مطابق اطلاعیه صادره؛ پیرو دستور اداری شماره 11570/94/1000 مورخ 03/11/94 (موضوع الزام کارفرمایان به درج عنوان شغلی بیمه شدگان در صورت مزد و حقوق) به آگاهی می‌رساند با توجه به اهمیت ثبت صحیح اطلاعات شغل در زمان بهره‌برداری از سوابق حق بیمه، مقرر است سامانه‌های دریافت لیست حقوق و مزایای بیمه شدگان کارگاهها (اعم از حضوری و اینترنتی) اصلاح و از تاریخ 01/01/95 در صورت ناقص بودن اطلاعات شغل بیمه شدگان مندرج در لیست، امکان دریافت لیست کارگاه مقدور نخواهد بود.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است، با توجه به مراتب فوق لازم است به شرح ذیل بررسی و اقدام مقتضی معمول گردد:
کارفرمایان محترم لازم است به موارد زیر دقت  و توجه ویژه داشته باشند:
1- ستون مربوط به عنوان شغل بیمه شدگان میبایست تکمیل شود.
2-اطلاعات عنوان شغل میبایست دقیقا مشابه عناوین شغلی مندرج در پایگاه مشاغل سازمان تامین اجتماعی باشد.
3- ستون مربوط به کد شغل بیمه شده میبایست تکمیل شود.(در خصوص لیستهای اینترنتی و دیسکتی)
4- کد شغل میبایست در پایگاه مشاغل سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشد. (لیستهای اینترنتی و دیسکتی)

ضمناً آن دسته از کارفرمایانی که از نرم افزارهایی غیر از نرم افزار ارسال لیست حق بیمه سازمان جهت اعلام صورت مزد و حقوق کارکنان خود استفاده مینمایند، میبایست به منظور" ثبت عنوان و کد شغلی" بیمه شدگان از جدول مشاغل سازمان در لیستهای ارسالی استفاده کنند. فایل حاوی آخرین نسخه جدول مشاغل از شعبه مربوطه یا وبگاه سازمان تامین اجتماعی قابل دریافت است.
 با توجه به زمانبر بودن فرآیند اصلاح نواقص و در صورت لزوم تخصیص کد شغلی جدید، توصیه می شود کارفرمایان پیش از فرارسیدن روزهای پایانی ماه نسبت به ارسال لیست حق بیمه و اطمینان از صحت اطلاعات مذکور اقدام کنند.
 

لینک دریافت جدول مشاغل