مسئولیت اعضای انجمن حسابداران رسمی آمریکا در هنگام پاسخ به درخواست مشتری برای بازگرداندن سوابق، با هدف اصلاح آیین رفتار حرفه‌ای در زمینه‌ی تفسیر درخواست سوابق پیشنهاد شده است. کمیته‌ی اجرایی اخلاق حرفه‌ای انجمن حسابداران رسمی آمریکا این تغییرات را در تفسیر درخواست سوابق در آیین رفتار حرفه‌ای پیشنهاد کرده است. طبق تفسیر موجود، لازم است سوابق ارائه شده توسط مشتری که در اختیار  یا کنترل اعضای تیم رسیدگی است، در صورت درخواست به مشتری بازگردانده شوند. اما در صورت عدم پرداخت بابت وقت و هزینه‌ای که  حسابرس برای بازیابی و کپی سوابق صرف کرده است، تفسیر اجازه‌ی لازم برای عدم ارائه‌ی این سوابق را می دهد. در تفسیر جدید درخواست سوابق، روشن می‌شود که هنگام پاسخ به درخواست اولیه‌ی مشتری برای بازگرداندن سوابق ، جلوگیری از ارائه‌ی آن مجاز نیست. علاوه بر این در پیشنهاد مطرح شده، در پاسخگویی به درخواست مشتری برای بازگرداندن سوابق ارائه شده، با هزینه‌های ارسال پستی نیز همانند هزینه‌های کپی و بازیابی برخورد می‌شود. بر اساس این پیشنهاد اعضای تیم رسیدگی مجاز هستند سوابق تهیه شده توسط خود اعضا را در صورت درخواست به افراد ذی‌نفع ارائه دهند. در این پیشنهاد توضیح داده شده است که در دسترس قرار دادن سوابق یا محصول کاری تهیه شده توسط اعضا برای مشتری (به عنوان مثال در دسترس بودن برای دریافت یا در دسترس بودن در پورتال) ، مسئولیت اخلاقی آن عضو را تحت تفسیر درخواست سوابق برآورده می‌کند.
 


لینک خبر:
https://www.journalofaccountancy.com/news/2020/aug/aicpa-ethics-proposal-clarifies-records-request-duties.html

شماران