در پی انتصاب سیدمحمد باقرآبادی به سمت دبیرکل انجمن، محسن قاسمی (دبیرکل سابق) در قالب یک یادداشت با اشاره به دستاوردهای ارزشمند، تاثیرگذار و ماندگار انجمن طی نیم‌قرن گذشته، همگی اعضای انجمن را به یاری و پشتیبانی همدل و همصدا از دبیرکل جدید انجمن فراخواند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، در پی انتصاب محسن قاسمی به سمت مدیر اجرایی «مرکز آموزش و تحقیقات حسابداران رسمی» (وابسته به جامعه حسابداران رسمی ایران) و استعفای وی از سمت دبیرکلی انجمن، شورای عالی انجمن در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400، در اجرای تبصره ماده 12 اساسنامه انجمن با پیشنهاد رئیس شورای عالی مبنی بر انتصاب سیدمحمد باقرآبادی به سمت دبیرکل انجمن موافقت کرد. محسن قاسمی به همین مناسبت در قالب یادداشتی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند، تاثیرگذار و ماندگار انجمن طی نیم‌قرن گذشته، همگی اعضای انجمن را به یاری و پشتیبانی همدل و همصدا از سیدمحمد باقرآبادی (دبیرکل جدید انجمن) فراخواند. متن کامل یادداشت محسن قاسمی (دبیرکل سابق) به شرح زیر است:

به اعضای گرانمایه انجمن عزیز ما

با درود و احترام

هفت سال و سه ماه و نوزده روز پیش، در روز چهارشنبه، 25 دی 1392، این افتخار بی‌بدیل نصیب من شد که در جایگاه دبیرکل یکی از ارجمندترین نهادهای حرفه‌ای میهن عزیزمان، انجمن حسابداران خبره ایران، به خدمتگزاری شما گرامیان که در زمره فرهیخته‌ترین، خدمتگزارترین و تاثیرگذارترین کارشناسان وطنم هستید، نائلم آیم. برای این برادر کوچکتان یکایک لحظات این قریب به دوهزار و هفتصد روز گذشته که در خدمتتان بودم، دمادم مایه مباهات بود. از این بابت، از یکایک شما عزیزان سپاسگزارم که با پشتیبانی‌ها، راهنمایی‌ها، و انتقادهای مشفقانه خود، شرایط را برای خدمتگزاری پرتوان‌تر و کم‌خطاتر من فراهم آوردید.

من خود را همواره دانش‌آموز تاریخ می‌دانم؛ و آموزگاری دلسوزتر و داناتر از تاریخ سراغ ندارم. از این رو، با هدف ثبت در تاریخ وطن عزیزم ایران، حرفه شریف حسابداری، و انجمن عزیزمان، طی یکماه گذشته در قالب گفت‌وگویی تفصیلی جزئیات یکایک اقداماتی که در دوره مسئولیتم در انجمن با کمک همگی شما عزیزان، اعضای گرانمایه شورای عالی، و کارکنان خدمتگزار دبیرخانه به انجام رسید را بازگو کرده‌ام. متن کامل این گفت‌وگو در اولین فرصت پس از ویرایش نهایی به صورت الکترونیکی (به منظور سهولت در انتشار) در دسترس شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

انجمن عزیز ما که در نخستین سال قرن پیش رو، در روز سه‌شنبه، دوم اسفند 1401، پنجاهمین سالروز تاسیس خود را جشن خواهد گرفت، طی پنج دهه پر فراز و نشیب گذشته، در قامت نماینده شاغلان در بخش خصوصی حرفه، مشارکتی ارزشمند، تاثیرگذار و ماندگار در توسعه حسابداری میهن عزیزمان داشته است. بی‌تردید اگر ساختار اقتصادی ایران طی یک قرن گذشته اینچنین در چنبره نهادهای حکومتی، دولتی و عمومی گرفتار نبود، و اگر در نتیجه استضعاف نهادهای حرفه‌ای طی پنج دهه گذشته، مسیر توسعه حسابداری کشور به بیراهه دانشگاه‌زدگی کشانده نشده بود، تاثیرگذاری نهادهای حرفه‌ای برآمده از بخش خصوصی، از جمله انجمن حسابداران خبره ایران، به مراتب بیش از این بود. با این حال، اقدامات انجام‌شده در انجمن عزیز ما طی قریب به نیم‌قرن گذشته که در بستر ناهموار این ساختار دولتی‌زده و دانشگاه‌زده حاصل شده، به زعم این برادر کوچکتان فراتر از تصور بوده است.

