مدیر کل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی، نحوه ثبت درخواست اعتراض بیمهشدگان این به سوابق بیمه ای را تشریح کرد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سعید حسینی، مدیر کل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی، گفت: از آن جا که ارائه برخی از خدمات این سازمان به بیمه شدگان مشروط به داشتن زمان مشخصی از پرداخت حق بیمه (سابقه) است، لذا بیمه شدگان باید سوابق خود را از طریق سامانه سوابق در وبگاه سازمان تأمین اجتماعی به نشانیwww.tamin.ir یا پیوند مستقیمhttp://savabegh.tamin.ir بررسی کنند و در صورتی که سوابق بیمه شدگان به طور کامل درج نشده یا ناقص است از طریق پیوند اعتراض به سابقه موجود در صفحه اصلی به سامانه مربوطه (اعتراض به سوابق حق بیمه) وارد و با استفاده از راهنمای موجود نسبت به ثبت درخواست اعتراض خود اقدام کنند.
 
حسینی اظهار داشت: اعتراض های بیمه شدگان از طریق سامانه مذکور به شعب مربوطه ارسال و در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار می‎گیرد و پاسخ مقتضی به آنان ارائه می شود و بدین ترتیب بیمه شدگان می توانند از این طریق تمامی سوابق خود را در این سامانه بررسی و مشاهده کنند. وی تصریح کرد: مشاهده سوابق و ثبت اعتراض در صورت مغایرت های احتمالی در سوابق، در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و ارتقای سطح کیفی خدمات انجام شده است.
 
 
گفتنی است، در صورتی که تمامی سوابق بیمه شدگان در این سامانه وجود داشته باشد تا زمان ارائه خدمات، بیمه شدگان نیازی به جمع آوری سوابق ندارند و در زمان ارائه خدمات، با توجه به ارتباط الکترونیکی بین شعب، اقدامات لازم انجام می شود.
 
کاربرد کامپیوتر
موسسه فن آوران
مفید حافظ