون به همراه کلید پاسخ‌ها

فایل الکترونیکی پرسش‌های این آزمون (به همراه کلید پاسخ‌ها) در پیوندهای زیر در دسترس علاقه‌مندان است:

 
حدّنصاب قبولی
  • حدّنصاب قبولی در این آزمون پاسخ‎گویی درست به حداقل 60 درصد از پرسش‌های هر یک از مواد آزمون بود.
  • آزمون همه مواد به صورت پرسش‌های چندگزینه‎ای (تستی) بود.
  • هر پاسخ درست یک (1) نمره و هر پاسخ نادرست یک‎سوم نمره منفی (کاهنده) داشت.
  • هر داوطلبی که حداقل نمره قبولی یکی از مواد آزمون را دریافت کرده بود، می‎توانست در آزمون آینده فقط پرسش‌های مواد دیگر آزمون را پاسخ دهد.
 
منابع
داوطلبان واجد شرایط شرکت در آزمون جلسه‎محور سال 1396 می‎توانستند به منظور کسب آمادگی از منابع فارسی زیر استفاده کنند:
حسابداری مدیریت: کلیات، مجید میراسکندری، انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران با همکاری انتشارات کیومرث
حسابداری مدیریت: ارزیابی عملکرد، انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران با همکاری انتشارات کیومرث
حسابداری مدیریت: تصمیم‎گیری، انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران با همکاری انتشارات کیومرث
دستنامه برنامه‎ریزی استراتژیک، محمّد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهش‎های فرهنگی
 

آمار متقاضیان و ثبت‌نام‌کنندگان

در فاصله زمانی انتشار فراخوان (8 مرداد 1396) تا پایان مهلت ثبت‌نام (30 مهر 1396)، که قریب به سه ماه به طول انجامید، حدود 400 نفر درخواست خود را برای شرکت در این آزمون اعلام کردند. سرانجام نیز پس از بررسی پرونده متقاضیان، در مورخ 15 آبان 1396، فهرست 241 عضو واجد شرایط شرکت در آزمون اعلام شد. از این تعداد، 58 نفر (24 درصد) از بین زنان عضو انجمن و 183 نفر (76 درصد) از بین مردان عضو انجمن بودند. با توجه به این که زنان عضو انجمن حدود 10 درصد از کل اعضاء را تشکیل می‌دهند، می‌توان نتیجه گرفت که استقبال زنان عضو انجمن از این آزمون به نسبت سهم‌شان از کل اعضاء بیشتر (حدود دو و نیم برابر) بود.

 

تاریخ و محل برگزاری آزمون؛ و آمار شرکت‌کنندگان

آزمون در روز شنبه، 11 آذر 1396، در محل ساختمان مرکزی PACT برگزار شد. در روز آزمون مجموعاً 167 نفر - 45 زن (27 درصد) و 122 مرد (73 درصد) - شرکت کردند. آزمون در دو نشست 90 دقیقه‌ای برنامه‌ریزی شده بود. نشست اول از ساعت 9:00 تا 10:30 شامل دو ماده «حسابداری مدیریت: کلیات» (15 پرسش) و «حسابداری مدیریت: ارزیابی عملکرد» (35 پرسش)، و پس از 30 دقیقه استراحت، نشست دوم از ساعت 11:00 تا 12:30 شامل دو ماده «حسابداری مدیریت: تصمیم‌گیری» (35 پرسش) و «برنامه‌ریزی استراتژیک» (15 پرسش) در مجموعاً 9 کلاس واقع در سه طبقه ساختمان مرکزی مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) برگزار شد.

 

ارزیابی پاسخ‌نامه‌ها و نتیجه نهایی

پس از برگزاری آزمون، طی سه جلسه حدوداً پنج ساعته (مجموعاً 15 ساعت) با حضور نمایندگان هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره و دبیرکل انجمن تعداد 334 پاسخ‌نامه 167 شرکت‌کننده در این آزمون مورد ارزیابی قرار گرفت. بر این مبنا، در جلسه مورخ 19 آذر 1396 هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره، 31 عضو واجد شرایط شرکت‌کننده در آزمون، شامل، 6 زن (19 درصد) و 25 مرد (81 درصد)، که امتیاز آنان در هر چهار ماده آزمون بالای 60 درصد بود، به عنوان پذیرفته‌شدگان قطعی آزمون معرفی شدند. این اعضاء، پس از تصویب در جلسه مورخ 20 آذر 1396 شورای عالی، به عنوان نخستین گروه از اعضای خبره انجمن در شاخه تخصصی حسابدار مدیریت خبره (موضوع ماده 8 اساسنامه) اعلام شدند. همچنین، بر مبنای ارزیابی انجام‌شده، 26 عضو واجد شرایط شرکت‌کننده در آزمون، شامل 6 زن (23 درصد) و 20 مرد (77 درصد)، نیز به عنوان پذیرفته‌شدگان مشروط (در یک تا سه ماده آزمون) معرفی شدند. مطابق مصوبات هیئت، این افراد در صورت شرکت در دو آزمون آینده حسابدار مدیریت خبره انجمن می‌توانند صرفاً پرسش‌های سایر مواد آزمون را پاسخ دهند.

 

«آیین ویژه معرفی نخستین گروه حسابداران مدیریت خبره عضو انجمن حسابداران خبره ایران»، 26 آذر 1396، هتل استقلال، تهران

پذیرفته‌شدگان این آزمون همزمان با برگزاری آیین‌های ویژه گرامی‌داشت «روز حسابدار» در سرتاسر کشور، در شامگاه یکشننبه، 26 آذر 1396، در «آیین ویژه معرفی نخستین گروه حسابداران مدیریت خبره عضو انجمن حسابداران خبره ایران» در تالار دریای نور هتل استقلال در حضور همه متقاضیان شرکت در این آزمون، اعضای شورای عالی، اعضای هیئت‌های تشخیص صلاحیت سه‌گانه، اعضای کارگروه‌های هفت‌گانه، رئیسان و اعضای ادوار مختلف شورای عالی انجمن، و اعضای شورای عالی و هیئت مدیره انجمن‌های حرفه‌ای، دانشگاهی و صنفی، معرفی شدند. گزارش کامل این آیین ویژه در شماره 309، دی 1396، مجله حسابدار (ارگان رسمی انجمن حسابداران خبره ایران)، صص 15-7 منتشر شد (دریافت متن کامل گزارش).

 

شامگاه یکشنبه، 26 آذر 1396: مراسم ویژه معرفی پذیرفته‌شدگان «آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1396» انجمن حسابداران خبره ایران با حضور تمامی شرکت‌کنندگان در این آزمون در هتل استقلال تهران برگزار شد

(برای دریافت کیفیت اصلی، روی عکس فوق کلیک کنید)

 

فهرست پذیرفته‌شدگان آزمون

پذیرفته‌شدگان قطعی این آزمون که در آیین ویژه مورخ 26 آذر 1396 به عنوان نخستین گروه اعضای خبره انجمن در شاخه تخصصی «حسابدار مدیریت خبره» معرفی شدند به ترتیب امتیاز به‌دست‌آورده در مواد چهارگانه آزمون عبارتند از: حامد امینیان، جمشید پیک فلک، جواد طهماسبی، هادی اولاد، محسن ژاله آزاد زنجانی، محمدمهدی شاطرزاده، اشکاندخت نَمسِه‌چی، علی بیات، احمد بیابانی، امیر فلکی طرازکوهی، حسین مَرجَوی، فریدون امجدیان، هاجر باطنی، سیدمحمد طباطبایی، فاطمه پوریعقوبی، مهناز خشنودنیا، حجت‌اله بابایی، هنگامه مقدس‌پور، سودابه گودرزی، محمدنادر خمجانی، عباس سخاوت، محمد حسین‌پور، مسعود خوروین، غلامعباس عالیشوندی، داود بهادر، رضا چَلانی، فریدون داود وندی، ساسان حدادی، اسداله حمیدی، رحمان خانی گنبد، و حمید حق‌نویس

 

 

فهرست پذیرفته‌شدگان مشروط مواد چهارگانه آزمون

بر مبنای ارزیابی پاسخ‌نامه‌های شرکت‌کنندگان در آزمون یادشده، پذیرفته‌شدگان مشروط مواد چهارگانه آزمون به شرح زیر اعلام شده است. مطابق مصوبه هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره، این افراد در دو آزمون آینده حسابدار مدیریت خبره در صورت ثبت‌نام می‌توانند صرفاً به پاسخ‌گویی سایر مواد آزمون بپردازند.

