با پیشرفت هوش مصنوعی در صنعت حسابداری استرالیا، تحقیقات جدید نشان داده که قدرت‎ها در حال سازگاری با چنین تغییراتی هستند.
در گزارش اخیراً منتشر شده توسط Caseware بیان شده، درک نگرش‎های فناوری در میان متخصصان مالی انگلستان، دیدگاه حسابداران را در خصوص اختلالات دیجیتال شفاف‎سازی می‎کند.
همچنین در این گزارش اشاره شده: "فناوری در حال تاثیرگذاری بر متخصصین امور مالی است. – چه‎ در بخش‎های مالی شرکت‏ها و چه در امور حسابداری با ابعادی مختلف."
از رایانش ابری گرفته تا حسابداری با موبایل، از هوش مصنوعی تا بلاکچین، فناوری نه تنها بر فعالیت روزمره بلکه بر روابط مشتری و جریان درآمد تأثیر اساسی دارد.
نه تنها در مورد سرعت تغییر فناوری، بلکه در مورد نگرش متخصصان امور مالی، همچنان سوالاتی مطرح است. مثلا اینکه "آیااستفاده از اتوماسیون و سهولت در به اشتراک گذاری اطلاعات به وسیله رایانش ابری امکان پذیر است؟"
طبق این تحقیق، از میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، 34 درصد فکر می‎کردند که هوش مصنوعی در پنج سال آینده بیشترین تأثیر را در زندگی کاری آنها خواهد داشت. در همین حال، 31 درصد معتقد بودند که رایانش ابری بیشترین تأثیر گذاری را خواهد داشت.
این بررسی آماری به شرح: حسابداری با موبایل (26 درصد)، هوش تجاری(25 درصد)، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ/ تجزیه و تحلیل پیشرفته (23 درصد)، مدیریت فرآیند تجارت (21 درصد) و اتوماسیون گردش کار (20 درصد) را به دنبال داشت.
17 درصد دیگر اعتقاد داشتند که اتوماسیون پردازش ربات (RPA) در 5 سال آینده بیشترین تأثیر را در زندگی کاری آنها خواهد داشت، همچنین 16 درصد اتوماسیون پردازش هوشمند، 13 درصد یادگیری ماشین و 7 درصد زنجیره بلوک را در نظر داشتند.
در این گزارش آمده که در حال حاضر رایانش ابری با کسب 38 درصد از مشارکت‎ در امر حسابداری، از جمله تهیه و ارئه اظهارنامه مالیاتی، حسابرسی و تشکیل پرونده‎ها که بر روی یک سیستم ابری انجام گرفته، تأثیر قابل توجهی در زندگی کاری داشته است.
با کاوش در جزئیات  متوجه می‎شویم که تقریباً یک سوم (31 درصد) شرکت‎ها، نیمی یا اکثر مشاغل خود را در سیستم‏های ابری به انجام می‎رسانند، که این تاییدی بزرگ برای ارزش این روش کار است.


https://www.accountantsdaily.com.au/news/13922-what-do-uk-accountants-think-about-ai

شماران