آیا بعد از اپیدمی باید همانند گذشته به حضور فیزیکی در محیط کار نگاه کرد؟
آیا دور کاری موجب افزایش کارایی و اثربخشی شده است؟
مصاحبه با برد پربر مدیر موسسه حسابرسی گرنت تورنتون
وقتی به هر آنچه همکارانم در طول همه گیری COVID-19 با آن روبرو شده اند میاندیشم، یک کلمه به ذهنم خطور می کند: سرعت.
متخصصان ما به سرعت و بدون شکایت به پذیرش شرایط پرداختند، با یک محیط کار منحصر به فرد از خانه سازگار شدند، آنها مشتریان را در اولویت قرار دادند و نشان دادند در حالی که عملاً در زمان و مکان جداگانه ای کار میکنیم می توانیم ارزش و کیفیت را ارائه دهیم. به طور خلاصه، آنها در وضعیتی ناشناخته رشد کردند. اکنون، در حالی که آینده کار در شرکت خود را دوباره تصور میکنیم، به تیم خود گفتهام که به دلایل زیر به طور کامل به روشهای گذشته دفتر باز نخواهیم گشت. انعطافپذیر و شخصی سازی هنگامی که همهگیری اتفاق افتاد، ما بلافاصله سه اولویت اساسی را برای هدایت تمام تصمیمات خود شناسایی کردیم:
الف- تصمیم گرفتیم از کارکنانمان مراقبت کنیم،
ب- در کنار مشتریان خود باشیم و
ج- تجارت خود را مستحکم نگه داریم.
ما موفق شدیم آن اولویتها را در طول زمان اپیدمی متعادل نگه داریم و امروز آنها راهنمای ما هستند.
مطمئناً، کار آسانی نبوده است. ما تجربه کردهایم که کار از راه دور میتواند آسیب روحی و روانی به افراد وارد کند. همچنین میتواند ساختار فرهنگ و اجتماعات کاری را متحول کند. اینها مواردی است که برای ما جدی است. بنابراین، چگونه میتوانیم محل کاری ترکیبی ایجاد کنیم که پاسخگوی نیازهای مشتریان، همکاران و شرکت ما باشد؟
پاسخ ما این است که در شرکت خود، برای شکل گیری "آینده کار" متفکر و انعطاف پذیر باشیم. همانطور که یاد گرفتهایم کارمندان ما میتوانند از هر جایی به طور موثر کار کنند، همچنین آموختهایم که 8500 هم تیمی ما برای بازگشت به تعاملات رو در رو، ایجاد تماسهای حضوری مختلف و مسئولیتهای خانوادگی، سطح پذیرش مختلفی را دارا هستند. در طول همهگیری، آنها راههای جدیدی برای ایجاد تعادل در زندگی شخصی و شغلی خود پیدا کردهاند که ما خواستار حفظ این ارزشها هستیم.
به همین دلیل است که، حتی در حالی که محدودیتهای مربوط به همهگیری را در تعاملات پیش رو برطرف میکنیم، برای هر موقعیت کاری نیازی به حضور در موقعیت و دفاتر مشتری نخواهیم داشت.
به عبارت دیگر، ملاقات با مشتریان در زمان نیاز آنها و به طبع زمانی که ما نیاز به ملاقات حضوری داریم، صورت خواهد گرفت. همین امر برای حضور ما در کنار مشتری و اجتماعات محلی داخلی نیز صدق میکند. در عین حال، اعضای تیم ما این امکان را دارند که هر زمان مناسب باشد جلسات یا کارهای روزمره را از راه دور مدیریت کنند. با ایجاد گفتگوی آزاد و صادقانه با کارکنان خود، ما بهترینهای گذشته و حال را با هم ترکیب خواهیم کرد و محل کار بهتری برای آینده شکل خواهیم داد. ما میدانیم که این رویکرد انعطافپذیر موفقیتآمیز است، چرا که هم اکنون این مسیر را پیمودهایم.
تمرکز بر روی کارکنان به جای دفاتر از بسیاری جهات، همهگیری به سادگی روند کاری موجود را تسریع میکند. به عنوان مثال، دفاتر فیزیکی به عنوان یک مرکز اجتماعی برای آموزش و همکاری اهمیت یافته اند - اما به عنوان محلی برای کار کارکنان در اتاقهای بسته و هشت ساعت در روز، کمرنگ شده است. همانطور که گفته شد، دفاتر ما همیشه در دسترس مشتریها و کارمندانی است که به آنها احتیاج دارند و افراد آزاد خواهند بود که در این دفاتر امور خود را انجام دهند. چراکه، حتی اگر بسیاری از کارمندان هر روز در محل حضور نداشته باشند ، این دفتر همچنان یک مکان مهم برای تجمع ، همکاری ، فرهنگسازی و معاشرت خواهد بود.
این رویکرد انعطافپذیر، همان چیزی است که کارکنان ما میخواهند: 78٪ از هم تیمیهای ما که در نظرسنجی اخیر شرکت کردهاند، چنین اظهار داشتند که برای تولید مثمرثمر نیازی به حضور تمام وقت در دفتر ندارند.این همان چیزی است که در آینده اعضای تیم موسسه حسابرس گرنت تورنتون ( Grant Thornton ) جویای آن هستند: نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ( Gallup )نشان میدهد جوانان حرفهای زمانی که از راه دور کار میکنند، با شرکتهای خود بیشتر در ارتباط هستند. بعلاوه، 79٪ از فارغالتحصیلان جوان در نظرسنجی اخیر موسسه ManpowerGroup، انعطاف پذیری محل کار را به عنوان اولویت اصلی هنگام جستجوی کار ذکر کردند.
این همان چیزی است که مشتریان میخواهند. در نظرسنجی که اخیرا انجام شده، تقریباً به اتفاق آرا 98٪ از افراد عقیده داشتند که الگوی انجام کار از راه دور، طی دوران همهگیری COVID-19 موثر بوده است. آنها اکثرا اظهار کردند که برایشان مهم است که در پروژههای بزرگ و انعطافپذیر حضور یابند و تقریبا 70٪ از آنها ترجیح میدهند که به روش ترکیبی ما کار و پیشروی کنند.
ما اطمینان داریم این رویکرد نو به "آینده کار"، شرکت ما را تاثیرگذارتر، کارآمدتر و قابل رقابتتر خواهد کرد. مهمتر ازهمه، این شیوه به کارکنان و مشتریان انعطاف پذیری را که خواهان آن بودند، میدهند. چراکه فارغ از اینکه چه آیندهای پیش روست، مشتریان ما همیشه به افراد شاد، فداکار و مثمرثمر احتیاج خواهند داشت و شایستگی آن را نیز دارند.
لینک خبر:
https://www.accountingtoday.com/opinion/the-future-of-work-will-be-flexible-and-so-will-we?position=editorial_3&campaignname=ACT%20Daily-06212021&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_Daily_20210503%2B%27-%27%2B06212021&bt_ee=W4nm%2FL4ifsHhiuesqES2AzvyipnV%2F%2BpqViLDxlDAOxzTpIlQjN1svyVckpj3%2F1MF&bt_ts=1624269684167