زنده‌یاد مصطفی حضرتی (1326، بم – 1400، تهران) دانش آموخته‌ مدرسه عالی تلویزیون و سینما (دانشگاه صدا و سیما) بود، و سالیان درازی به عنوان فیلمبردار و عکاس در سینما و تلویزیون فعالیت داشت. وی طی چند دهه گذشته همکاری تنگاتنگی نیز با انجمن حسابداران خبره ایران، مجله حسابدار و سایر نهادها و نشریات حسابداران کشور داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، مصطفی حضرتی صبح چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400، بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 در بیمارستان دیده از جهان فروبست. مراسم خاکسپاری این هنرمند، صبح پنج‌شنبه، 16 اردیبهشت 1400، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (تهران) برگزار شد.

زنده‌یاد مصطفی حضرتی (1326، بم – 1400، تهران) دانش آموخته‌ مدرسه عالی تلویزیون و سینما (دانشگاه صدا و سیما) بود. وی پس از دانش‌آموختگی از آن دانشکده به عنوان دستیار فیلمبردار و سپس فیلمبردار در واحد فیلمبرداران تولید شبکه یک تلویزیون مشغول به کار شد. آن زنده‌یاد در مستند بلندی که از اردوگاه آوارگان جنگ تحمیلی در بروجرد (به تهیه‌کنندگی پدرام اکبری) ساخته شد به عنوان عکاس و دستیار فیلمبردار همکاری داشت. از دیگر فعالیتهای سینمایی حضرتی می‌توان به فیلمبرداری در ساخت فیلم مستند «باغ سنگی» به کارگردانی پرویز کیمیاوی (سال 1355، برنده جایزهٔ خرس نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، 1976)، فیلم سینمایی «زنده باد...» به کارگردانی خسرو سینایی (سال 1358) و فیلم سینمایی «آقای هیروگلیف» به کارگردانی غلامعلی عرفان (سال 1359) اشاره کرد.

پدرام اکبری (مستندساز) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و هنری ایسنا در ارتباط با زنده‌یاد حضرتی یادآور شد، آن زنده‌یاد در زلزله سال 1382 بم، نزدیک به 90 درصد از بستگان سببی و نسبی خود را از دست داده بود؛ و پس از آن، دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی را که سرپرستی نداشتند، تا پایان تحصیلات مورد حمایت خود قرار داد. اکبری در این گفت‌وگو همچنین یادآور شد، زنده‌یاد حضرتی آرشیوی غنی از عکس‌های ارگ بم، قبل و پس از زلزله و نیز پس از مرمت داشت که می‌خواست آن را به یونسکو بدهد، ولی شرایطش فراهم نشد.‌

لازم به ذکر است، زنده‌یاد مصطفی حضرتی طی چند دهه گذشته همکاری تنگاتنگی با انجمن حسابداران خبره ایران، مجله حسابدار و سایر نهادها و نشریات حسابداران کشور داشت، و طی این مدت زمان طولانی لحظات ماندگاری را در تاریخ انجمن حسابداران خبره ایران و دیگر نهادهای حسابداران کشور ثبت کرد و از خود به یادگار گذاشت.

انجمن حسابداران خبره ایران و مجله حسابدار درگذشت این هنرمند فقید را به جامعه هنری کشور و بازماندگان آن زنده‌یاد تسلیت می‌گویند.

عکس فوق مربوط به جشن چهل‌سالگی انجمن حسابداران خبره ایران (23 تیر 1393، تالار دریای نور، هتل استقلال) است که حین تقدیر از خدمتگزاران انجمن (اعضای مجمع موسسان، رئیسان شورای عالی، دبیران کل، سردبیران مجله حسابدار،...) از آن زنده‌یاد نیز به عنوان عکاس انجمن با اهدای مدال یادبود چهل‌سالگی انجمن و لوح تقدیر قدردانی شد. آن زنده‌یاد که مشغول عکاسی از تقدیرشوندگان بود، در این لحظه هنگام خواندن نام خودش توسط مجری مراسم غافلگیر شد.

بازتاب خبری درگذشت زنده‌یاد مصطفی حضرتی در رسانه‌ها:

شماران