مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بانوان و خانواده با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت کشور مخاطب این سازمان هستند، گفت: زنان 20 درصد بیمه شدگان اصلی و 35 درصد مستمری بگیران این سازمان را تشکیل می دهند.
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، شیرین دخت فرهادی ضمن تبریک سال نو و سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن و مادر افزود: تقارن بهار طبیعت با سالروز میلاد بانوی بزرگ اسلام و روز مادر به فال نیک می گیریم و امیدوارم الهام بخش و منشا خیر و برکات برای تمامی بانوان کشورمان باشد.
وی گفت: با توجه به اهمیت و نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده، این سازمان برای بهبود مستمر خدمات و ایجاد خدمات بیمه ای جدید در حوزه بانوان به خصوص بانوان شاغل اهتمام داشته است.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: این سازمان خدماتی از جمله پرداخت مستمری به فرزندان زنان متوفی مشمول قانون تامین اجتماعی و سایر صندوقهای بازنشستگی، برقراری مجدد مستمری زنان بازمانده مستمری بگیر در صورت ازدواج مجدد، پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری و بیمه زنان خانه دار ارائه کرده است.
وی ادامه داد: به منظور بررسی مشکلات و پاسخگویی به درخواستهای مخاطبان و کارکنان زن تامین اجتماعی، برنامههای مرکز امور بانوان در قالب طرحهای کلان سازمان در حال تدوین است.
فرهادی افزود: همچنین برای نظاممند کردن فعالیتهای این حوزه چهار کارگروه با عناوین امور علمی و پژوهشی، امور صنفی و تخصصی، امور رفاهی و خانواده و امور فرهنگی و ورزشی پیشبینی و مقرر شده است این کمیتهها در کنار واحدهای ستادی مرتبط و در راستای تعامل و رفع مشکلات خانمهای همکار فعالیت کنند.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بانوان و خانواده ادامه داد: امکان ارائه مشاوره و رسیدگی به مسائل و مشکلات همکاران زن این سازمان در سراسر کشور نیز فراهم شده است.
وی با تقدیر و تشکر از حمایتها و مساعدت های هیات مدیره و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در تصویب دستورالعملها و مصوبات حمایتی مرتبط با بانوان همکار سازمان، گفت: راهبردهای حمایتی و اعمال سیاستهای برابری جنسیتی در میان کارکنان، با حمایتها و نظر مساعد مدیران ارشد سازمان، در سال قبل از حیطه شعار خارج و عینیت یافته است.
فرهادی با شرح مهمترین فعالیتهای مرکز امور زنان و خانواده سازمان در سال گذشته، گفت: مشاوره و هماهنگی برای رفع مشکلات بانوان، ساماندهی مهدکودک ستاد مرکزی و بازدید از شعب و مراکز درمانی منتخب به منظور آگاهی از مشکلات همکاران خانم و انعکاس آن به مدیران سازمان، پیگیری امور محوله از معاونت امور بانوان ریاست جمهوری، برگزاری همایش بزرگداشت مقام والای زن و انتخاب و تقدیر از بانوان نمونه و برگزاری نشستهای آموزشی از جمله اقدامات این سازمان در حوزه زنان بوده است.
وی به طراحی وبگاه اطلاعرسانی امور بانوان در پورتال داخلی سازمان که در صورت فراهم شدن زیرساختها و تخصیص نیروی کارشناسی و پشتیبانی قابل بهره برداری است، اشاره کرد و افزود: ساماندهی امور فرهنگی و ورزشی بانوان از اقدامات سال گذشته بوده است.
فرهادی تصریح کرد: مرکز امور بانوان و خانواده پس از سالها با حمایت مدیرعامل این سازمان تشکیل شد.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: تصویب پرداخت کمک هزینه دندانپزشکی برای فرزندان بانوان همکار، لحاظ کردن امتیاز برابر برای فرزندان همکاران خانم و آقا در محاسبه اولویتهای تسهیلات مسکن و افزایش مشارکت بانوان در ردههای مدیریتی و سرپرستی در سال گذشته انجام شد.
فرهادی همچنین از شناسایی و ارزیابی بانوان نمونه و تشکیل بانک اطلاعات بانوان در رستههای سرپرستی، مدیریتی و رستههای حائز شرایط ارتقا خبر داد.
وی در ادامه به مهمترین برنامه های اجرایی سال جاری پرداخت و گفت: معرفی نمایندگان استانی حوزه بانوان، تکمیل و توسعه وبگاه اطلاعرسانی این حوزه در سطوح صف و واحدهای اجرایی و اجرای عملیاتی تشکیلات حوزه امور بانوان در ستاد مرکزی در سال 95 انجام می شود.
فرهادی افزود: مرکز بانوان و خانواده این سازمان در تلاش است تا با همیاری کارکنان و حمایت مدیران، با گسترش اقدامات حمایتی و برقراری تساوی اداری، سطح عملکرد مجموعه افزایش یافته و شرایط حضور فعال و مشارکت بیشتر زنان در مشاغلمدیریتی و حوزه تصمیمگیری و تصمیمسازی فراهم شود.