معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: به موجب ماده 2 «آیین نامه طرز تنظیم صورت مزد و حقوق» درج صحیح کد شغل و عناوین شغلی در لیست حقوق و مزایای بیمه شدگان از یکم فرودین سال آینده الزامی است. بنابراین، تمامی واحدهای اجرایی از سال 1395 از دریافت لیست های حق بیمه که فاقد شغل و یا دارای مغایرت در عنوان یا کد شغلی با جدول مشاغل سازمان هستند، خودداری می کنند.
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد حسن زدا با اعلام این مطلب گفت: سامانه دریافت لیست حقوق و مزایای بیمه شدگان در دو شیوه حضوری و اینترنتی اصلاح شده است. وی تصریح کرد: کارفرمایان و نمایندگان قانونی آنها در هنگام تنظیم صورت مزد و حقوق کارکنان با تکمیل تمامی بخش های لیست بخصوص درج صحیح عنوان شغلی طبق جدول مشاغل اقدام کنند.
زدا اظهار داشت: برای اطلاع از آخرین وضعیت نگارش مذکور از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی به نشانیwww.tamin. ir به صفحه دریافت لیست و برگ پرداخت حق بیمه/ لیست حق بیمه/ گزینه" جدول مشاغل سازمان" مراجعه و جدول مربوطه را دریافت کنند.
وی ادامه داد: کارفرمایان در صورت عدم مشاهده شغل درخواستی در جدول مشاغل سازمان تامین اجتماعی می بایست درخواست کد عنوان شغلی مدنظر خود را به شعبه محل بیمه پردازی ارائه تا سایر مراحل آن مطابق ضوابط مربوطه انجام شود.
معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به زمانبر بودن فرایند اصلاح و در صورت لزوم تخصیص کد شغلی جدید توصیه کرد که کارفرمایان قبل از روزهای پایانی اسفندماه نسبت به ارسال لیست حق بیمه و اطمینان از صحت اطلاعات مذکور اقدام کنند.