انجمن عزیز ما، هم در بدو تاسیس با طراحی و معرفی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای «حسابدار خبره» (نخستین اعضای انجمن)، هم در بهمن 1364 با انتشار نخستین فهرست «حسابداران مستقل» (شرکای شاغل در موسسات حسابرسی بخش خصوصی)، هم در سال 1380 با مشارکت تاثیرگذار در راه‌اندازی جامعه حسابداران رسمی ایران، هم در تیر 1393 با تصویب اساسنامه جدید و معرفی گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای «حسابدار مستقل خبره»، «حسابدار مالی خبره»، «حسابدار مدیریت خبره»، «مدیر مالی خبره» و «حسابرس داخلی خبره»، و هم پس از آن، با طراحی گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای دیگر، پیشگام توسعه حرفه‌ایگری در حسابداری ایران بوده است. در کنار این ماموریت و کارکرد اصلی، انجمن طی دوران پربار فعالیتش از راه انتشار مستمر «حسابدار»، نخستین و پاینده‌ترین نشریه تخصصی حسابداران ایران، و نیز برگزاری بیش از چهل سمینار تخصصی، نقشی بی‌مانند در انتقال دانش روز و طرح مفاهیم نوین در حرفه حسابداری ایران ایفا کرده است. و سرانجام، مرکز آموزش انجمن، PACT، این نگین درخشان حرفه حسابداری ایران که پس از تجربه موفق انجمن در برگزاری دوره‌های آموزشی حرفه‌ای طی دو دهه 1360 و 1370، نهایتا در سال 1382 در هیات یک شخصیت حقوقی مستقل راه‌اندازی شد؛ طی دو دهه گذشته تحت هدایت و پشتیبانی همه‌جانبه انجمن و همگی شما عزیزان کارنامه‌ای بسیار درخشان و فراتر از باورها در ارائه خدمات آموزش حرفه‌ای به اهالی شریف حرفه حسابداری ایران داشته است.

مجموعه این دستاوردهای ارزشمند، تاثیرگذار و ماندگار که توسط انجمن در بستر ناهموار این ساختار دولتی‌زده و دانشگاه‌زده حاصل شده است، معجزه‌ای همچون پرواز کردن در توده‌ای چسبناک بوده که به همت جمعی از شیفتگان و خدمتگزاران حرفه در انجمن عزیز ما حاصل شده است.

امروز که به حکم سنت تغییرناپذیرِ «تغییر»، با جانی از هم‌اکنون بیقرار برای انجمن، ناگزیر از ترک معشوقم، خرسندم که امور اجرایی انجمن به دستان یکی از اعضای گرامی، جناب آقای سیدمحمد باقرآبادی، سپرده شده است. از آنجا که بزرگترین آرزوی حرفه‌ای جملگی ما اعضای انجمن ارتقای بیش از پیش جایگاه حسابداران و حرفه در جامعه و فراهم شدن هر چه بیشتر شرایط برای ارائه خدمات ارزشمند حسابداران حرفه‌ای به عموم است، باورمندم که این عزیز هر آنچه در توان دارد، در این راه مبذول خواهد داشت. من نیز به عنوان یکی از اعضای انجمن تا هر زمان که نیاز باشد، هر آنچه از دستانم برآید در این راه فروگذار نخواهم کرد. امیدوارم یکایک شما گرانمایگان نیز جملگی همدل و همصدا این عضو گرامی را در ایفای این مسئولیت که به انجام رساندن موفق آن آرزوی یکایک ماست، با تمام وجود و با تمام توان یاری فرمایید.

با افتخار

عضو انجمن حسابداران خبره ایران

محسن قاسمی

یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400

سیدمحمد باقرآبادی، عضو خبره انجمن در شاخه‌های تخصصی حسابدار مستقل خبره و حسابدار مالی خبره، عضو هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مالی خبره، و عضو جامعه حسابداران رسمی ایران (حسابدار رسمی) است. وی پیش از این، عضو شورای عالی انجمن و مدیر آموزش جامعه حسابداران رسمی ایران بود.

لازم به ذکر است، در پی تاسیس «مرکز آموزش و تحقیقات حسابداران رسمی» (وابسته به جامعه حسابداران رسمی ایران) محسن قاسمی به موجب حکم سعید جمشیدی‌فرد، رئیس شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران، به مدت سه سال به عنوان مدیر اجرایی این مرکز منصوب شده است.

اخبار مرتبط:

در جلسه امروز شورای عالی: سیدمحمد باقرآبادی به سمت دبیرکل انجمن منصوب شد | اعضای شورای عالی از خدمات ارزشمند و ماندگار محسن قاسمی طی بیش از هفت سال گذشته قدردانی، و برای وی در مسئولیت جدیدش به عنوان مدیر اجرایی مرکز آموزش و تحقیقات حسابداران رسمی آرزوی توفیق کردند

شماران