«استانداردهای بینالمللی کار حرفهای حسابرسی داخلی» (تجدیدنظرشده 2017) که شنبه هفته جاری از سوی هیئت استانداردهای بینالمللی حسابرسی داخلی منتشر شد از یکم ژانویه 2017 در سرتاسر جهان لازم‎الاجراء خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، تغییرات پیشنهادی «هیئت استانداردهای بینالمللی حسابرسی داخلی (IIASB)» نسبت به ویرایش 2013 «استانداردهای بین‎المللی کار حرفه‎ای حسابرسی داخلی» از 1 فوریه 2016 تا 30 آوریل 2016 به نظرخواهی عمومی گذاشته شده بود. در این دوره، اشخاص حقیقی و حقوقی متعددی از سرتاسر جهان در این نظرخواهی عمومی مشارکت کرده بودند که گزارش کامل آن در وبگاه انجمن حسابرسان داخلی، صفحه نظرخواهی عمومی استانداردهای 2016 در دسترس علاقه‎مندان است.

 

«استانداردهای بین‎المللی کار حرفه‎ای حسابرسی داخلی» (تجدیدنظرشده 2017)، شنبه هفته جاری، یکم اکتبر 2016، پس از بررسی و تصویب در «شورای نظارتی چارچوب بین‎المللی کار حرفه‎ای (IPPFOC)» از سوی «هیئت استانداردهای بینالمللی حسابرسی داخلی (IIASB)» به صورت عمومی منتشر شد. این استانداردها از یکم ژانویه 2017 در سرتاسر جهان لازمالاجراء خواهد بود و جایگزین ویرایش 2013 آن خواهد شد.

 

دریافت متن کامل «استانداردهای بینالمللی کار حرفهای حسابرسی داخلی» (تجدیدنظرشده 2017)

علاقه‎مندان می‎توانند فایل الکترونیکی (pdf) این استانداردها را هم به صورت «ویرایش ساده» و هم به صورت «ویرایش علامت‎گذاری‎شده» (که در آن تغییرات استانداردها نسبت ویرایش 2013 با مارکر زرد مشخص شده است) از وبگاه «انجمن حسابرسان داخلی (IIA)» دریافت کنند.

 

«آن چه شما باید اکنون درباره استانداردهای تجدیدنظرشده بدانید»

وبینار رایگانانجمن حسابرسان داخلی

«انجمن حسابرسان داخلی (IIA)» به همین مناسبت در روز چهارشنبه، 12 اکتبر 2016 (همزمان با 21 مهر 1395) وبیناری (سمینار در بستر وب) را با عنوان «آن چه شما باید اکنون درباره استانداردهای تجدیدنظرشده بدانید» برگزار خواهد کرد که ثبت‎نام و حضور مجازی در آن برای همه علاقه‎مندان از سرتاسر جهان به صورت رایگان امکان‎پذیر است. علاقه‎مندان استفاده از این وبینار باید ابتدا فرم عضویت در وبگاه این انجمن را تکمیل کنند (به صورت رایگان) و پس از ورود به وبگاه انجمن نسبت به ثبت‎نام در وبینار مذکور اقدام کنند.



 

چارچوب بین‎المللی کار حرفه‎ای (IPPF)

ضابطه‌گذاری «انجمن حسابرسان داخلی (IIA)» برای کار حسابرسی داخلی در سرتاسر جهان در دو سطح زیر انجام می‌شود:

1) رهنمود الزامي (Mandatory Guidance) شامل:

2) رهنمود پیشنهادی (Recommended Guidance) شامل:

 

این دو سطح ضابطه‎گذاری، «چارچوب بین‌المللی کار حرفه‌ای (IPPF)» انجمن حسابرسان داخلی را را تشکیل می‌دهند (دریافت بروشور).

شماران