این همایش که با همکاری انجمن حسابداران خبره ایران، خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، و موسسه خدمات مالی آراد ارقام پاسارگاد برگزار گردید؛ با سخنرانی افتتاحیه محسن قاسمی دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران آغاز شد و طی آن امیر ابراهیم زاده عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران و چند تن از مقامات مالیاتی استان و کشور به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، «همایش اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم در عرصه عمل و قانون مالیات بر ارزش افزوده»عصرگاه روز سه شنبه دوم خرداد 1396 با سخنرانی مقامات انجمن حسابداران خبره ایران و سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل امور مالیاتی استان کرمانشاه در سالن همایش شرکت سیمان سامان غرب بر گزار شد.

 

سخنرانی افتتاحیه:

محسن قاسمی، دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران

در آغاز همایش، محسن قاسمی دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران، در سخنرانی افتتاحیه خود ضمن سپاسگزاری از مسئولان و مدیران خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، و موسسه خدمات مالی آراد ارقام پاسارگادبه ویژه جناب آقای آرمان نقش‎بندی از اعضای فعال انجمن در استان کرمانشاه که مسئولیت امور اجرایی برگزاری این همایش را بر عهده داشت؛ از حامیان مالی همایش، شرکت همکاران سیستم و شرکت سیمان سامان (غرب)، نیز قدردانی کرد.

 

قاسمی در ادامه، ضمن مروری گذرا بر تاریخ یک صد سال گذشته حسابداری در ایران، به معرفی انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان نخستین انجمن حسابداران حرفه‎ای ایران (تاسیس: 1351) و همچنین معرفی خدمات متنوع آن از جمله اعتباردهی حرفه‎ای به اعضاء، برگزاری دوره‎های آموزشی حرفه‎ای، انتشار پیوسته مجله حسابدار به عنوان نخستین نشریه حسابداری کشور و تنها ماهنامه حسابداری ایران، انتشار کتابهای کاربردی حرفه‎ای، و برگزاری همایش‎های حرفه‎ای پرداخت. وی در این ارتباط تاکید کرد: با توجه به رویکرد اتخاذشده در شورای عالی انجمن مقرر شده است علاوه بر ادامه برگزاری همایش‎های انجمن در تهران، در برگزاری همایش‎های مورد تایید در سایر شهرهای کشور نیز همکاری شود. وی همکاری در برگزاری این همایش را در همین راستا اعلام کرد.

 

سخنرانی جهانبخش شکری

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه

در ادامه، جهانبخش شکری،رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، نیز ضمن خوشامدگویی به مقامات انجمن حسابداران خبره ایران و سازمان امور مالیاتی کشور، و قدردانی از برگزارکنندگان و حامیان مالی همایش، برگزاری این همایش‎ها را یکی از ضروریات انکارناپذیر محیط کسب و کار دانست. وی ضمن تاکید بر آگاهی فعالان اقتصادی از قوانین و مقررات مالیاتی، برگزاری این قبیل گردهمایی‎های آموزشی را لازمه پیشگیری از تحمیل هزینه‎های هنگفت به واحدهای اقتصادی اعلام کرد، و در همین ارتباط، از بیتوجهی یا کم‎توجهی برخی از واحدهای اقتصادی نسبت به آموزش‎هایی از این دست انتقاد کرد.

 

سخنرانی علی محمدی

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه

در ادامه همایش، علی محمدیمدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه، ضمن سپاسگزاری از انجمن حسابداران خبره ایران، خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، موسسه خدمات مالی آراد ارقام پاسارگاد، و حامیان مالی، برگزای این همایش در سطح استان کرمانشاه را تحسین کرد؛ و اقدامی ارزشمند و تاثیرگذار در راستای بهبود محیط کسب و کار در سطح استان دانست. وی ضمن تاکید بر لزوم گسترش حمایت‎های مالیاتی در استان‎های کمتربرخوردار، نوید اعطای معافیت‎های مالیاتی جدید در همین ارتباط را داد که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

 

گزارش دبیرعلمی همایش

امیر ابراهیم‎زاده، عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران

پس از ایراد سخنرانی‎های افتتاحیه، امیر ابراهیمزاده، دبیرعلمی همایش و عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران، ضمن خوشامدگویی به سخنرانان و حضار و قدردانی از برگزارکنندگان و حامیان مالی، گزارشی در خصوص مقالات همایش و خلاصه‎ای از هر یک از موضوعات ارائه کرد. وی همچنین، پس از ارائه خلاصه‎ای از روند اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم، رئوس کلی تغییرات به وجود آمده در این قانون را مورد اشاره قرار داد.

 

مقالات ارائه‎شده

در ادامه همایش نیز به ترتیب مقالات زیر توسط سخنرانان ارائه شد:

  • «محور فرایند اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم»، بهرام سلطانی، دبیر هیئت تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی کشور
  • «مالیات املاک و مستغلات»، جعفر بیاتی، معاون مدیرکل دفتر پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور
  • «معافیت‎های مالیاتی»، بهرام سلطانی، دبیر هیئت تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی کشور
  • «رسیدگی به تراکنش‎های مشکوک بانکی»، مهدی فولادی، رئیس گروه دفتر اطلاعات مالیاتی کشور
  • «جرایم مالیاتی»، سعید کریمی، معاون اداره کل امور مالیاتی کرمانشاه
  • «قانون مالیات بر ارزش افزوده»، کوروش سهرابی، کارشناس ارشد اداره کل مالیات بر ارزش افزوده استان کرمانشاه

 

نشست پرسش و پاسخ

در پایان همایش نیز نشست پرسش و پاسخ با حضور سخنرانان برگزار شد که با استقبال کم‎نظیر حضار روبرو شد.

 

 

شماران