برای شرکتهای حسابداری، توسعه حضور در رسانههای اجتماعی میتواند تأثیر قابل توجهی در زمینه بازاریابی داشته باشد. با این حال، ایجاد یک استراتژی پایدار و تاثیرگذار جنبه مهمی برای ارزشمند کردن کل فرآیند است. اگر به مدیریت رسانههای اجتماعی برای شرکت خود فکر میکنید، چندین روش وجود دارد که باید صرف نظر از پلتفرمی که انتخاب میکنید، هنگام ایجاد یک استراتژی در ذهن داشته باشید.
- همیشه ابتدا به برند خود فکر کنید: قبل از ایجاد هر استراتژی، مهم است که برند و ارزشهایی را تعریف کنید که محتوایی را که ایجاد می کنید یا به اشتراک می گذارید، مشخص کنند.
- مخاطبان خود را مشخص کنید: به جای تلاش برای جذب هر مشتری احتمالی، یک گزینه جالب این است که جمعیت خاصی را انتخاب کنید.
- قبل از ارسال پست فکر کنید: در حالت ایدهآل، حسابهای رسانههای اجتماعی شما ترکیبی از محتوای مشترک از منابع آنلاین و منحصربهفرد خودتان خواهد بود. اما پیش از آن، فکر کردن به اینکه آیا محتوا واقعاً برای فالوورهای شما ارزش آفرین است یا خیر، ایده خوبی است.
- ابزارهای زمان بندی بسیار مفید هستند: رسانههای اجتماعی میتوانند بسیار وقتگیر باشند. ابزارهای زمانبندی میتوانند سرمایهگذاری عالی برای برنامهریزی کارها باشند.
برای حسابداران، فیسبوک و لینکدین موثرترین ابزار برای اهداف بازاریابی هستند. در زیر چند روش برتر به طور خاص برای هر دوی این پلتفرم ها آورده شده است:
- بهترین زمان را برای پست کردن محتوای خود انتخاب کنید
- از ویژگیهای این پلتفرمها (مانند لایو و گروهها)استفاده کنید
- خدمات مشتریان را تقویت کنید
- فعالیت خود را تقویت کنید