تقوی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر با تشکيل گروه هاي رسيدگي در ادارات کل امور مالياتي سراسر کشور، اطلاعات تراکنش هاي بانکي به صورت متمرکز به ادارات اطلاعات و خدمات مالياتي ارسال و مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با بیان مطلب فوق، ادامه داد: از آن جا که تراکنش‌هاي بانکي واصله مي‌تواند نتيجه معاملات و عمليات مشکوک به پولشويي باشد، بنابر مفاد دستورالعمل کشف معاملات و عمليات مشکوک، اعلام محرمانه گزارش به مراجع ذيربط حسب مورد الزامي است.
 
تقوی نژاد در ادامه عنوان کرد: سازمان مالياتي صرفا مجاز است از اطلاعات بانکي در امر تشخيص ماليات بهره برداري کند و در صورت تخلف ار سوي افراد بررسي کننده ،مطابق قانون برخورد خواهد شد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در خصوص مقابله با فرار مالياتي مواد مهمي در قانون پيش بيني شده که ماده 274 در خصوص جرم مالياتي، ماده 181 در خصوص واحد بازرسي مالياتي و ماده 169 مکرر در خصوص صندوق فروش و تکميل پايگاه اطلاعات هويتي- عملکردي موديان مالياتي از جمله آنهاست که اجرای این موارد به صورت جدي دنبال خواهد شد.
 
رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در ادامه عنوان کرد: درحال حاضر 5.5 میلیون پرونده در پرتال سازمان مهندسی کشور وجود دارد.
به گفته تقوی نژاد، درآینده مالیات علی الراس حذف خواهد شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون اطلاعات شفاف از فعالان اقتصادی کشور نداریم.