مراسم معرفی مشاهیر حسابداری ایران از سال 1387 در همایش‎های سالانه انجمن حسابداری ایران برگزار می‎شود. در همایش سال جاری که امروز (سه‎شنبه) در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد هوشنگ خستوئی به عنوان مشاهیر حسابداری ایران در سال 1395 معرفی شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، امروز، سه‎شنبه 16 آذر 1395، در همایش سالانه انجمن حسابداری ایران که با موضوع محوری «نظارت و حسابداری» در مرکز همایش‎های بین‎المللی صدا و سیما برگزار شد، هوشنگ خستوئی عضو شورای عالی و از رئیسان ادوار مختلف انجمن حسابداران خبره ایران به پاس یک عمر ارائه خدمات حرفه‎ای تاثیرگذار در حرفه حسابداری ایران به عنوان «مشاهیر حسابداری ایران در سال 1395» معرفی شد.

 

گفتنی است، انجمن حسابداری ایران از سال 1387 هر سال در همایش سالانه خود به معرفی حسابداران برجسته دانشگاهی و حرفه‎ای در سطح ملّی به عنوان «مشاهیر حسابداری ایران» مبادرت می‎کند. در سال‎های گذشته بزرگانی از جمله، مصطفی علیمدد، علی ثقفی، و محمد نمازی مفتخر به دریافت این عنوان شده‎اند.

 

هوشنگ خستوئی، 4 مرداد 1320 در بندر انزلی زاده شد. دوران دبستان را در محله امیریه تهران سپری کرد. سپس، به دبیرستان قریب رفت. به رغم آن که در نوجوانی و جوانی به تحصیل در رشته معماری دلبستگی داشت، تحصیل در رشته حسابداری را انتخاب کرد. پس از دانش‌آموختگی، در حسابرسی داخلی بانک کشاورزی مشغول به کار شد. سپس در آزمون استخدامی شرکت سهامی حسابرسی پذیرفته شد و به استخدام آن موسسه حسابرسی دولتی درآمد. وی در سال‎های پس از انقلاب نیز از جمله مدیران ارشد سازمان حسابرسی بود. خستوئی اوایل دهه ۱۳۶۰ به عضویت در انجمن حسابداران خبره ایران درآمد؛ و در طول سه دهه گذشته، به عنوان عضو، رئیس، و نایب رئیس شورای عالی نقشی تاثیرگذار و پیوسته در رهبری انجمن ایفا کرده است.

 

رئیس، شورای عالی، دبیرکل و کارکنان انجمن حسابداران خبره ایران این انتخاب شایسته را به این پیشکسوت برجسته حرفه حسابداری ایران و انجمن تبریک می‎گویند و برای ایشان آرزوی تندرستی و شادکامی دارند.

 

 

 

شماران