«مجله حسابدار» که هم اکنون به عنوان تنها ماهنامه حرفه حسابداری ایران و پرخواننده‎ترین نشریه حسابداری به زبان فارسی در جهان (با یکصدهزار شمارگان در سال) شناخته می‎شود، برای نخستین بار در پاییز 1355 به سردبیری فریده خلعت‎بری آغاز به انتشار کرد.

 

 

(برای دیدن فیلم کامل «سخنرانی افتتاحیه: رحمت‎اله صادقیان، رئیس شورای عالی انجمن» بر روی تصویر بالا کلیک کنید)

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، «جشن چهل سالگی مجله حسابدار» شامگاه روز سه‎شنبه 23 آذر 1395 پس از پایان یافتن سی و هشتمین همایش انجمن حسابداران خبره ایران با موضوع «پیادهسازی استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی (IFRS) در شبکه بانکی کشور» در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با اجرای زنده موسیقی سنتی آغاز شد که با استقبال پرشور حاضران در تالار روبرو شد. سپس، رحمت‎اله صادقیان، رئیس شورای عالی انجمن، با ایراد سخنرانی افتتاحیه آغاز «جشن چهل سالگی مجله حسابدار» را به طور رسمی اعلام کرد.

 

 

(برای دیدن فیلم کامل «سخنرانی مجید میراسکندری، دبیرکل اسبق انجمن، و مدیر اجرایی و سردبیر اسبق مجله حسابدار» بر روی تصویر بالا کلیک کنید)

«حسابدار: چهار دهه پرفراز و نشیب»

سخنرانی مجید میراسکندری

در ادامه، مجید میراسکندری دبیرکل اسبق انجمن و مدیراجرایی و سردبیر اسبق مجله حسابدار سخنرانی نخست این مراسم را با عنوان «حسابدار: چهار دهه پرفراز و نشیب» ارائه کرد. وی در سخنرانی خود به بیان خاطراتی شنیدنی از دوران عهده‎داری مسئولیت در انجمن و مجله حسابدار پرداخت که متن کامل آن در این پیوند در دسترس علاقه‎مندان است.

 

(برای دیدن فیلم کامل «سخنرانی پرویز صداقت، سردبیر مجله حسابدار» بر روی تصویر بالا کلیک کنید)

«حسابدار: جایگاه کنونی، چشم‎انداز آینده»

سخنرانی پرویز صداقت

سخنرانی دوم این مراسم توسط پرویز صداقت سردبیر مجله حسابدار با عنوان «حسابدار: جایگاه کنونی، چشم‎انداز آینده» ارائه شد. وی در این سخنرانی ابتدا به تشریح جایگاه کنونی مجله حسابدار به عنوان یک نشریه حرفه‎ای مستقل (غیردولتی) در حرفه حسابداری ایران پرداخت. در ادامه نیز با توجه به تحولات سال‎های اخیر در نظام اقتصادی ایران و جهان جایگاه و نقش حسابداران و حسابرسان در این تحولات و بالتبع جایگاه و نقش‎آفرینی مجله حسابدار را تبیین کرد. متن کامل این سخنرانی نیز در مجله حسابدار دی ماه 1395 منتشر خواهد شد.

 

 

(برای دیدن فیلم کامل «سخنرانی محسن قاسمی، دبیرکل انجمن و مدیر اجرایی و عضو هیئت تحریریه مجله حسابدار» بر روی تصویر بالا کلیک کنید)

رونمایی از وبگاه اختصاصی مجله حسابدار

توسط محسن قاسمی

در ادامه مراسم، محسن قاسمی، دبیرکل انجمن و مدیر اجرایی مجله حسابدار، به تشریح اقدامات انجام‎شده طی یک سال و چند ماه گذشته در زمینه توسعه زیرساخت‎های فناوری اطلاعات انجمن پرداخت و اعلام کرد طبق آمار موجود در سامانه مدیریتی وبگاه انجمن طی یک سال گذشته بیش از یک میلیون بازدید از این وبگاه انجام شده است که با میانگین حدود سه هزار بازدید در روز آمار قابل قبولی برای سال نخست بوده است.

 

وی در ادامه، با رونمایی از وبگاه اختصاصی مجله حسابدار به نشانی hesabdar.iica.ir اعلام کرد این وبگاه از امروز به صورت آزمایشی راه‎اندازی می‎شود و ظرف ماه‎های آینده به مروز آرشیو کامل مجله حسابدار با جستجوپذیری بالا (بر مبنای فیلدهای مختلف: موضوع، نویسنده، شماره مجله، ...) در آن بارگذاری خواهد شد و در دسترس عموم علاقه‎مندان قرار خواهد گرفت.

 

   

(برای دیدن فیلم کامل «تقدیر از سردبیران و نویسندگان برگزیده مجله حسابدار» بر روی تصویر بالا کلیک کنید)

تقدیر از نخستین و آخرین سردبیر مجله حسابدار

فریده خلعت‎بری / پرویز صداقت

به نمایندگی از سردبیران مجله

در این بخش از مراسم، اعضای شورای عالی و دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران با حضور در جایگاه ضمن اهدای لوح تقدیر و یک هدیه به فریده خلعت‎بری نخستین سردبیر نشریه انجمن حسابداران خبره ایران (دوره قدیم "مجله حسابدار"، از 1355 تا 1357) و پرویز صداقت سردبیر فعلی مجله حسابدار (از اسفند 1393 تا کنون) از خدمات ارزشمند و مشارکت تاثیرگذار این دو بزرگوار و دیگر سردبیران مجله حسابدار (مهدی تقوی، مجید میراسکندری، محمد شلیله، یدالله مکرمی، غلامحسین دوانی، محسن خوش طینت، و امیر پوریانسب) در رسیدن آن به جایگاه فعلی تقدیر کردند.

 

تقدیر از نویسندگان برگزیده مجله حسابدار طی یک سال گذشته

مژده کدخدایی / امیرهادی معنوی مقدم

سپس، اعضای شورای عالی و دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران با اهدای لوح تقدیر و یک هدیه به مژده کدخدایی و امیرهادی معنوی مقدم از تلاش‎های آنان در یک سال گذشته به عنوان نویسندگان برگزیده مجله حسابدار تقدیر کردند.

 

 

(برای دیدن فیلم کامل «ادای سوگند گروهی حسابداران خبره، با اجرای نظام‎الدین ملک‎آرایی» بر روی تصویر بالا کلیک کنید)

سوگند گروهی حسابداران خبره

همخوانی با نظام‎الدین ملک‎آرایی

این مراسم نیز همانند مراسم روز حسابدار سال‎های گذشته با ادای سوگند گروهی حسابداران خبره حاضر در مراسم در هم‎خوانی با نظام‎الدین ملک‎آرایی پایان یافت.

 

مشروح گزارش «جشن چهل سالگی مجله حسابدار»

گزارش کامل این مراسم در شماره دی 1395 مجله حسابدار (ماهنامه انجمن حسابداران خبره ایران) به طور کامل منتشر خواهد شد.

شماران