 

  • پذیرفته‌شدگان مشروط «حسابداری مدیریت: کلیات»

خانم‌ها و آقایان: پیمان ویسه، محمدمهدی مقامی، آزاده سوری، هایده رحیمی، و محمد معدنی

 

  • پذیرفته‌شدگان مشروط «حسابداری مدیریت: ارزیابی عملکرد»

آقایان: محمد معدنی، محمدمهدی مقامی، علی جلالی‌فر، بهزاد مقرب کلخوران، و پیمان ویسه

 

  • پذیرفته‌شدگان مشروط «حسابداری مدیریت: تصمیم‌گیری»

خانم‌ها و آقایان: آزاد فرح‌افزون، علیرضا فلکی طرازکوهی، هایده رحیمی، آی‌تک درودی‌نژاد کر، نوشان خوش‌بخت، آزاده سوری، و کیوان تجردی

 

  • پذیرفته‌شدگان مشروط «برنامه‌ریزی استراتژیک»

خانم‌ها و آقایان: پیمان ویسه، محمدمهدی مقامی، مهدی سلطانی، بهزاد مقرب کلخوران، نعمت رادمنش، علی جلالی‌فر، محمدکاظم سوهانیان، مهدی مقدسی، آرین نصیرزاده گلجاهی، نوشان خوش‌بخت، فریبرز موسی رضائی، منا پاشاپور، روح‌اله مردان واجاری، مهرداد اسماعیلی، زهرا دیده‌ور، علیرضا فلکی طرازکوهی، آزاد فرح‌افزون، آی‌تک درودی‌نژاد کر، جواد محمدزاده میرابی، یوسف آزادوار، سعید کریمی‌پور سریزدی، حسن حسینی

 

 
پیشینه
پس از تصویب اساسنامه جدید انجمن، در مجمع عمومی فوق العاده مورخ 23 تیر 1393، طبق ماده (8) اساسنامه جدید: «اعضای عادی انجمن پس از حداقل دو سال عضویت و احراز شرایطی شامل قبولی در آزمون تخصصی، کسب تجربه‏ کاری، و گذراندن دوره‎های آموزشی که ضوابط آن توسط ‏‏شورای‏ عالی تعیین خواهد شد می‎توانند به عنوان "عضو خبره" در یک یا چند شاخه‏ تخصصی شناخته شوند». شورای عالی انجمن در اجرای این ماده اساسنامه، پس از بحث و بررسی‎های مفصل کارشناسانه، سرانجام در جلسه مورخ 28 فروردین 1396 با تصویب «آیین‎نامه چگونگی احراز شرایط عضویت خبره» ضوابط و ساز و کار مورد نیاز برای اعطای عضویت خبره به اعضای واجد شرایط انجمن در سه شاخه تخصصی «حسابدار مالی خبره»، «حسابدار مدیریت خبره» و «حسابدار مستقل خبره» را فراهم کرد.
 

آزمون حسابدار مالی خبره سال 1397
مطابق تصمیمات هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مالی خبره و شورای عالی انجمن، مقرر شده است از این پس آزمون‌های حسابدار مالی خبره انجمن حسابداران خبره ایران دست‌کم یک بار در سال برگزار شود. در همین راستا، در اجرای مصوبه جلسه مورخ 30 بهمن 1396، «فراخوان ثبت‌نام در آزمون حسابدار مالی خبره سال 1397» از سوی دبیرخانه انجمن صادر و ثبت‌نام متقاضیان شرکت در این آزمون حداکثر تا 31 مرداد 1397 انجام می‌شود. مطابق فراخوان مذکور، آزمون یادشده در نیمه نخست مهر 1397 برگزار خواهد شد. مطابق مصوبه جلسه مورخ یکم اردیبهشت 1397 هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مالی خبره نیز، مواد، منابع، و چگونگی برگزاری آزمون حسابدار مالی خبره سال 1397 تعیین شد و در قالب «اطلاعیه شماره (2)» به اطلاع داوطلبان رسید.

اطلاعیه‌های صادره:

از طریق کانال رسمی انجمن در آپارات: فیلم مستند «ح: مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» با هدف تبیین اهداف انجمن حسابداران خبره ایران از ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران منتشر شد

 

(برای مشاهده فیلم مستند «ح مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» که با هدف تبیین اهداف انجمن از 

ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران تولید شده است، بر روی تصویر فوق کلیک کنید)

 

مقالات، میزگردها، گزارش‌ها و دیگر مطالبی که در ارتباط با گواهینامه‌های حرفه‌ای انجمن حسابداران خبره ایران در مجله حسابدار (ماهنامه انجمن) منتشر شده‌اند در پیوندهای زیر جهت مطالعه اعضای گرانمایه و دیگر علاقه‌مندان در دسترس هستند:

 

       آرشیو مجله حسابدار        



پیشینه
پس از تصویب اساسنامه جدید انجمن، در مجمع عمومی فوق العاده مورخ 23 تیر 1393، طبق ماده (8) اساسنامه جدید: «اعضای عادی انجمن پس از حداقل دو سال عضویت و احراز شرایطی شامل قبولی در آزمون تخصصی، کسب تجربه‏ کاری، و گذراندن دوره‎های آموزشی که ضوابط آن توسط ‏‏شورای‏ عالی تعیین خواهد شد می‎توانند به عنوان "عضو خبره" در یک یا چند شاخه‏ تخصصی شناخته شوند». شورای عالی انجمن در اجرای این ماده اساسنامه، پس از بحث و بررسی‎های مفصل کارشناسانه، سرانجام در جلسه مورخ 28 فروردین 1396 با تصویب «آیین‎نامه چگونگی احراز شرایط عضویت خبره» ضوابط و ساز و کار مورد نیاز برای اعطای عضویت خبره به اعضای واجد شرایط انجمن در سه شاخه تخصصی «حسابدار مالی خبره»، «حسابدار مدیریت خبره» و «حسابدار مستقل خبره» را فراهم کرد.

 

 

آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1396
(تاریخ برگزاری: 11 آذر 1396)
بر مبنای مباحث انجام‎شده در جلسات شورای عالی در نیمه نخست سال 1396، مقرر شد با توجه به پیشینه آموزشی انجمن و مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) در زمینه حسابداری مدیریت، بلافاصله مقدمات پذیرش اعضای واجد شرایط انجمن در شاخه تخصصی «حسابدار مدیریت خبره» فراهم شود. آزمون یادشده که نخستین آزمون کتبی متحدالشکل و سراسری برگزارشده توسط انجمن برای گواهی‌کردن صلاحیت حرفه‌ای اعضای واجد شرایط بود، در روز شنبه، 11 آذر 1396 در محل ساختمان مرکزی مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) برگزار شد (گزارش کامل). پذیرفته‌شدگان قطعی و مشروط این آزمون در آیین ویژه‌ای، در روز یکشنبه، 26 آذر 1396، در تالار دریای نور هتل استقلال معرفی شدند (گزارش کامل).

آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1397
(تاریخ برگزاری آزمون: 26 آبان 1397)

در اجرای مصوبه جلسه مورخ 24 اردیبهشت 1397 شورای عالی انجمن، «فراخوان ثبت‌نام در آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1397» در روز شنبه، 2 تیر 1397، از سوی دبیرخانه انجمن صادر و ثبت‌نام متقاضیان شرکت در این آزمون حداکثر تا 12 آبان 1397 انجام می‌شود. مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده، آزمون یادشده صبح روز شنبه، 26 آبان 1397 (در محل ساختمان مرکزی مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT)، واقع در تهران، خیابان استاد نجات الهی، کوچه نوید، شماره 23) برگزار خواهد شد (اطلاعات بیشتر).

 

اطلاعیه‌های صادره در ارتباط با «آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1397»:

 

از طریق کانال رسمی انجمن در آپارات: فیلم مستند «ح: مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» با هدف تبیین اهداف انجمن حسابداران خبره ایران از ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران منتشر شد

 

(برای مشاهده فیلم مستند «ح مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» که با هدف تبیین اهداف انجمن از 

ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران تولید شده است، بر روی تصویر فوق کلیک کنید)

 

مقالات، میزگردها، گزارش‌ها و دیگر مطالبی که در ارتباط با گواهینامه‌های حرفه‌ای انجمن حسابداران خبره ایران در مجله حسابدار (ماهنامه انجمن) منتشر شده‌اند در پیوندهای زیر جهت مطالعه اعضای گرانمایه و دیگر علاقه‌مندان در دسترس هستند:

 

       آرشیو مجله حسابدار        

(برای دیدن ویدئو روی تصویر کلیک کنید)

 

انجمن حسابداران خبره ایران با داشتن قریب به هشت هزار و پانصد عضو حرفه‎ای از همه استانهای کشور و از همه مشاغل گوناگون حسابداری، مربوط‎‎ترین شبکه متخصصان تراز اول حسابداری و مالی کشور برای معرفی محصولات و خدمات نرم‎افزاری و سخت‎افزاری در زمینه حسابداری، حسابرسی، مالی، اداری، و مدیریتی؛ و همچنین، خدمات عمومی و تخصصی بانکداری، بیمه‎ای، سرمایه‎گذاری، تامین مالی، و خدمات و محصولات مشابه است. شرکتها و موسساتی که علاقه‎مند به معرفی محصولات و خدمات خود به اعضای انجمن و سایر مخاطبان رسانه‎های فراگیر در اختیار انجمن هستند می‎توانند از یکی از دو راه زیر نسبت به انتشار آگهی‎های خود اقدام کنند.


انتشار آگهی در وبگاه انجمن

اکنون که قریب به دو سال از راهاندازی وبگاه جدید انجمن سپری شدهاست؛ مفتخریم به اطلاع برسانیم، در اثر تلاشهای مستمر انجامشده به منظور تامین محتوای مناسب و کاربردی برای حسابداران و دیگر علاقهمندان، وبگاه انجمن حسابداران خبره ایران به استناد رتبهبندی الکسا در جایگاه پربازدیدترین وبگاه در بین وبگاههای نهادهای حسابداری ایران قرار دارد. ضمن این که با توجه به در شرف راهاندازی بودن بخشهای پرمخاطب دیگری که ظرف ماههای گذشته بر روی طراحی آنها وقت قابل ملاحظهای صرف شده است، این جایگاه بیتردید ظرف ماههای آینده ارتقاء چشمگیری نیز خواهد یافت. از این رو، مطابق تصمیم متخذه در سازمان آگهیهای انجمن مقرر شده است از یکم تیر 1396 فرایند انتشار آگهی در جایگاههای مختلف در نظر گرفته شده بر روی این وبگاه نیز در چارچوب نرخنامه و ضوابط انتشار آگهی تبلیغاتی در وبگاه انجمن انجام شود.

 

انتشار آگهی در مجله حسابدار (ماهنامه انجمن)

مجله حسابدار به عنوان نخستین و تنها ماهنامه حرفهای حسابداری ایران از نیمه دوم سال 1355 تا کنون (قریب به 40 سال) به طور منظم منتشر شدهاست. این ماهنامه به عنوان پرخوانندهترین مجله حرفه حسابداری و مالی ایران (با یکصد هزار شمارگان در سال) علاوه بر توزیع گسترده از طریق شبکه روزنامهفروشیهای کشور و ارسال منظم به مشترکان مجله، در مقام ارگان رسمی انجمن حسابداران خبره ایران نیز به صورت ماهانه برای نزدیک به 8.500 عضو انجمن در سرتاسر کشور (هر 31 استان) ارسال میشود. علاقهمندان انتشار آگهی در این مجله می‎توانند در چارچوب نرخنامه و ضوابط انتشار آگهی تبلیغاتی در مجله حسابدار نسبت به اعلام سفارش آگهی خود اقدام کنند.

 

اطلاعات تماس

  • تلفن‎ها: 5 تا 82 99 65 88 (021) داخلی 4 (خانم صفری‎نژاد)
  • نمابر (فکس): 67 86 87 88 (021)
  • رایانامه (ایمیل): این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تلگرام: @ads_iica_ir (پاسخگویی آنلاین در ساعات اداری)
  • صندوق پستی: 3691 / 15845
  • نشانی: تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، رو به روی بیمارستان کسری، شماره 28، طبقه دوم
  • کدپستی: 1514936514
  • ساعات پاسخگویی: شنبه تا چهارشنبه، ساعت 9 تا 16:30

 

عضو انجمن حسابداران خبره ایران
عضو جامعه حسابداران رسمی ایران
معتمد بورس و اوراق بهادار
عضو انجمن حسابرسان داخلی
عضو انجمن حسابداری ایران


شهریار دیلم صالحی (حسابدار رسمی، حسابدار مستقل، و کارشناس رسمی دادگستری در رشته حسابداری و حسابرسی)
محمدحسن فامیلی (حسابدار رسمی، حسابدار مستقل)
سیدعلی شیرازی (حسابدار رسمی)
حسن طهرانی (حسابدار رسمی)
فرشید سلطانی (حسابدار رسمی)


خدمات:
• حسابرسی و بارزسی قانونی صورت‏های مالی
• مشاوره مالی و حسابرسی عملیاتی
• حسابرسی داخلی
• حسابرسی‏ های خاص(ویژه)
• رسیدگی‏های بیمه‏ ای شرکت‏ های
• تهیه صورت‏های مالی تلفیقی
• خدمات حسابداری و سایر خدمات حرفه‏ ای.
تلفن: 1- 44299340    و              6- 44297182
فاکس: 44297192

نشانی: تهران- بلوار اشرفی اصفهانی- بالاتر ار جلال آل احمد- خیابان طالقانی- پلاک 12- واحدهای 14 و 15
کدپستی: 1461653365
ایمیل: info: @ dariaravesh.com

عضو انجمن حسابداران خبره ایران
عضو جامعه حسابداران رسمی ایران


بابک دورگلی (حسابدار مستقل، حسابدار رسمی)
نادر فرهمندنیا (حسابدار مستقل، حسابدار رسمی)
علی پازکی (حسابدار مستقل، حسابدار رسمی)

خدمات:

• انواع حسابرسی
• بازرسی قانونی
• مشاوره و مدیریت مالی
• طراحی و پیاده‏سازی سیستم مالی
• خدمات مالی و حسابداری مالیاتی
• داوری مالی.


تلفن: 88443423- 88444668
فکس: 88452862

نشانی: تهران- خیابان مطهری، روبروی باشگاه بانک سپه، پلاک 28- واحد 9 جنوبی

www.abaudit.com
Email: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انجمن در اجرای ماده (10) اساسنامه ميتواند اشخاص حقوقي که توسط اعضاي خبره تشکيل شده‏‏اند را در چارچوب ضوابط مصوب ‏‏شوراي‏ عالي معرفي کند. در این راستا، آن گروه از موسسات حسابرسی که اکثریت شرکای آنها «حسابدار مستقل خبره» هستند به ترتیب الفبا به شرح زیر معرفی می‎شوند. علاقه‎مندان می‎توانند برای مشاهده جزئیات مربوط به هر موسسه بر روی نام آن کلیک کنند.

