آیا بعد از اپیدمی باید همانند گذشته به حضور فیزیکی در محیط کار نگاه کرد؟
آیا دور کاری موجب افزایش کارایی و اثربخشی شده است؟


مصاحبه با برد پربر مدیر موسسه حسابرسی گرنت تورنتون

وقتی به هر آنچه همکارانم در طول همه گیری COVID-19 با آن روبرو شده اند می‎اندیشم، یک کلمه به ذهنم خطور می کند: سرعت.
متخصصان ما به سرعت و بدون شکایت به پذیرش شرایط پرداختند، با یک محیط کار منحصر به فرد از خانه سازگار شدند، آنها مشتریان را در اولویت قرار دادند و نشان دادند در حالی که عملاً در زمان و مکان جداگانه ای کار می‎کنیم می توانیم ارزش و کیفیت را ارائه دهیم. به طور خلاصه، آنها در وضعیتی ناشناخته رشد کردند. اکنون، در حالی که آینده کار در شرکت خود را دوباره تصور می‏کنیم، به تیم خود گفته‏ام که به دلایل  زیر به طور کامل به روش‌های گذشته دفتر باز نخواهیم گشت. انعطاف‎پذیر و شخصی سازی هنگامی که همه‌‎گیری اتفاق افتاد، ما بلافاصله سه اولویت اساسی را برای هدایت تمام تصمیمات خود شناسایی کردیم:


الف- تصمیم گرفتیم از کارکنانمان مراقبت کنیم،
ب- در کنار مشتریان خود باشیم و
ج- تجارت خود را مستحکم نگه داریم.


ما موفق شدیم آن اولویت‎ها را در طول زمان اپیدمی متعادل نگه داریم  و امروز آنها راهنمای ما هستند.
مطمئناً، کار آسانی نبوده است. ما تجربه کرده‎ایم که کار از راه دور می‎تواند آسیب روحی و روانی به افراد وارد کند. همچنین می‏تواند ساختار فرهنگ و اجتماعات کاری را متحول کند. اینها مواردی است که برای ما جدی است. بنابراین، چگونه می‎توانیم محل کاری ترکیبی ایجاد کنیم که پاسخگوی نیازهای مشتریان، همکاران و شرکت ما باشد؟
پاسخ ما این است که در شرکت خود، برای شکل گیری "آینده کار" متفکر و انعطاف پذیر باشیم. همانطور که یاد گرفته‎ایم کارمندان ما می‎توانند از هر جایی به طور موثر کار کنند، همچنین آموخته‎ایم که 8500 هم تیمی ما برای بازگشت به تعاملات رو در رو، ایجاد تماس‎های حضوری مختلف و مسئولیت‎های خانوادگی، سطح پذیرش مختلفی را دارا هستند. در طول همه‎گیری، آنها راه‎های جدیدی برای ایجاد تعادل در زندگی شخصی و شغلی خود پیدا کرده‎اند که ما خواستار حفظ این ارزش‎ها هستیم.
به همین دلیل است که، حتی در حالی که محدودیت‎های مربوط به همه‌گیری را در تعاملات پیش رو برطرف می‎کنیم،  برای هر موقعیت کاری نیازی به حضور در موقعیت و دفاتر مشتری نخواهیم داشت.
به عبارت دیگر، ملاقات با مشتریان در زمان نیاز آنها و به طبع زمانی که ما نیاز به ملاقات حضوری داریم، صورت خواهد گرفت. همین امر برای حضور ما در  کنار مشتری و اجتماعات محلی داخلی نیز صدق می‎کند. در عین حال، اعضای تیم ما این امکان را دارند که هر زمان مناسب باشد جلسات یا کارهای روزمره را از راه دور مدیریت کنند.  با ایجاد گفتگوی آزاد و صادقانه با کارکنان خود، ما بهترین‏های گذشته و حال را با هم ترکیب خواهیم کرد و محل کار بهتری برای آینده شکل خواهیم داد. ما می‏دانیم که این رویکرد انعطاف‎پذیر موفقیت‎آمیز است، چرا که هم اکنون این مسیر را پیموده‎ایم.
تمرکز بر روی کارکنان به جای دفاتر از بسیاری جهات، همه‎گیری به سادگی روند کاری موجود را تسریع می‎کند. به عنوان مثال، دفاتر فیزیکی به عنوان یک مرکز اجتماعی برای آموزش و همکاری اهمیت یافته اند - اما به عنوان محلی برای کار کارکنان در اتاق‎های بسته و هشت ساعت در روز، کمرنگ شده است. همانطور که گفته شد، دفاتر ما همیشه در دسترس مشتری‎ها و کارمندانی است که به آنها احتیاج دارند و افراد آزاد خواهند بود که در این دفاتر امور خود را انجام دهند. چراکه، حتی اگر بسیاری از کارمندان هر روز در محل حضور نداشته باشند ، این دفتر همچنان یک مکان مهم برای تجمع ، همکاری ، فرهنگ‏سازی و معاشرت خواهد بود.
این رویکرد انعطاف‎پذیر، همان چیزی است که کارکنان ما می‏خواهند:  78٪ از هم تیمی‎های ما که در نظرسنجی اخیر شرکت کرده‎اند، چنین اظهار داشتند که برای تولید مثمرثمر نیازی به حضور تمام وقت در دفتر ندارند.این همان چیزی است که  در آینده اعضای تیم  موسسه حسابرس گرنت تورنتون ( Grant Thornton ) جویای آن هستند: نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ(  Gallup )نشان می‎دهد جوانان حرفه‎ای زمانی که از راه دور کار می‎کنند، با شرکت‏های خود بیشتر در ارتباط هستند. بعلاوه، 79٪ از فارغ‎التحصیلان جوان در نظرسنجی اخیر موسسه ManpowerGroup، انعطاف پذیری محل کار را به عنوان اولویت اصلی هنگام جستجوی کار ذکر کردند.
این همان چیزی است که مشتریان می‎خواهند. در نظرسنجی که اخیرا انجام شده، تقریباً به اتفاق آرا 98٪ از افراد عقیده داشتند که الگوی انجام کار از راه دور، طی دوران همه‎گیری COVID-19 موثر بوده است. آنها اکثرا اظهار کردند که برایشان مهم است که در پروژه‎های بزرگ و انعطاف‎پذیر حضور یابند و تقریبا 70٪ از آنها ترجیح می‏دهند که به روش ترکیبی ما کار و پیشروی کنند.
ما اطمینان داریم این رویکرد نو به "آینده کار"، شرکت ما را تاثیرگذارتر، کارآمدتر و قابل رقابت‎تر خواهد کرد. مهمتر ازهمه، این شیوه به کارکنان و مشتریان انعطاف پذیری را که خواهان آن بودند، می‎دهند. چراکه فارغ از اینکه چه آینده‎ای پیش روست، مشتریان ما همیشه به افراد شاد، فداکار و مثمرثمر احتیاج خواهند داشت و شایستگی آن را نیز دارند.

لینک خبر:
https://www.accountingtoday.com/opinion/the-future-of-work-will-be-flexible-and-so-will-we?position=editorial_3&campaignname=ACT%20Daily-06212021&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_Daily_20210503%2B%27-%27%2B06212021&bt_ee=W4nm%2FL4ifsHhiuesqES2AzvyipnV%2F%2BpqViLDxlDAOxzTpIlQjN1svyVckpj3%2F1MF&bt_ts=1624269684167

شماران