انجمن بازرسان رسمی تقلب آمریکا (ACFE) «گزارش به ملتها درباره تقلب‎ها و سوءاستفاده های شغلی (2016)» را منتشر کرد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، «گزارش به ملتها درباره تقلبها و سوءاستفاده های شغلی» هر دو سال یک بار از سوی انجمن بازرسان رسمی تقلب آمریکا (ACFE) منتشر می شود. در نهمین گزارش منتشر شده توسط این انجمن (2016) در مجموع 2410 مورد تقلب از 114 کشور جهان مورد تجزیه و تحلیل و گزارش قرار گرفته است. موارد تقلب مورد تجزیه و تحلیل در این گزارش در مجموع 6.3 میلیارد دلار زیان به بار آورده اند؛ و زیان 23 درصد این موارد تقلب بیش از یک میلیون دلار بوده است.
 
طبق این گزارش، همانند سالهای گذشته همچنان اثربخش‎ترین روش کشف تقلب «گزارش (Tip)» افشاگران (با سهم 39.1 درصد) بوده است. 51.5 درصد افشاگری ها توسط کارکنان، 17.8 درصد توسط مشتریان، 14 درصد توسط ناشناسان، و 16.7 درصد توسط دیگران (شامل، فروشندگان، سهامداران، و رقباء) انجام شده است.
 
خبر خوب این که، طبق گزارش 2016، رتبه «حسابرسی داخلی» در روش‎های کشف تقلب با یک پله صعود نسبت به گزارش 2014 به رتبه دوم ارتقاء یافته است و نشان دهنده این است که 16.5 درصد موارد تقلب توسط حسابرسان داخلی کشف شده اند. گفتنی است، این مقدار در شرکت‎های بزرگ (با بیش از 100 کارمند) 18.6 درصد و در شرکت‎های کوچک (با کمتر از 100 کارمند) 12 درصد بوده است؛ که نشان‎دهنده اثربخشی بیشتر کارکرد حسابرسی داخلی در شرکت‎های بزرگتر است.
 

علاقه‎مندان می‎توانند برای دریافت فایل PDFاین گزارش به وبگاه انجمن بازرسان رسمی تقلب آمریکا (اینجا) مراجعه کنند.