شورای گزارشگری مالی انگستان، نهاد ناظر بازار حسابرسی، در حال آماده سازی خود برای وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر در صنعت حسابرسی است و بر همین اساس از حسابرسان خواسته برای شناسایی تقلب در حساب‌های شرکت‌های مورد رسیدگی اقدامات بیش‌تری انجام دهند.
شورای گزارشگری مالی طرح‌های مشورتی و نظرخواهی‌های مختلف را در مورد قوانین خود در زمینه‌ی مسئولیت حسابرس در کشف تقلب، پیشنهاد کرده است. استاندارد مسئولیت حسابرس در کشف تقلب بیش از 16 سال است که تغییر نکرده است اما پس از انبوه انتقادات نسبت به عدم موفقیت این صنعت در موارد مشکوک تقلب، قوانین  در حال بازنگری است.
دیوید دانکلی، رئیس موسسه‌ی گرنت تورنتون سال گذشته به دلیل طرح این موضوع که حسابرسان در حساب‌های شركت‌ها در جست و جوی تقلب نیستند، و بین آن‌چه سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند حسابرسان انجام می‌دهند و آن‌چه که در واقعیت انجام می‌‌شود، شکاف انتظار وجود دارد، مورد انتقاد قرار گرفت.
طبق استاندارد جدید پیشنهادی شورای گزارشگری مالی، حسابرسان باید از این موضوع که صورت‌های مالی در مجموع عاری از هرگونه تحریف بااهمیت ناشی از تقلب هستند، اطمینان معقول کسب کنند.
این پیشنهاد در شرایطی مطرح شده که بسیاری از نمایندگان پارلمان به دنبال مجموعه‌ای از گزارش‌های عمده در سال‌های 2018 و 2019 درباره‌ی ضعف در کیفیت حسابرسی‌ها، رقابت و نظارت، خواستار به روزرسانی و اصلاحات در صنعت حسابرسی شده‌اند. سخنگوی دپارتمان تجارت و صنعت پارلمان در این باره، اذعان کرد دولت به زودی به پیشنهادات جامع برای اصلاح بازار حسابرسی پاسخ خواهد داد و به محض اجازه‌ی پارلمان لایحه را به پارلمان  ارائه می دهد.
شورای گزارشگری مالی اعلام کرد نظارت بر گزارش‌های سالانه در ماه‌های آینده بر افشای ریسک‌ها، قضاوت‌ها و عدم اطمینان‌های ناشی از تاثیرات کووید 19 و همچنین ریسک‌های مرتبط با خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا متمرکزخواهد بود.
نهاد تنظیم کننده از 14 شرکت خواسته است تا توجه سرمایه گذاران را به تجدید ارائه‌ی حساب‌ها و تغییرات در رویه‌های حسابداری خود جلب کنند.
شورای گزارشگری مالی تاکید کرد، شرکت‌ها مسئولیت اصلی تهیه‌ی گزارش‌های سالانه‌ی با کیفیت بالا را دارند تا اطمینان حاصل شود که سرمایه گذاران، سهامداران و سایر استفاده کنندگان می توانند به موقع و آگاهانه تصمیم بگیرند.



لینک خبر:
https://uk.finance.yahoo.com/news/more-spot-accounting-fraud-watchdog-113116805.html

شماران