مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت از کاهش طبقات تعرفه ای در سال آینده خبر داد و گفت: طبق مصوبه هیات دولت سال 1395 هشت طبقه تعرفه ای خواهیم داشت.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، تقی محمدیان اعلام کرد: تعداد طبقات تعرفه ای از ابتدای سال 1395 از 10 طبقه به 8 طبقه کاهش خواهد یافت و میزان تعرفه نیز از 5 درصد تا 55 درصد محاسبه می شود.
وی یادآورشد: طبق مصوبه هیات دولت سال آینده طبقات تعرفه ای از حداقل 5 درصد آغاز می شود و حداکثر تعرفه دریافتی نیز 55 درصد است و تعرفه 10، 15، 20، 26، 32 و 40 درصد نیز سایر طبقات تعرفه ای در سال 1395 خواهد بود.
محمدیان با تاکید بر این که از ابتدای سال آینده مصوبه کاهش طبقات تعرفه ای اجرا می شود، تصریح کرد: مصوبه مذکوربه مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ابلاغ شده و از سال آینده لازم الاجراست.
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، یادآور شد: هر سال نظام تعرفه ای مورد بازنگری قرار می گیرد و در قالب کتاب مقررات صادرات و واردات منتشر می شود، سال گذشته نیز طبقات تعرفه ای از 14 به 10 طبقه کاهش یافته بود.
وی خاطرنشان کرد: سال 1396 طبقات تعرفه ای به 6 طبقه می رسد.