هیئت وزیران تصویب کرد: ماشین‌­آلات و تجهیزات خارجی ترخیص شده در قلمرو گمرکی در صورت انتقال داخلی به مناطق آزاد با ارایه پروانه ترخیص گمرکی و تأیید مراتب توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در منطقه، مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیست.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، هیئت وزیران در جلسه 26 اسفند 1394به پیشنهاد شماره ۱۰۷۹۳۴ مورخ 11 شهریور 1394 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
۱ـ ماشین‌ آلات و تجهیزات خارجی ترخیص شده در قلمرو گمرکی در صورت انتقال داخلی به مناطق آزاد با ارایه پروانه ترخیص گمرکی و تأیید مراتب توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در منطقه، مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیست.
۲ـ انتقال ماشین آلات و تجهیزات تولید داخلی به مناطق آزاد با ارایه برگ خروجی صادره توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، مشمول حکم ماده (۱۳) قانون مالیات بر ارزش ‏افزوده ـ مصوب ۱۳۸۷ـ می باشد. همچنین صادرکننده مکلف به ثبت نام در نظام مالیاتی، تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر و سایر مقررات مربوط در قانون مالیات بر ارزش افزوده است.
۳ـ در صورت اعاده ماشین آلات و تجهیزات از منطقه به سایر مناطق کشور، ضوابط و مقررات مربوط به قانون مالیات بر ارزش ‏افزوده نسبت به آنها اعمال خواهد شد.
 

این تصویبنامه از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌ جمهور، برای اجراء به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ شد.