شامگاه چهارشنبه، 25 دی 1398، مجمع عمومی عادی سالانه اعضای انجمن حسابداران خبره ایران با حضور 396 عضو انجمن در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد. در این مجمع، جواد باغبان، محمد قبول و پویا مهدوی‌فر با کسب بیشترین آراء ماخوذه به مدت سه سال به عضویت در شورای عالی انجمن انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، پیرو فراخوان منتشرشده در روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد روز دوشنبه، 9 دی 1398، مجمع عمومی عادی سالانه اعضای انجمن حسابداران خبره ایران با حضور 396 عضو انجمن در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

در آغاز جلسه، پس از قرائت آیاتی چند از قرآن مجید و نواختن سرود ملّی ایران، محسن قاسمی (دبیرکل) ضمن خوشامدگویی به حاضران، یاد و خاطره تازه درگذشته‌گان انجمن، به‌ویژه، زنده‌یاد محمد منیری دبیرکل فقید انجمن را گرامی داشت و با کسب اجازه از شورای عالی و حاضران درخواست کرد پیش از رسمیت جلسه و ورود به دستور جلسه مجمع، با پخش کلیپ یادبود زنده‌یاد محمد منیری دبیرکل فقید انجمن یاد و خاطره آن زنده‌یاد گرامی داشته شود.

در ادامه، رحمت‌اله صادقیان، رئیس شورای عالی، در اجرای ماده 20 اساسنامه رسمیت جلسه را اعلام کرد. سپس، در اجرای ماده یادشده، از بين اعضای حاضر در جلسه، هيئت رئيسه‏ مجمع بدین ترتیب انتخاب شد: هوشنگ خستوئی (رئيس)، محمود زائری امیرانی و هادی وادی‌نژاد (ناظران)، و فاطمه پوربعقوبی (منشی)

در آغاز ورود به دستور جلسه مجمع، گزارش عملکرد انجمن در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1398 توسط رحمت‌اله صادقیان (رئیس شورای عالی) ارائه شد. مشروح این گزارش در شماره زمستان 1398 مجله حسابدار منتشر خواهد شد. نسخه الکترونیکی کامل این گزارش در این پیوند و اسلایدهای نمایش‌داده‌شده در مجمع در این پیوند در دسترس علاقه‌مندان است.

در ادامه، گزارش حسابرس مستقل و بازرس انجمن توسط رضا یعقوبی (بازرس انجمن) خوانده شد؛ و پس از پاسخ دادن به پرسش‌های حاضران در مجمع توسط رحمت‌اله صادقیان (رئیس شورای عالی) و محسن قاسمی (دبیرکل انجمن)، در اجرای بند 1 بخش الف ماده 23 اساسنامه، صورتهای مالی تلفیقی گروه و انجمن حسابداران خبره ایران شامل ترازنامهها در تاریخ  31 شهریور 1398، صورتهای درآمدها و هزینهها و صورتهای جریان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، یادداشتهای توضیحی، و گزارش عملکرد شورای عالی به تصویب مجمع رسید.

مطابق روال سال‌های گذشته، روزنامههای اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامههای کثیرالانتشار برای انتشار آگهیهای انجمن تعیین شدند.

در ادامه، آن شمار از نامزدهای انتخابات شورای عالی که در جلسه حضور داشتند با حضور در جایگاه مختصراً به معرفی خود پرداختند. سپس، پیش از اخذ آراء حاضران برای انتخاب اعضای شورای عالی و بازرسان انجمن، با اهدای هدایایی به رسم یادگار، از سوی هیئت رئیسه مجمع و اعضای شورای عالی، به نمایندگی از اعضای انجمن، از خدمات اعضای خارج‌شده از شورای عالی (به ترتیب الفبا: امیر ابراهیم‌زاده، مصطفی باتقوا و منصور شمس احمدی) طی سه سال گذشته، و رضا یعقوبی بازرس انجمن قدردانی شد.

در بخش پایانی جلسه، در اجرای ماده 24 اساسنامه، انتخابات اعضای جدید شورای عالی (سه عضو اصلی و سه عضو علیالبدل) انجام شد؛ که بر اساس صورتجلسه شمارش آراء مأخوذه، نتایج زیر در ارتباط با انتخاب اعضای جدید اصلی و علیالبدل شورای عالی حاصل شد:

سه عضو اصلی جدید شورای عالی برای سه سال آینده (به ترتیب شمار آراء):

  1. جواد باغبان با ۲۶۲ رای
  2. محمد قبول با ۲۲۱ رای
  3. پویا مهدوی‌فر با ۱۸۲ رای

سه عضو علیالبدل جدید شورای عالی برای یک سال آینده (به ترتیب شمار آراء):

  1. محمدتقی رضائی با ۱۰۰ رای
  2. مهدی معین‌پور با ۴۶ رای
  3. علیرضا خلیلی با ۳۶ رای

در اجرای ماده 35 اساسنامه نیز رضا یعقوبی (با 204 رأی) به مدت یکسال به سمت بازرس اصلی و حسین خطیبیان (با 65 رأی) به سمت بازرس علیالبدل انجمن انتخاب شدند.

مجمع به محسن قاسمی، دبیرکل و دبیر جلسات شورای عالی، با حق توکیل به غیر وکالت داد تا پس از دریافت تأییدیه از وزارت کشور نسبت به ثبت این صورتجلسه در اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اقدام کند.

جلسه مجمع در ساعت 20:00 پایان یافت.

شماران