Mahak Charity

 

در صدر نامه مذکور آمده است «مؤسسه خیریه محک ضمن قدردانی از همراهی شما برای حمایت همه‌جانبه از کودکان مبتلا به سرطان وظیفه خود می‌‏داند تا خبر کسب دستاورد جدیدی برای خانواده بزرگ محک را به شما که یکی از مهم‏ترین و اثرگذارترین ذی‌ربطان این سازمان در خدمت‏‌رسانی به فرزندان‏مان هستید، اعلام نماید. مهرماه امسال و در همشتمین دوره ممیزی استاندارد بین‌‏المللی NGO Benchmarking شرکت بازرسی بین المللی SGS، محک موفق شد تا در بین 328 سازمان مردم نهاد دارای گواهینامه معتبر در جهان بالاترین رتبه ارزیابی را کسب کند.»

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، متن کامل نامه آراسب احمدیان، مدیرعامل موسسه خیریه محک، خطاب به محسن قاسمی، دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران، به شرح زیر است:

 

جناب آقای دکتر محسن قاسمی

دبیرکل محترم انجمن حسابداران خبره ایران

 

با سلام و احترام

 

مؤسسه خیریه محک ضمن قدردانی از همراهی شما برای حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان وظیفه خود می‏‌داند تا خبر کسب دستاورد جدیدی برای خانواده بزرگ محک را به شما که یکی از مهم‏ترین و اثرگذارترین ذی‌ربطان این سازمان در خدمت‏‌رسانی به فرزندان‏مان هستید، اعلام نماید. مهرماه امسال و در همشتمین دوره ممیزی استاندارد بین‏‌المللی NGO Benchmarking شرکت بازرسی بین‌المللی SGS، محک موفق شد تا در بین 328 سازمان مردم نهاد (NGO) دارای گواهینامه معتبر در جهان بالاترین رتبه ارزیابی را کسب کند.

 

بی‌‏شک دریافت این دستاورد که نشان از تطابق عملکرد این سازمان در اتخاذ شیوه‏‌های کاری بر اساس استانداردهای جهانی تأیید شده دارد، بدون حضور و همت والای همراهانی چون شما که پشتوانه دلگرم‌کننده این سازمان برای تحقق آرزوهایش در حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان در سراسر ایران، ممکن نبود.

 

صمیمانه کسب این موفقیت را که متعلق به شما یاوران نیک‌اندیش است. تبریک می‌گوییم و تعهد می‌کنیم تا در هر شرایطی با وفاداری به ارزش‌هایمان بهترین خدمات را به فرزندان نازنین محک، ارائه کنیم. امیدواریم با تداوم همراهی‌تان شاهد سلامتی تعداد بیشتری از کودکانمان و رشد و بالندگی آنها در ساختن آنها در ساختن فردایی پر از امید برای ایران زمین باشیم.

 

با احترام

آراسب احمدیان

مدیرعامل

 

(تصویر نامه را از این پیوند دریافت کنید)

 

 

گفتنی است، انجمن حسابداران خبره ایران در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، طی سالیان متمادی گذشته از راه انتشار رایگان آگهی‌های محک در مجله حسابدار (ماهنامه انجمن) و وبگاه رسمی انجمن در تلاش بوده است تا سهمی هر چند کوچک در جلب مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی در حمایت از کودکان مبتلاء به سرطان تحت پوشش موسسه خیریه محک بردارد.

 

Mahak Charity SGS 2018

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از روابط عمومی محک، آراسب احمدیان، مدیرعامل این سازمان با بیان این که خانواده بزرگ حامیان کودکان مبتلا به سرطان در محک در بیست و هفتمین سال فعالیت خود و در هشتمین ممیزی شرکت بازرسی بین‌المللی SGS توانسته است بالاترین امتیاز را در جهان کسب کند، گفت: «این شرکت اعلام کرده‌ است که محک با كسب امتياز 97.5 درصد، در مميزي استاندارد بين‌المللي NGO Benchmarking حائز بالاترین امتیاز در جهان شده است. (پیوند خبر بر روی وبگاه SGS

 

وی افزود: «در هشتمین دوره ارزیابی NGO Benchmarking که محک به طور داوطلبانه برای مطابقت عملکرد خود با استانداردهای جهانی و اطمینان از بهترین شیوه صرف کمک‌های مردمی در آن شرکت کرده است، 328 سازمان مردم‌نهاد از سرتاسر جهان شرکت کردند، که 172 سازمان از آمریکا، 24 سازمان از اروپا، 51 سازمان از آفریقا و81 سازمان از آسیا در این ارزیابی حضور داشتند. در این میان، خانواده بزرگ محک موفق شده است با اخذ امتیاز 97.5 درصد، در صدر جهان بایستد.»

 

احمدیان با اشاره به این که محک اولین سازمان غیردولتی در منطقه خاورمیانه است که گواهینامه استاندارد NGO Benchmarking را اخذ کرد گفت: «این استاندارد براساس آنالیز عملکرد 25 سازمان بزرگ غیردولتی توسط شرکت SGS شکل گرفته است و چارچوب بهترین شیوه‌های اداره سازمان‌های غیردولتی در سطح بین‌المللی را ارائه می‌دهد.»

 

وی گفت: «خانواده بزرگ محک 27 سال است که حامی کودکان مبتلا به سرطان بوده است. به واسطه نیکوکاری مردمان ایران زمین در هر شرایطی اعم از خوب یا بد، درمان کودکان مبتلا به سرطان به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌ها و مشکلات تحمیل شده بر خانواده متوقف نگشته تا در سایه این حمایت‌های مستمر، آرزوی کودکان از بودن یا نبودن، به چگونه زیستن در آینده تغییر کند. این خانواده در این سال‌ها توانسته با حضور مستمر خود و ترک نکردن کودکان در مسیر درمان، هزاران کودک مبتلا به سرطان را نجات دهد که بیش از 6000 فرزند بهبود یافته محک در شمار این کودکان هستند. امروز حاصل عملکرد محک با اتکا به این خانواده در صدر جهان ایستاده و افتخاری برای تمامی ایرانیانی آفریده که باور دارند بر سر آنم که گر ز دست برآید، دست به کاری زنم که غصه سرآید. بی‌شک با امید و پایداری بر روی اهداف و همراهی مداوم است که غصه‌ها سر می‌آید.»

 

احمدیان کسب برترین جایگاه در بین سازمان‌های مردم‌نهاد براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی در هر یک از حوزه‌های فعالیت‌های محک را از اهداف بیانیه چشم‌انداز محک دانست و ادامه داد: «محک جزو معدود موسسات خیریه در ایران است که همواره خود را به صورت داوطلبانه تحت ممیزی قرار می‌دهد و برای بهبود مستمر تلاش می‌کند. به همین دلیل امروز در بین مؤسساتی که گواهینامه معتبر دارند، حائز مقام اول است. جامعه مدنی ایران الگویی برای جهانیان است و ما باور داریم که اعضای این خانواده می‌توانند به بالاترین رتبه‌های جهانی دست یابند. این موفقیت را به نیکوکاران ایرانی تبریک می‌گوییم و امیدواریم بتوانیم با همراهی یکدیگر کمترین رتبه در ابتلا به بیماری سرطان و بیشترین آمار را در بهبودی فرزندانمان داشته باشیم که این تنها با تداوم حضورتان در کنار کودکان مبتلا به سرطان ممکن می‌شود.»

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه متن اصلی این خبر بر روی وبگاه موسسه SGS به این پیوند مراجعه کنند.

Mahak Charity SGS

شماران