انجمن حسابداران خبره کشورهای استرالیا و نیوزلند، روز چهارشنبه راهنمایی را جهت مساعدت به حسابداران و مشتریان واحدهای تجاری کوچک و متوسط در راستای اعتلای آنها به اهداف پایداری منتشر کردند.

این راهنما تحت عنوان "چگونه شرکت‌های کوچک و متوسط  SMEsمی‌توانند جهانی پایدارتر ایجاد کنند"، مزایای اقدامات پایدار در زمینه موفقیت کسب‌وکار و محیط‌زیست، از جمله گام‌های عملی برای تعبیه شیوه‌های پایدار در نهادهای کوچک و متوسط، مطالعات موردی از سراسر جهان و پیوندهای متصل به ابزارها و منابع مختلف را مورد بحث قرار می‌دهد.

با افزایش درخواست‌های فوری در سراسر جهان در جهت تلاش‌ برای مبارزه با سرعت فزاینده تغییرات اقلیمی، درخواست برای حضور حسابداران برای کمک به کسب‌وکارها در زمینه گزارش‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی به سرعت افزایش می‎یابد. علارغم تشکیل کنفرانس اقلیمی COP26 توسط سازمان ملل در گلاسکو، اسکاتلند دراوایل ماه جاری با هدف متقاعد کردن دولت‌ها در سراسر جهان به افزایش تعهداتشان در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تکیه بر سوخت‌های فسیلی، اهداف و مواضع این کنفرانس تا حد زیادی مورد ساده‏انگاری قرار گرفت.

در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سال گذشته تعهداتی را برای به صفر رساندن آلایندگیها متحمل شدند، واحدهای کوچک و متوسط نیز موظف هستند سهم خود را تقبل کنند و در این راستا حسابداران میتوانند سهم به سزایی داشته باشند.

https://www.accountingtoday.com/news/accountants-can-help-small-businesses-meet-sustainability-goals?position=editorial_8&campaignname=ACT%20Best%20of%20the%20Week-11272021&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_BestofTheWeek_20210503%2B%27-%27%2B11272021&bt_ee=QyV6mKvepAEyqZJyVlnwIlXUsRpW%2Bb2kDJZ7ScuoXqBbr0TZBuRJZCMf%2BQCb9dRA&bt_ts=1638021636437

شماران