دبیرکل انجمن ضمن اعلام خبر برگزاری جلسه شورای عالی دوشنبه هفته جاری در محل دفتر جدید انجمن، توضیحاتی را در خصوص مراحل آماده‎سازی و تجهیز این دفتر برای بهره‎برداری کامل ظرف کمتر از دو ماه آینده ارائه کرد.


محسن قاسمی، دبیرکل و دبیر جلسات شورای عالی انجمن، در گفتگو با پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران اعلام کرد: خوشبختانه با پیگیری مجدانه و مستمر جناب آقای صادقیان رئیس محترم شورای عالی انجمن و حمایت بی‎دریغ یکایک اعضای شورای عالی طی ماه‎های گذشته، نهایتاً روز یکشنبه هفته جاری (هفدهم مردادماه) آپارتمان محل جدید دفتر انجمن به صورت قطعی تحویل گرفته شد. به همین مناسبت، جلسه اخیر شورای عالی نیز فردای همان روز (دوشنبه، هجدهم مردادماه) با هدف آغاز بهره‎برداری رسمی از دفتر جدید انجمن در آن محل برگزار شد.

 

قاسمی در ادامه افزود: با توجه به این که دفتر جدید انجمن پیش از این نیز با کاربری اداری توسط یک شرکت مورد بهره‎برداری قرار داشته است، بنابراین، در حال حاضر نیز بدون هیچ مشکل فنی و ساختاری آماده بهره‎برداری است. ولی در جلسه اخیر شورای عالی تصمیم بر این شد که به جهت احترام به شأن اعضای گرانمایه و با هدف تجهیز و آماده‎سازی دفتری مدرن و درخور نام انجمن این دفتر ظرف چند هفته آینده مورد بازطراحی و نوسازی قرار گیرد و حداکثر تا اواسط مهرماه آینده مورد بهره‎برداری کامل قرار گیرد.

 

دبیر جلسات شورای عالی انجمن در همین ارتباط اعلام کرد:‌ بنا به تصمیم متخذه در جلسه اخیر شورای عالی، و با در نظر گرفتن فراوانی مراجعات به واحدهای مختلف انجمن، مقرر شد؛ دفتر دبیرکل، اداره امور اعضاء، اداره حسابداری، و اداره امور اجرایی مجله حسابدار به دفتر جدید (که بیرون از محدوده طرح ترافیک واقع است) منتقل شوند؛ و اداره آموزش و تحریریه مجله حسابدار نیز در محل دفتر فعلی انجمن باقی بماند.

 

قاسمی در ادامه افزود:‌ جا دارد در این جا از پشتیبانی همیشگی و ارزشمند یکایک اعضای انجمن به ویژه اعضای حاضر در مجمع اخیر صمیمانه سپاسگزاری کنم. چرا که در واقع نقطه شروع این حرکت را می‎توان از اعتماد خالصانه این بزرگواران به شورای عالی و تصویب پیشنهاد افزایش حق عضویت به جهت تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این پروژه ارزشمند و ماندگار در تاریخ انجمن دانست. وی در ادامه تاکید کرد: شخصا طی ماه‎های گذشته شاهد بودم که آقای صادقیان در مسئولیت رئیس شورای عالی انجمن و دیگر اعضای شورای عالی چگونه به صورت مستمر و حتی گاهی روزانه پیگیر مراحل انجام این کار بودند، و انصافا هیچ انگیزهای هم جز انجام یک کار ماندگار و سربلندی در پیشگاه اعضای انجمن به جهت وفای به عهدی که در مجمع گذشته بسته بودند نداشتند.

 

دبیرکل انجمن، در پایان گفت: خوشبختانه اعضای بزرگوار انجمن همگی حسابدار خبره و متخصص امور مالی هستند و به‎خوبی از ترکیب منابع درآمدی انجمن - که هر سال در صورتهای مالی به صورت عمومی افشای می‎شود- اطلاع دارند. این عزیزان می‎دانند که در سال‎های گذشته، با توجه به سپرده‎گذاری پس‎انداز انجمن در بانک‎ها، بخش قابل ملاحظه‎ای از منابع درآمدی انجمن و تقریباً همه مازاد درآمدها بر هزینه‎های انجمن از محل سود همین سپرده‎های بانکی بوده است. به عنوان مثال، سال گذشته درآمد انجمن از محل سود سپرده‎های بانکی حدود 143 میلیون تومان، و مازاد درآمدها بر هزینه‎ها حدود 60 میلیون تومان بود. به عبارت دیگر، اگر سال گذشته این منبع درآمدی نبود با کسری مواجه بودیم. از طرفی، در ماه‎های پایانی سال گذشته تمام سپرده‎های بانکی انجمن به تامین منابع مالی مورد نیاز برای در اختیار گرفتن دفتر جدید انجمن اختصاص یافت. به همین دلیل، در سال جاری - به‎ویژه در روزهای پایانی هر ماه – به دلیل حذف این منبع درآمدی قابل توجه، بار مالی بسیار سنگینی به انجمن تحمیل شد؛ که حقیقتا اگر حمایت اعضای وفادار و همیشه پشتیبان انجمن در پرداخت حق عضویت‎ها و جلب کمک برخی نهادها و سازمان‎ها توسط رئیس محترم شورای عالی (که به واقع از آبرو و اعتبار خود مایه گذاشت) نبود، تحمل این فشار مالی فوق العاده برای ما امکان‎پذیر نبود. به همین دلیل، درخواست ما از یکایک اعضای وفادار و همیشه پشتیبان انجمن این است که در سال جاری به خدمتگزارانشان در دبیرخانه انجمن عنایت ویژه و دوچندان داشته باشند و چنانچه حق عضویت سال جاری و احیاناً حق عضویت سال گذشته را تا کنون پرداخت نکرده اند، در اولین فرصت ممکن نسبت به پرداخت آن اقدام کنند و مطمئن باشند که پرداخت هر «یک حق عضویت» بزرگترین پشتیبانی از انجمن است. شخصا امیدواریم با بهره‎برداری از دفتر جدید انجمن گام‎های بعدی برای ارتقاء نام انجمن و خدمتگزاری ارزش‎آفرین و موثر به اعضای عزیز انجمن استوارتر و با دلگرمی بیشتر برداشته خواهد شد.

 

در پایان لازم به ذکر است، دفتر جدید انجمن در تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، روبروی بیمارستان کسری، ساختمان شماره 28، طبقه دوم واقع است. بدیهی است، پیش از آغاز بهره‎برداری کامل از این دفتر و نقل و انتقال واحدهای مذکور به آن محل، جزئیات مربوطه و اطلاعات تکمیلی از مسیرهای مختلف اطلاع‎رسانی به آگاهی اعضای گرانمایه انجمن رسانده خواهد شد. 

شماران