 

اطلاعات زیر بر اساس آخرین اطلاعات اعلام‎شده از سوی موسسات به دبیرخانه انجمن تنظیم شده است. هر گونه تغییر در اطلاعات مذکور بلافاصله پس از اعلام کتبی توسط  هر یک از موسسات در صفحه مربوطه اعمال خواهد شد.

ردیف مؤسسه عنوان کامل
1 آبتین روش آریا مؤسسه حسابرسی آبتین روش آریا
2 آرشین حساب مؤسسه حسابرسی آرشین حساب
3 آتیه نگر موسسه حسابرسی و خدمات مالی آتیه نگر
4 آرمان آروین پارس مؤسسه حسابرسی آرمان آروین پارس
5 آرمان اندیش آگاه مؤسسه حسابرسی  آرمان اندیش آگاه
6 آریا روش مؤسسه حسابرسی آریا روش
7 آزمودگان مؤسسه حسابرسی آزمودگان
8 آزمون داده های پارس مؤسسه حسابرسی و خدمات مدیریت آزمون داده های پارس
9 آزمون سامانه مؤسسه حسابرسی آزمون سامانه
10 آئین بهروش موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت آئین بهروش
11 ارقام نگر آریا مؤسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ارقام نگر آریا
12 اصول پایه فراگیر مؤسسه حسابرسی و خدمات مدیریت اصول پایه فراگیر
13 ارکان سیستم مؤسسه حسابرسی ارکان سیستم
14 اطمینان بخش و همکاران مؤسسه حسابرسی اطمینان بخش و همکاران
15 بهراد مشار مؤسسه حسابرسی و خدمات مدیریت بهراد مشار
16 بهمند مؤسسه حسابرسی بهمند
17 بهنود حساب مؤسسه حسابرسی بهنود حساب
18 بیات رایان مؤسسه حسابرسی بیات رایان
19 بیداران مؤسسه حسابرسی بیداران
20 بیلان گزارشگری موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت بیلان گزارشگر
21 پردازش حساب هونام مؤسسه حسابرسی پردازش حساب هونام
22 تدبیرگران مستقل مؤسسه حسابرسی تدبیرگران مستقل
23 تلاش ارقام مؤسسه حسابرسی تلاش ارقام
24 حافظ گام مؤسسه حسابرسی و خدمات حافظ گام
25 خبره مؤسسه حسابرسی خبره
26 داریا روش موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت داریا روش
27 دش و همکاران مؤسسه حسابرسی دش و همکاران
28 رهنمودگران کاردان مؤسسه حسابرسی رهنمودگران کاردان
29 سامان پندار مؤسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سامان پندار
30 سخن حق مؤسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سخن حق
31 سیاق نوین جهان مؤسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سیاق نوین جهان
32 شراکت مؤسسه حسابرسی شراکت
33 شهود امین مؤسسه حسابرسی شهود امین
34 عامر مشاور تهران مؤسسه حسابرسی عامر مشاور تهران
35 فراز مشاور مؤسسه حسابرسی فراز مشاور
36 کاربرد ارقام مؤسسه حسابرسی کاربرد ارقام
37 مختار و همکاران مؤسسه حسابرسی مختار و همکاران
38 مفاهیم حساب جامع مؤسسه حسابرسی و بهبود سیستم های مدیریت مفاهیم حساب جامع
39 مدیریت ممیز مؤسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ممیز
40 همیار حساب مؤسسه حسابرسی و خدمات مالی همیار حساب

 

  • فهرست اشخاص حقوقی (موسسات حسابرسی) و اشخاص حقیقی (شاغلین انفرادی، شاغلین در موسسات، شاغلین در سازمان حسابرسی، و غیرشاغلین) عضو جامعه حسابداران رسمی ایران در وبگاه رسمی جامعه در دسترس علاقه‎مندان است.

 

       برای دسترسی به آرشیو الکترونیکی مجله حسابدار بر روی تصویر بالا کلیک کنید       

 

حسابدار ارگان رسمی انجمن حسابداران خبره ایران است. این مجله برای نخستین بار در پاییز سال 1355 (به صورت دوماهنامه) منتشر شد؛ و هم اکنون در آغاز پنجمین دهه انتشار قرار دارد. حسابدار، از این حیث، مانا‎ترین نشریه حرفه‎ای حسابداری ایران به شمار میآید. حسابدار نخستین و تنها نشریه حسابداری ایران است که به صورت ماهنامه منتشر می‎شود. این مجله با شمارگان ده هزار نسخه در ماه (بیش از یکصدهزار شمارگان در سال) پرخواننده‎ترین نشریه حسابداری ایران، در بین همه نشریات دانشگاهی و حرفه‎ای حسابداری، به‎شمار می‎آید. حسابدار طی چهار دهه گذشته از راه انتقال دانش و تجربه روز حسابداری جهان نقشی انکارناپذیر در توسعه دانش و حرفه حسابداری ایران ایفا کرده است. افزون بر این، در اثر اهتمام هوشمندانه مسئولان انجمن و مجله، بخش قابل توجه و ارزشمندی از تاریخ انجمن، و بالتبع تاریخ حرفه حسابداری ایران، در این مجله مستند شده است. از این حیث، جایگاه حسابدار در انجمن و حرفه حسابداری ایران فراتر از صرفاً یک نشریه تخصصی است. روز سه‎شنبه 23 آذر 1395، همزمان با آیین گرامی‎داشت روز حسابدار سال 1395، «جشن چهل‎سالگی مجله حسابدار» نیز در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد. گزارش کامل و فیلم بخش‎های مختلف این مراسم در این پیوند در دسترس علاقه‎مندان قرار دارد.

 

راه‎های تهیه حسابدار

بخش عمده شمارگان حسابدار، هر ماه، به صورت رایگان برای اعضای انجمن در سرتاسر کشور فرستاده می‎شود. از این رو، علاقه‎مندان به اشتراک حسابدار در صورت داشتن شرایط عضویت در انجمن می‎توانند نسبت به ارسال درخواست عضویت در انجمن اقدام کنند؛ تا بدین ترتیب، همزمان با عضویت در انجمن در زمره مشترکان رایگان حسابدار نیز قرار گیرند. دیگر علاقه‎مندان می‎توانند پس از تکمیل فرم اشتراک حسابدار و پیگیری مراحل مذکور در آن در زمره مشترکان حسابدار قرار گیرند. علاوه بر این، بخشی از شمارگان حسابدار، هر ماه، از طریق روزنامه فروشی‌های معتبر نیز در دسترس علاقه‎مندان قرار دارد. 


انتشار آگهی در حسابدار
با توجه به این که حسابدار هر ماه برای همه اعضای انجمن و طیف گسترده‎ای از مخاطبان حرفه‎ای و دانشگاهی حسابداری ایران ارسال می‎شود، از این نظر، جامعه مخاطبان این مجله مربوط‎ترین جامعه هدف برای معرفی خدمات و محصولات شرکت‎های ارائه کننده خدمات حسابداری و مالی، بانک‎ها و موسسات اعتباری، شرکت‎های فعال در بازار اوراق بهادار، تولیدکنندگان نرم‎افزارهای حسابداری، تولیدکنندگان محصولات دفتری،‌ ... به شمار می‎آید. به طوری که هر ماه شرکت‎های پرشماری نسبت به معرفی محصولات و خدمات خود از راه انتشار آگهی در حسابدار مبادرت میکنند.

 

علاقه‎مندان به انتشار آگهی در حسابدار، ضمن مطالعه نرخ‎نامه و ضوابط انتشار آگهی تبلیغاتی در مجله حسابدار، می‎توانند برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی تکمیلی با سازمان آگهی‎های انجمن به شماره تلفن‎های 88659982 تا 5 (خانم صفری‎نژاد) تماس حاصل فرمایند. گفتنی است، از ابتدای تیر 1396، در چارچوب ضوابط مندرج در نرخ‎نامه و ضوابط انتشار آگهی تبلیغاتی در وبگاه انجمن امکان انتشار آگهی تبلیغاتی در وبگاه انجمن نیز فراهم است.  

