موسسات حسابرسی در حساس‌ترین نقاط با چالش بازاریابی روبرو می‌شوند، این‌که نمی دانند چه چیزی را اختصاص دهند، با چه کسانی باید همکاری کنند یا چگونه اقدام کنند. در شرایطی مانند همه‌گیری که اکنون جهان را درگیر کرده، حتی بهترین استراتژی‌ها نیز دستخوش تغییر می شوند. اکنون که هرج و مرج ناشی از کووید 19 در حال کنترل است و جهان به آرامی با شرایط عادی جدید خود سازگار می شود، موسسات مجبور هستند نحوه‌ي انجام بخش عمده‌ای از فعالیت کسب و کار خود یعنی فروش، بازاریابی و ارائه‌ی خدمات را مجدداً ارزیابی کنند.

خواه به یک شخص متخصص متکی باشید یا تیم حرفه‌اي و یا عمليات خود را برون سپاری کنید، توانایی شما در اولویت قرار دادن عملکرد بازاریابی و فروش می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص نماييد آیا موسسه‌ي شما بازنده‌ي ويروس همه گیر كروناست یا پیروز.

از کجا شروع کنیم؟

اول و مهم‌ترین مسئله اين است، كه موسسه‌ي شما باید اطمینان حاصل کند که یک استراتژی به خوبي مرتبط برای حفظ تجارت در وضعيت موجود و ايجاد مزيت رقابتي جديد برای کسب و کار در این دنیای جدید و مجازی دارد. این استراتژی بازاریابی متفکرانه باید با اهداف موسسه مطابقت داشته باشد و با تاکتیک هایی، حمایت از رشد تقویت کند.

در این‌جا پنج نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

1. وب سایت

اگر وب سایتی با عملکرد بالا ندارید، وب سایتی که به وضوح ارزش آفريني موسسه را نشان می‌دهد، اکنون زمان آن فرارسيده است یک وب سایت جديد ايجاد نماييد. تصمیم گیری‌هاي جدید با آگاهی مجازی بیش‌تر از برند شما آغاز می‌شود. وب سایت موسسه نخستين جایی است که چشم اندازهاي همكاري با موسسه‌ي شما را در اختيار افراد قرار مي‌دهد. آیا آن‌چه در وب سايت شما ارائه مي‌شود بازتاب خوبی از شخصیت و ظرفيت‌هاي موسسه‌ي شماست؟ آیا جست وجو و قابليت يافتن اطلاعات مورد نظر آسان است؟

اهميت دارد بدانيد، اگر موتور جست وجوگر شما به روز نیست، اين مشكل را برطرف کنید. در حال حاضر گوگل در هر ثانیه تقریباً 70،000 درخواست جست وجو را پردازش می‌کند. این پلتفرم بیش از 200 عنصر را در نظر گرفته است تا به افراد کمک کند آن‌چه را که جست و جو می‌کنند، بيابند. بدون يك وب سايت دقیق و به روز، میزان بازدید، چشم انداز و جذابیت موسسه‌ي شما از بین می رود. اگر می خواهید بودجه‌ي خود را کاهش دهید، آن‌چه كه مربوط به وب سایت و فعاليت مجازي‌تان است را تغيير ندهيد. این كار یک اشتباه بزرگ خواهد بود. 

2. محتوا

یکی از موضوعات رایج كه در همه گیری خود را نشان داد، حجم عظیم اطلاعات موجود بود كه تنها مقدار اندكي از آن واقعاً مرتبط بود. محتوای كار اصلی انجام شده در موسسه‌ي شما، نشان دهنده‌ي تفکر رهبری شماست. اگرچه وقت گیر است و می‌تواند استرس زا باشد. اما محتوای انحصاری، موسسه‌ي شما را از رقباي خود متمايز مي‌كند، به ويژه در دنياي مجازي كنوني. نه تنها محتوای انحصاري ايجاد شده‌ي خود را به شكل يكپارچه در وب سایت، وبلاگ و لینکداین خود نمايه کنید، بلکه آن را مستقیماً برای مشتریان ارسال کنید. بازاریابی از طریق ایمیل هنوز یک ابزار بازاریابی واقعاً موثر است، به ویژه هنگامی که شخصی سازی و تقسیم بندی شده باشد تا صنعت و علایق خاص مشتریان را برآورده سازد. کمپین‌هايي را ايجاد كنيد و ساخت محتوا را با گرافیک و ویدئو تقویت کنید. مشتریان از اطلاعاتی که واقعی است، به موقع منتشر می‌شود و مربوط به نياز آن‌ها است به شدت استقبال می‌كنند. ترجیحاً بدون نیاز به جست وجوی خیلی سخت. اگر آن‌ها چنين محتوايي را از شما دريافت نكنند، آن را از موسسه‌ي دیگری دریافت می‌کنند.

