امروز، چهارشنبه، یکم دی 1395، مراسم نکوداشت «رضا نظری»، به پاس چهل سال تدریس در دانشگاههای کشور با حضور نمایندگانی از انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران، انجمن مدیران مالی حرفه‎ای ایران، انجمن حسابرسان داخلی ایران، سازمان حسابرسی، مجله حسابدار، مجله حسابرس، و دانشگاه‎های تهران و کرج در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

 



به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، این مراسم با خوش‎آمدگویی مهدی مرادزاده فرد، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و دبیر اجرایی این مراسم نکوداشت، آغاز شد. وی پس از خواندن ابیاتی، در پاسداشت مقام استادان و آموزگاران، ارادت قلبی و صمیمانه خود را به مقام برجسته رضا نظری استاد برجسته حرفه حسابداری ایران و عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ابراز کرد.

 



سخنرانی افتتاحیه:

فریدون اوحدی، رئیس دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

مراسم با سخنرانی افتتاحیه فریدون اوحدی، رئیس دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، به طور رسمی آغاز شد. وی در سخنرانی کوتاه خود ابتدا به معرفی این دانشکده پرداخت و به تحصیل بیش از چهار هزار و چهارصد دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی آن اشاره کرد. به گفته وی: هم اکنون در این دانشکده در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حسابداری دانشجویان پرشماری مشغول به تحصیل هستند.

اوحدی در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند و مشارکت تاثیرگذار رضا نظری در ایجاد و توسعه رشته حسابداری در این دانشکده، وی را یکی از مفاخر کم‎نظیر گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دانست و اعلام کرد: برگزاری این مراسم نکوداشت به پاس قدردانی از این تاثیرگذاری ماندگار وی تدارک دیده شده است.

 


سخنرانی نظام‎الدین ملک‎آرایی

در ادامه، نظام‎الدین ملک‎آرایی، از یاران و همکاران رضا نظری در چهار دهه گذشته، با حضور در جایگاه به بیان ویژگی‎های برجسته علمی و حرفه‎ای وی پرداخت. به گفته ملک‎آرایی: رضا نظری جزو معدود حسابدارانی به شمار میآید که هم در حرفه و هم در دانشگاه‎ها از جایگاه رفیع و قابل احترامی برخوردار است. وی در بخشی از سخنرانی خود به نامه‎ای از رضا نظری در اوایل دهه 1380 خطاب به خود اشاره کرد و با خواندن متن کامل آن به ویژگی‎های اخلاقی و حرفه‎ای منحصربهفرد وی اشاره کرد.

ملک‎آرایی در بخش دوم سخنان خود، ضمن اشاره به روز جهانی مبارزه با فساد دقایقی را به این موضوع مهم جهان امروز اختصاص داد و به نقش برجسته حسابداران و حسابرسان جهان و ایران در این ارتباط تاکید کرد.

 

 

سخنرانی عباس ارباب سلیمانی

در ادامه مراسم، عباس ارباب سلیمانی، یکی دیگر از یاران و همکاران دیرینه رضا نظری به جایگاه آمد و به ایراد سخنرانی درباره خدمات ماندگار وی در حرفه و دانشگاه‎های حسابداری ایران پرداخت. وی تالیفات متعدد رضا نظری را بزرگ‎ترین میراث وی برای حسابداری ایران دانست، که سال‎های متمادی به عنوان منابعی معتبر در دانشگاه‎های سرتاسر کشور مورد استفاده بوده‎اند.

 

 

تقدیر از رضا نظری:

به پاس چهل سال شمع‎افروختگی

مراسم با حضور رضا نظری در جایگاه و برخاستن همه حاضران در تالار و تشویق ممتد وی ادامه یافت. در این بخش از مراسم، ابتدا لوح تقدیر گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و یک قطعه تابلو فرش منقش به چهره وی به او اهداء شد. در ادامه، علی رحمانی به نمایندگی از انجمن حسابرسان داخلی ایران، محمدجواد صفار به نمایندگی از انجمن مدیران مالی ایران، احمد فاضلی به نمایندگی از سازمان حسابرسی، و سه تن از دانشجویان دکتری حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، به ترتیب، در جایگاه حاضر شدند و با اهدای لوح تقدیر از خدمات رضا نظری در جایگاه‎های مختلف حرفه‎ای و دانشگاهی تقدیر کردند.

 

کلیپ گفت‎وگو با رضا نظری

در بخشی از این مراسم کلیپ چند دقیقه‎ای از گفت‎وگویی کوتاه با رضا نظری پخش شد که با استقبال حضار روبرو شد. علاقه‎مندان می‎توانند، با کلیک بر روی تصویر زیر، این کلیپ را در کانال رسمی انجمن حسابداران خبره ایران در آپارات مشاهده کنند. 

شماران