 

وبگاه حسابدار

در راستای اقدامات در حال انجام برای توسعه شبکه اطلاع‎رسانی انجمن در فضای مجازی، نسخه آزمایشی وبگاه رسمی حسابدار به نشانی hesabdar.iica.ir همزمان با «جشن چهل‎سالگی حسابدار» به صورت نمادین افتتاح شد. مطابق برنامه‎ریزی انجام‎شده علاوه بر انتشار فایل الکترونیکی شماره‌های جدید مجله حسابدار (با یک ماه تاخیر) به مرور بایگانی تمامی شماره‎های قبلی حسابدار طی چهل سال گذشته نیز با امکان جستجوپذیری موضوعی در این وبگاه بارگذاری خواهد شد و در اختیار عموم علاقه‎مندان قرار خواهد گرفت (اینجا).
 

شناسنامه حسابدار

  • صاحب امتیاز: انجمن حسابداران خبره ایران
  • شماره مجوز: 16249 (پروانه فعالیت دفتر رسانه)
  • مدیر مسئول: مهدی تقوی
  • سردبیر و مدیر اجرایی: محسن قاسمی
  • تحت نظارت شورای عالی انجمن
  • همکار اجرایی: صدیقه ذوالفقاری
  • طراح، صفحه‎آرا، و امور وبگاه: لیلا بیگلری
  • امور آگهی‎ها و مشترکان: بنفشه صفری‎نژاد
  • اخبار: امیر هادی معنوی مقدم

 

اطلاعات تماس

  • رایانامه (ارسال مقالات): این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • رایانامه سردبیر و مدیر اجرایی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

توضیحات محسن قاسمی درباره انتشار مقاله در مجله حسابدار

 

راهنمای انتشار مقاله در حسابدار

اعضای انجمن و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال مقالات حرفه‌ای خود به ارتقای کیفیت محتوای حسابدار به عنوان صدای رسای حرفه حسابداری ایران کمک کنند. انجمن حسابداران خبره ایران، به عنوان یک انجمن «حرفه‌ای» مأموریت‌های زیر را دنبال می‌کند:

  • رشد و بالندگی اعضاء به عنوان اصلی‌ترین سرمایه انجمن،
  • کمک به اعتلای حرفه حسابداری از راه آموزش، پژوهش و ارتقای دانش و مهارت فعالان حرفه،
  • کمک به سازمان‌ها و ارزش‌آفرینی برای آن‌ها از راه اعضاء، و
  • اعطای معتبرترین گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران.

از این رو، مقالات، یادداشت‌ها، میزگردها، گزارش‌ها، اخبار، و دیگر مطالبی که در حسابدار، به عنوان ارگان رسمی انجمن، منتشر می‌شوند، جملگی در راستای تحقق مأموریت‌های فوق هستند. به همین دلیل، از اعضای انجمن و دیگر علاقه‌مندان درخواست می‌شود در ارسال مقالات خود برای انتشار در حسابدار موارد زیر را در نظر داشته باشند:

الف) مقالات زیر در اولویت انتشار در حسابدار قرار دارند:

  • مقالات تألیفی که به یکی از مسائل روز حسابداری ایران می‌پردازند. منظور از "حسابداری" در این‌جا زمینه‌های تخصصی مختلف، از جمله، حسابداری مالی، حسابداری بها، حسابداری مدیریت، و حسابرسی (مستقل/ داخلی/ عملیاتی/ رعایت/ ...) است.
  • مقالات تألیفی که به یکی از مسائل روز قوانین و مقررات حاکم بر حسابداری ایران می‌پردازند. از جمله، قوانین و مقررات مالیاتی، قوانین و مقررات تجاری، قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی، و سایر قوانین و مقررات حاکم بر حسابداری ایران.
  • مقالات تألیفی که به یکی از مسائل روز مرتبط با حسابداری ایران می‌پردازند. از جمله، راهبری شرکتی، کنترل داخلی، ضدتقلب، ضدفساد مالی، تأمین مالی، و سایر مسائل روز مرتبط با حسابداری ایران.
  • ترجمه مقالات منتشر شده در مجلات "حرفه‌ای" معتبر جهان که به یکی از مسائل روز حسابداری جهان یا یکی از مسائل روز مرتبط با حسابداری جهان می‌پردازند؛ و برای حسابداران حرفه‌ای ایران واجد جنبه‌های آموزشی کاربردی (نه صرفاً نظری) هستند.

ب) حسابدار از انتشار مقالات زیر معذور است:

  • مقالات "علمی-پژوهشی" (تألیفی یا ترجمه) که به تبیین مراحل انجام و گزارش یافته‌های پایان‌نامه‌های دانشگاهی (مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) می‌پردازند.
  • مقالات "مروری" (تألیفی یا ترجمه) که به مرور پیشینه پژوهش‌های دانشگاهی در ارتباط با یکی از مفاهیم حسابداری می‌پردازد.
  • مقالات که با گردآوری آثار نوشتاری دیگران (فارسی/ انگلیسی/ ...) تنظیم شده‌اند و هیچ ایده ارزنده‌ای به آن‌ها افزوده نشده باشد.
  • مقالاتی که از خلاصه‌سازی و جرح و تعدیل آثار نوشتاری دیگران (فارسی/ انگلیسی/ ...) تنظیم شده باشند.

پ) رعایت حقوق مؤلفان خط قرمز انتشار هرگونه مطلب در حسابدار است. از این رو، چنان‌چه در مقالات تألیفی خود از آثار نوشتاری دیگران (فارسی/ انگلیسی/ ...) بهره برده‌اید؛ ضروری است که به‌دقت به منابع مورد استفاده ارجاع دهید.

ت) اصول اولیه مقاله‌نویسی را در مقالات تألیفی خود رعایت فرمایید. از جمله، انتخاب تیتر مناسب، پیکربندی مقاله (مقدمه/ بدنه/ نتیجه)، و استفاده از تیترهای میانی (بخش‌بندی بدنه مقاله) - راهنمایی بیشتر

ث) اصول اولیه دستور خطّ فارسی و دستور زبان فارسی را در مقالات تألیفی و ترجمه‌های خود رعایت فرمایید - راهنمایی بیشتر.

 

در پایان لازم به تأکید است، با توجه به این که اولویت اصلی حسابدار مطرح کردن مسائل روز حسابداری ایران، مسائل روز قوانین و مقررات حاکم بر حسابداری ایران، و مسائل روز مرتبط با حسابداری ایران است؛ چنان‌چه مقالات تألیفی ارسالی دربردارنده مطالبی ارزنده برای حسابداران حرفه‌ای ایران باشد، ویراستان حسابدار نقایص مربوط به اصول اولیه مقاله‌نویسی، دستور خطّ فارسی و دستور زبان فارسی را در این قبیل مقالات برطرف خواهند کرد. به عبارت دیگر، امید است افراد حرفه‌ای شاغل در حسابداری ایران به دلیل وسواس در ارسال مقالات کاملاً درست، خوانندگان حسابدار را از دانش و تجارب ارزنده خود محروم نسازند.

اعضای انجمن و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند، با در نظر داشتن مراتب فوق، متن مقاله خود را در قالب نرم‌افزار MS WORD تایپ کنند؛ و برای بررسی، به رایانامه حسابدار (این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید) بفرستند. 