3. لینکداین (سرویس شبکه‌ي اجتماعیِ تجاری)

لینکداین، بزرگ‌ترین سكوي اطلاعاتي حرفه‌ای براي شناسايي مخاطبان است. اکثر مردم لينكداين را ابزاری ضروری برای شناسایی مخاطبان جدید یا ارتقاي كسب و كار می دانند. برندهايي كه نتايج تحقيقات كاربردي، اخبار و ایده‌های تازه را در لینکداین منتشر می‌کنند، نه تنها مخاطبان زيادي پيدا مي‌كنند، بلکه الگوي حمایتی را نیز پیدا می‌کنند که برای جست وجوهای گوگل  و پاسخگویی به سایر رسانه‌های اجتماعی لازم است. محتوای ارسال شده در لینکداین به دارندگان اين الگوي حمايتي یک امتیاز اضافی مي‌دهد، و بیش‌تر از هر شکل دیگر از رسانه‌های اجتماعی به وبلاگ‌ها و وب سایت‌هاي آنان مراجعه می‌شود. دو عنصر لینکداین كه باید درگیر شوند عبارتند از:  مشخصات موسسه‌ي شما و مشخصات حرفه‌ای شما. صفحه‌ي موسسه‌ي شما در لينكداين باید اين اطلاعات را فراهم نمايد. این‌جا همان جایی است که شما در مورد صنعت خود و فرآيندهاي آن و میزان فعالیت موسسه‌ي خود در زمینه‌های مهم برای مشتریان و چشم اندازهای آتي صحبت می‌کنید.

 

مشخصات موسسات شما جایی است که اشتیاق و حرفه‌ای بودن شما را نشان می دهید. این فرصت خوبی است که ارزش‌ آفريني موسسه‌ي خود را نشان دهيد. 

4. ارتباطات داخلی

از آن‌جا که اكنون نیروی کار موسسات از راه دور فعاليت مي‌كنند، حفظ فرهنگ سازماني موسسه چالش برانگیز است. این‌جاست که بايد یک برنامه‌ي ارتباطی داخلی مناسب ارائه ‌شود. ارتباطات داخلی برای حمایت از اهداف موسسه و ایجاد انسجام در بین کاركنان حیاتی است. یک برنامه‌ي ارتباطی داخلی مناسب افراد را با فرهنگ سازماني موسسه پیوند می‌دهد و باعث بهبود روحیه می‌شود.کاركنان آگاه، متعهد نيزهستند و کاركنان متعهد بهره وری بالاتری دارند، تجارب بهتری براي مشتریان ایجاد می‌کنند و احتمالاً  توسط کارفرمایان خود حفظ مي‌شوند. همسویی فرهنگی و هنگامی که ارتباط به درستی برقرار شود، موسسه را به  مکانی تبديل مي‌كند که كاركنان آن را دوست دارند، و کار حرفه‌اي و  رشد در آن تقويت مي‌شود.

5. اندازه‌گیری و ارزيابي

بازخوردها( ميزان قراردادها و مشتريان)  از تعامل با شبكه‌هاي اجتماعي و بازدید از وب سایت را ارزيابي کنید. سپس اگر لازم است، برنامه و محتوای خود را تغییر دهید، و مجدداً تنظیم کنید. عملکرد شما منوط به جست‌ و جوی اطلاعات پيرامون موسسه‌ي شما، تفسیر مشتريان از شما و در صورت لزوم تغییر مسیر است. هیچ یک از کارهایی که انجام می‌دهید نمی‌تواند موثر باشد، مگر این‌که آن‌ها را ارزيابي نماييد. 

 

 

 

لینک خبر:

https://www.accountingtoday.com/list/5-marketing-priorities-to-keep-your-accounting-firm-relevant

شماران