شکی وجود ندارد که خطرات امنیت سایبری برای هر سازمانی حائز اهمیت است. بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال دو هزار و بیست و دو، انتظار می‌رود شکست امنیت سایبری یکی از تهدیدهای مهمی باشد که جهان در دو سال آینده با آن مواجه خواهد شد.  بر اساس این گزارش، تهدیدات امنیت سایبری در حال پیشی گرفتن از توانایی جوامع برای پیشگیری یا واکنش موثر به آنها هستند. گذشته از این، چشم انداز مجمع جهانی اقتصاد در سال دو هزار و بیست دو  نشان داد که تنها نوزده درصد از رهبران سایبری اطمینان دارند که سازمان‌هایشان در مقابل حملات سایبری پوشش داده شده است.

پس سوال این است که چگونه متخصصان مالی می‌توانند از دانش و مهارت خود به منظور جلوگیری و کاهش تهدیدات سایبری در شرکت‌ها استفاده کنند. در اینجا پنج راه وجود دارد که تیمهای مالی می‌توانند از طریق آنها تلاش خود را برای جلوگیری و کاهش خطرات سایبری به کار گیرند:

  • تشخیص محل دارایی‎ها توسط متخصصین مالی و محافظت از آنها در مقابل ریسک‎های احتمالی
  • تمرکز بر عواقب. جهت تعیین کمیت و انتقال نتایج هرگونه شکست در مقابله با تهدیدهایی مثل آسیب‌های اعتباری و اقتصادی که ممکن است بر اثر یک حمله سایبری رخ دهد، امور مالی بهترین موقعیت را داراست.
  • تغییر تفکر در مورد هزینه‌های سایبری. هزینه‌های امنیت سایبری باید به جای هزینه، به عنوان یک سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود و  این از اختیارات امور مالی است که با یادآوری به سازمان‌ها مبنی بر ایمن‌سازی فعالیت‌های شرکت، دیدگاه‌ها را تغییر دهد.
  • محوریت و جلو بودن در برنامه ریزی
  • تبدیل شدن به الگوی مناسب برای تیم. رهبری تیم مالی می‌تواند با ایجاد فرهنگ امنیت سایبری که در عین حال تضمین کننده عملکرد متخصصان امور مالی با بالاترین استانداردها و منابع مناسب است، الگویی درست برای تیم سازمانی باشد.

منبع خبر:

https://www.fm-magazine.com/news/2022/apr/remote-or-office-striking-balance.html

 

شماران