 
 

 پذیرش و امور اعضاء 
اکرم هاشم پور، کارشناس مسئول پذیرش و آزمون حسابداران مستقل
رایانامه: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 پذیرش و امور اعضاء 
تقی امیر یزدانی، کارشناس مسئول پذیرش و آزمون اعضای انجمن
رایانامه: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 امور اجرایی مجله حسابدار 
صدیقه ذوالفقاری، همکار مدیر اجرایی
رایانامه: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 سازمان آگهی های مجله حسابدار و وبگاه 
بنفشه صفری نژاد لنگرودی، کارشناس مسئول آگهی ها
رایانامه: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 حسابداری 
خورسند حجتی
 حسابداری 
پرستو کشاورز
 امور وبگاه 
لیلا بیگلری
رایانامه: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 تدارکات و خدمات 
حمیدرضا شهبازی
 
 

هوشنگ خستوییدکتر محسن قاسمی
  • - دبیرکل انجمن (از دی 1392)
  • - دبیر جلسات شورای عالی
  • - سردبیر و مدیر اجرایی مجله حسابدار
  • - عضو و دبیر کارگروه پذیرش و آزمون اعضاء
  • - عضو و دبیر کارگروه انتشارات
  • - عضو و دبیر کارگروه همایش
  •   رایانامه :  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 

طبق اساسنامه، انجمن دارای دبیرخانه‌ای است که مسئولیت اداره سازمان اجرایی آن با "دبیرکل" است. دبیرکل از بین اعضای انجمن (خارج از اعضای شورای عالی) به پیشنهاد رئیس شورای عالی و تصویب شورای عالی منصوب می‌شود. دبیرکل در همه جلسه‌های شورای عالی شرکت می‌کند، مگر در مواردی که شورای عالی حضور وی را ضروری نداند.

 

مقالات منتشره در مجله حسابدار:

(در حال تکمیل)

اعضای شورای عالی (دوره ۹۸ - ۱۳۹۷)

(به ترتیب سمت / حروف الفبا)

 

دکتر رحمت اله صادقیاندکتر رحمت اله صادقیان
  • - رئیس شورای عالی
منصور شمس احمدیمنصور شمس احمدی
  • - نایب رئیس شورای عالی
  • - رابط کارگروه همایش
مصطفی با تقوامصطفی باتقوا
  • - عضو شورای عالی، خزانه دار
  • - رابط کارگروه پذیرش و آزمون اعضاء
دکتر مهران آقاییدکتر مهران آقایی
  • - عضو شورای عالی
  • - رابط کارگروه همایش
امیر ابراهیم زادهامیر ابراهیم زاده
  • - عضو شورای عالی
  • - رابط کارگروه روابط عمومی و امور بین الملل
سید محمد باقر آبادیسید محمد باقر آبادی
  • - عضو شورای عالی
  • - رابط کارگروه انتشارات
مریم علیشیریمریم علیشیری
  • - عضو شورای عالی
  • - رابط کارگروه قوانین و مقررات
محمد حسن فامیلیمحمد حسن فامیلی
  • - عضو شورای عالی
  • - رابط کارگروه پژوهش
دکتر مهدی مرادزاده فرددکتر مهدی مرادزاده فرد
  • - عضو شورای عالی
  • - رابط کارگروه آموزش حرفه ای
دکتر محسن قاسمیدکتر محسن قاسمی
  • - دبیرکل انجمن
  • - دبیر جلسات شورای عالی
  • - سردبیر و مدیر اجرایی مجله حسابدار
  • - عضو و دبیر کارگروه پذیرش و آزمون اعضاء
  • - عضو و دبیر کارگروه انتشارات
  • - عضو و دبیر کارگروه روابط عمومی و امور بین الملل
 

ترکیب و ضوابط انتخاب شورای عالی
شورای عالی انجمن مرکب از 9 عضو اصلی است که با رأی مخفی از بین اعضایی انتخاب می شوند که حداقل سه سال سابقه عضویت در انجمن دارند. علاوه بر اعضای اصلی شورای عالی هر سال 3 عضو به عنوان عضو علی‌البدل شورای عالی انتخاب خواهند شد. در صورت فوت، استعفا، غیبت مداوم، معذوریت، ممنوعیت قانونی، یا عزل هر یک از اعضای اصلی، اعضای علی البدل به ترتیب اولویت از لحاظ شمار آرا و با رعایت مفاد تبصره‎های 1 و 2 ماده 24 اساسنامه و به دعوت شورای عالی برای باقی مانده مدت ماموریت جانشین اعضای خارج شده از شورای عالی می‌شوند. اکثریت اعضای اصلی شورای عالی باید عضو خبره باشند. مادامی که این اکثریت احراز نشده باشد، به ترتیب آراء، از عضو علی‌البدل خبره برای جایگزینی آخرین عضو اصلی که خبره نیست دعوت به عمل می‌آید.

 

مدت ماموریت شورای عالی
مدت ماموریت اعضای اصلی شورای عالی سه سال است. هر سال یک سوم اعضای شورای عالی، بر حسب قدمت عضویت در شورای عالی، خارج و با رعایت مفاد تبصره‌های 1 و 2 ماده 24 به جای آنان اعضای جدید انتخاب می‌شود. هیچ یک از اعضا نمی‌تواند بیش از سه سال متوالی عضو شورای عالی باشند. اعضای شورای عالی پس از خاتمه مدت ماموریت سه ساله تا هنگامی که اعضای جدید شورای عالی انتخاب نشده باشند به کار خود ادامه خواهند داد.

 

سمت‌های شورای عالی
اعضای شورای عالی در نخستین جلسه پس از برگزاری هر مجمع عمومی عادی سالانه از بین خود یک "رئیس"، یک "نایب رئیس"، و یک "خزانه‌دار" به مدت یک سال انتخاب می‌کنند. نایب رئیس شورای عالی در غیاب رئیس مسئولیت ریاست جلسات شورای عالی را بر عهده دارد. همچنین، شورای عالی یک نفر را از بین اعضای شورای عالی یا خارج از آن به عنوان "دبیر" جلسات برمی‌گزیند. تغییر هر یک از سمت‌های یادشده در هر زمان مشروط به انتخاب جایگزین برای باقی مانده دوره تصدی شورای عالی است.
رئیس شورای عالی به عنوان نماینده شورای عالی در موضوع های حرفه‌ای شامل شرکت در همایش‌ها و نشست‌های حرفه‌ای، جلسه‌های مراجع قانونی، و تشکل‌های دیگر، برای بحث درباره موضوعاتی که به حرفه حسابداری مربوط می‌شود و نیز ارائه نظرات انجمن تعیین می‌شود.

 

 

جلسات شورای عالی
جلسه‌های شورای عالی به دعوت رئیس یا تصویب شورای عالی هر دو هفته یک بار و در صورت نیاز در هر زمان که لازم تشخیص داده شود، تشکیل می‌شود. جلسه‌ها با حضور اکثریت اعضای شورای عالی رسمیت می‌یابد و تصمیم‌ها با حداقل پنج رای موافق معتبر است. دعوت از اشخاصی غیر از اعضای شورای عالی برای شرکت در جلسه شورای عالی با موافقت قبلی شورای عالی ممکن است.

 

 

وظایف شورای عالی
شورای عالی برای اداره امور انجمن، به جز مواردی که در صلاحیت مجامع عمومی است، دارای کلیه اختیارات در حدود مقررات اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی است؛ و به ویژه عهده‌دار وظایف زیر است:

  • الف- فراهم آوردن زمینه تحکیم و پیشرفت موازین علمی و عملی و فنی و حرفه‌ای اعضای انجمن،
  • ب- انتخاب دبیرکل و تفویض بخشی از اختیارات خود به وی،
  • پ- تشکیل کارگروه‌های لازم برای کمک به پیشبرد اهداف انجمن، تعیین شمار اعضای کارگروه‎ها، و انتخاب اعضای کارگروه‌ها،
  • ت- تصویب آیین‌نامه چگونگی تشکیل و وظایف کارگروه‌ها،
  • ث- تصویب بودجه انجمن،
  • ج- نظارت بر مخارج جاری انجمن و تهیه گزارش سالانه و صورت‌های مالی شامل ترازنامه و حساب درآمد و هزینه سالانه و تقدیم آنها به مجمع عمومی عادی سالانه،
  • چ- تایید نهایی پذیرش اعضای جدید طبق مقررات اساسنامه،
  • ح- برقراری ارتباط با انجمن‌ها و کانون‌ها و مجامع مشابه بین‌المللی پس از تأیید مراجع صلاحیت‌دار و طبق مقررات کشور،
  • خ- تعیین ضوابط عزل و نصب کارکنان اداری و دفتری انجمن و تعیین ضوابط پرداخت حقوق آنان،
  • د- تعیین صاحبان امضای مجاز از بین اعضای شورای عالی یا اشخاص دیگر و حق توکیل و عزل وکیل ولو کراراً،
  • ذ- خرید و فروش و اجاره و استیجاره و سایر معاملات در مورد اموال منقول و غیرمنقول و عقد و امضای هرگونه قرارداد برای رهن دادن و رهن گرفتن و اخذ اعتبار و استقراض برای نیازمندی‌های انجمن،
  • ر- رسیدگی و تصمیم‌گیری و اعمال تنبیهات انضباطی در مورد اعضا طبق مقررات آیین‌نامه انضباطی موضوع ماده 41 اساسنامه،
  • ز- رسیدگی و تصمیم‌گیری در مورد گزارش‌ها و پیشنهادهای رسیده از کارگروه‌ها و اعمال مقررات در حدود آیین‌نامه‌های مربوط،
  • ژ- تعلیق یا اخراج هر یک از اعضای انجمن به استناد مقررات اساسنامه و آیین نامه انضباطی و رفتار حرفه ای و رفع تعلیق اعضای تعلیق شده و پذیرش مجدد اعضای اخراج شده،
  • س- پیشنهاد هرگونه تغییر در اساسنامه انجمن به مجمع عمومی فوق‌العاده،
  • ش- اجرای تصمیمات مجامع عمومی، و
  • ص- اعلام آمادگی به بازرس، حداقل یک ماه پیش از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، برای رسیدگی و بررسی حساب‌های انجمن به منظور تهیه و تسلیم گزارش بازرس یا بازرسان به مجمع مزبور.

موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با سابقه آموزشی بیش از 35 سال در راستای اهداف آموزش نیروی انسانی مورد نیاز جامعه کسب وکار کشور و توانمندسازی منابع انسانی و فراهم آوردن زمینه مناسب برای انجام مطالعات و پژوهش های لازم و برقراری ارتباط بین هیئت آموزشی و پژوهشی دانشگاهها با مدیران بخش های مختلف کسب وکار و مبادله دانش و تجربیات جهت تفاهم و همکاری بیشتر و ایجاد سازوکار مناسب برای شناسایی نیازهای آموزشی جامعه و تلاش در جهت استفاده از تجربیات کارآفرینان در داخل و خارج کشور، با دعوت از استادان برجسته رشته های حسابداری، مدیریت، اقتصاد، و زبانهای خارجی برای تدوین نیازهای آموزشی و پژوهشی جامعه کسب وکار فعالیت می کند.


این فعالیت از طریق مراکز آموزشی وابسته در تمام استانهای توسعه یافته است. در این راستا، دوره های آموزشی تخصصی و کاربردی کوتاه مدت (ویژه مدیران، کارشناسان و صاحبان مشاغل) در زمینه های کاربردی مذکور با همکاری دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران و انجمن حسابداران خبره ایران طراحی، برنامه ریزی و برگزار می شود.

 

برای اطلاع بیشتر به وبگاه موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به نشانی www.iccim-ins.ir مراجعه فرمایید. 

مرکز آموزش حسابداران خبره

 

مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) موسسه‎ای آموزشی و غیرانتفاعی است که توسط انجمن حسابداران خبره ایران تاسیس شده است. PACT فعالیت خود را از ۱۳۷۷ آغاز کرده است؛ و طی تمامی سال‎های فعالیت خود به عنوان مرکز آموزشی مورد تایید انجمن حسابداران مدیریت خبره انگلستان (CIMA) و انجمن حسابداران رسمی خبره انگلستان (ACCA) در ایران به رسمیت شناخته شده است. از این رو، گامی بلند را برای تبدیل شدن به یک مرکز آموزش حرفه‎ای بین‎المللی در منطقه خاورمیانه برداشته است. در راستای ارتقای دانش و حرفه حسابداری در ایران دوره‎های گوناگونی در PACT طراحی و برگزار می‎شود. این دوره‎ها به گروه‎های اصلی زیر تقسیم می‎شوند:

  • دوره‎های بین‎المللی (CIMA، ACCA، ICFE)
  • دوره‎های بلندمدت داخلی (DBA، MBA، CIMA Farsi، حسابرسی داخلی خبره، پرورش مدیر مالی، پرورش مشاور مالی، سرپرستی امور مالی، عالی حسابداری پیمانکاری، جامع کاربردی حسابداری، جامع قوانین و مقررات)
  • دوره‎های کوتاه‎مدت داخلی (آمادگی آزمون حسابدار رسمی، توانمندسازی امور مالی، افزایش مهارت‎های عمومی، سیستم و فناوری اطلاعات، کوتاه‎مدت تخصصی حسابرسی، و چندین دوره کوتاه‎مدت تخصصی مالی)
  • دوره‎های زبان انگلیسی

 

علاقه‎مندان می‎توانند برای اطلاع بیشتر به وبگاه مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) به نشانی www.pact.ir مراجعه فرمایند.
 

 

طبق مادۀ 8 اساسنامۀ انجمن (مصوب 23 تیر 1393، مجمع عمومی فوق‌العادۀ اعضاء): «اعضاي عادي انجمن پس از حداقل دو سال عضويت و احراز شرايطي شامل قبولي در آزمون تخصصي، کسب تجربۀ‏ کاري، و گذراندن دوره‌هاي آموزشي که ضوابط آن توسط ‏‏شوراي‏ عالي تعيين خواهد شد ميتوانند به عنوان "عضو خبره" در يک يا چند شاخۀ‏ تخصصي (از جمله، حسابدار مالی خبره، حسابدار مدیریت خبره، و حسابدار مستقل خبره) شناخته شوند.»

 

«آییننامۀ چگونگی احراز شرایط عضویت خبره»

انتصاب اعضای هیئتهای تشخیص صلاحیت سه‌گانۀ

در اجرای مادۀ فوق، پس از بحث و بررسی‌های کارشناسانه ابتدا در جلسۀ روز دوشنبه، 28 فروردین 1396، با تصویب «آییننامۀ چگونگی احراز شرایط عضویت خبره» توسط شورای عالی انجمن، ضوابط مورد نیاز برای اعطای سه گواهینامۀ حرفه‌ای «حسابدار مالی خبره»، «حسابدار مدیریت خبره»، و «حسابدار مستقل خبره» تعیین شد. سپس، در جلسۀ روز دوشنبه، 29 خرداد 1396، اعضای هیتهای تشخیص صلاحیت سه‌گانۀ اعطای این عناوین خبرگی به مدت دو سال به شرح زیر منصوب شدند:

  • «هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مالی خبره» (به ترتیب الفبا): سیدمحمد باقرآبادی، عبدالرضا تالانه، مریم علیشیری، محسن غلامرضایی، مزدک کاظم‌زاده، مهدی مرادزادهفرد، و ابراهیم نوروزبیگی
  • «هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره» (به ترتیب الفبا): امیر ابراهیمزاده، غلامحسین دوانی، منصور شمساحمدی، رحمتاله صادقیان، اسفندیار گرشاسبی، علی مصدر، و مجید میراسکندری
  • «هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مستقل خبره» (به ترتیب الفبا): مصطفی باتقوا، هوشنگ خستوئی، غلامرضا سلامی، مهدی سوادلو، حسین سیادت‌خو، مجید شهبازی، و رضا یعقوبی

 

 

از طریق کانال رسمی انجمن در آپارات: فیلم مستند «ح: مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» با هدف تبیین اهداف انجمن حسابداران خبره ایران از ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران منتشر شد

 

(برای مشاهده فیلم مستند «ح مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» که با هدف تبیین اهداف انجمن از 

ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران تولید شده است، بر روی تصویر فوق کلیک کنید)

 

مقالات، میزگردها، گزارش‌ها و دیگر مطالبی که در ارتباط با گواهینامه‌های حرفه‌ای انجمن حسابداران خبره ایران در مجله حسابدار (ماهنامه انجمن) منتشر شده‌اند در پیوندهای زیر جهت مطالعه اعضای گرانمایه و دیگر علاقه‌مندان در دسترس هستند:

       آرشیو مجله حسابدار        

 

عضو گرامی
با درود
 
از این که در حال پیگیری ارتقاء عضویت خود در انجمن حسابداران خبره ایران هستید خرسندیم. همان طور که مطلع هستید اساسنامه جدید انجمن در مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۳ تیر ۱۳۹۳ مصوب و جایگزین اساسنامه قبلی (مصوب ۲۸ آبان ۱۳۷۰) شد. طبق ماده (۸) اساسنامه جدید: «اعضای عادی انجمن پس از حداقل دو سال عضویت و احراز شرایطی شامل قبولی در آزمون تخصصی، کسب تجربه‏ کاری، و گذراندن دوره‎های آموزشی که ضوابط آن توسط ‏‏شورای‏ عالی تعیین خواهد شد می‎توانند به عنوان "عضو خبره" در یک یا چند شاخه‏ تخصصی شناخته شوند.»
 
آیین‎نامه چگونگی احراز شرایط عضویت خبره
شورای عالی انجمن در اجرای ماده (۸) اساسنامه، پس از بحث و بررسی‎های مفصل کارشناسانه، سرانجام در جلسه مورخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ با تصویب «آیین‎نامه چگونگی احراز شرایط عضویت خبره» ضوابط و ساز و کار مورد نیاز برای اعطای عضویت خبره به اعضای واجد شرایط انجمن در سه شاخه تخصصی زیر را فراهم کرد:

 

از طریق کانال رسمی انجمن در آپارات: فیلم مستند «ح: مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» با هدف تبیین اهداف انجمن حسابداران خبره ایران از ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران منتشر شد

 

(برای مشاهده فیلم مستند «ح مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» که با هدف تبیین اهداف انجمن از 

ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران تولید شده است، بر روی تصویر فوق کلیک کنید)

 

مقالات، میزگردها، گزارش‌ها و دیگر مطالبی که در ارتباط با گواهینامه‌های حرفه‌ای انجمن حسابداران خبره ایران در مجله حسابدار (ماهنامه انجمن) منتشر شده‌اند در پیوندهای زیر جهت مطالعه اعضای گرانمایه و دیگر علاقه‌مندان در دسترس هستند:

       آرشیو مجله حسابدار        

طبق ماده (6) اساسنامه شرایط عضویت عادی افراد در انجمن به شرح زیر است:

  • الف) اعلام التزام به قانون اساسی
  • ب) داشتن حداقل درجه کارشناسی یا معادل آن در رشته حسابداری یا رشته‎های مرتبط
  • پ) داشتن حداقل سه سال سابقه کار حرفه‎ای که حداقل دو سال آن پس از اخذ درجه کارشناسی باشد
  • ت) داشتن حسن شهرت و صلاحیت اخلاقی و اعتقاد و تعهد به شئون حرفه‎ای به تشخیص کارگروه پذیرش و آزمون اعضاء و تایید شورای عالی

 

تبصره (1): کار حرفه‎ای عبارت است از تصدی در امور حسابداری و حسابرسی، مالی، کارشناسی و مشاوره مالی، ارزیابی سهام و تهیه و ارائه طرح و اجرای سامانه‎های مالی.

تبصره (2): در مورد دارندگان مدارک کارشناسی ارشد به بالا، به تشخیص کارگروه پذیرش و آزمون اعضا، یک سال تجربه از سوابق تجربی مورد لزوم (به شرح بند "پ" بالا) کاسته خواهد شد.

تبصره (3): سابقه کار حرفه‎ای قبل از اخذ درجه کارشناسی طبق «آیین‎نامه پذیرش و آزمون اعضا» محاسبه می‎شود.
 

عضویت خبره

طبق مادۀ 8 اساسنامۀ انجمن (مصوب 23 تیر 1393، مجمع عمومی فوق‌العادۀ اعضاء): «اعضاي عادي انجمن پس از حداقل دو سال عضويت و احراز شرايطي شامل قبولي در آزمون تخصصي، کسب تجربۀ‏ کاري، و گذراندن دوره‌هاي آموزشي که ضوابط آن توسط ‏‏شوراي‏ عالي تعيين خواهد شد ميتوانند به عنوان "عضو خبره" در يک يا چند شاخۀ‏ تخصصي (از جمله، حسابدار مالی خبره، حسابدار مدیریت خبره، و حسابدار مستقل خبره) شناخته شوند.» (اطلاعات بیشتر)

 

از طریق کانال رسمی انجمن در آپارات: فیلم مستند «ح: مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» با هدف تبیین اهداف انجمن حسابداران خبره ایران از ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران منتشر شد

 

(برای مشاهده فیلم مستند «ح مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» که با هدف تبیین اهداف انجمن از 

ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران تولید شده است، بر روی تصویر فوق کلیک کنید)

 

مقالات، میزگردها، گزارش‌ها و دیگر مطالبی که در ارتباط با گواهینامه‌های حرفه‌ای انجمن حسابداران خبره ایران در مجله حسابدار (ماهنامه انجمن) منتشر شده‌اند در پیوندهای زیر جهت مطالعه اعضای گرانمایه و دیگر علاقه‌مندان در دسترس هستند:

       آرشیو مجله حسابدار        

 

طبق بند (پ) ماده (34) اساسنامه انجمن (مصوب 23 تیر 1393) شورای عالی انجمن می‎تواند در راستای پیشبرد اهداف انجمن اقدام به تشکیل و راه‎اندازی کارگروه‎های تخصصی کند. طبق بند (ت) همان ماده، تصويب آيين‎نامه‏ چگونگي تشکيل و وظايف کارگروه‏‏‎ها نیز از جمله وظایف و اختیارات شورای عالی انجمن است. در این راستا، شورای عالی انجمن در جلسه مورخ 10 اسفند 1394 اقدام به تصویب «آیین‎نامه چگونگی تشکیل و وظایف کارگروه‎ها» کرد. مطابق ماده (2) این آیین‎نامه، در راستای اجرای بند (پ) ماده (34) اساسنامه کارگروه‎های انجمن به شرح زیر تعیین می‎شود:

  1. پذیرش و آزمون اعضاء
  2. آموزش حرفه‎ای
  3. پژوهش
  4. همایش
  5. انتشارات
  6. روابط عمومی و امور بین‎الملل
  7. قوانین و مقررات و رهنمودها

سند راهبردی انجمن حسابداران خبره ایران برای دوره سه ساله منتهی به 31 شهریور 1397 پس از بحث و بررسی در جلسات شورای عالی سرانجام در جلسه مورخ 26 بهمن 1394 به تصویب رسید. مطابق این سند، بخش‎های راهبردی انجمن به صورت زیر تعریف شده‎اند. برنامه‎ریزی و کنترل امور انجمن در چارچوب این بخش‎ها انجام می‎شوند:

  • پذیرش و آزمون
  • آموزش و کارآموزی
  • انتشارات
  • مجله حسابدار
  • سمینارها
  • پژوهش
  • روابط عمومی
  • وبگاه

 

متن کامل سند راهبردی انجمن در این پیوند در دسترس علاقه‎مندان قرار دارد.

 

 

سازمان آگهی های
وبگاه انجمن :
۸۲ ۹۹ ۶۵ ۸۸
۸۳ ۹۹ ۶۵ ۸۸
۸۴ ۹۹ ۶۵ ۸۸
۸۵ ۹۹ ۶۵ ۸۸
ads@iica.ir
اطلاعات بیشتر