پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم مردادماه، در برنامه «غیرمحرمانه» شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی، «مالیات، علل فرار مالیاتی و راهکارهای مقابله با آن»، با حضور سعید جمشیدی فرد دبیر علمی، و احمد زمانی و سعید توتونچی دو نفر از سخنرانان سی و هفتمین همایش سراسری انجمن حسابداران خبره ایران (با موضوع «اصلاحیه مالیاتهای مستقیم در عرصه عمل»، 11 خرداد 1395) ایران از زوایای مختلف واکاوی خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از تسنیم، بینندگان و مخاطبان این هفته برنامه «غیرمحرمانه» شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی، پاسخ به پرسش هایی نظیر اهمیت و جایگاه مالیات و این که چرا فرار مالیاتی صورت می گیرد؟ ریشه های فرار مالیاتی چیست؟ و چگونه می توان با آن مقابله کرد؟ را با دنبال کردن این قسمت از برنامه تلویزیونی «غیرمحرمانه» خواهند یافت.

 

این موضوع با توجه به اهمیت مالیات به عنوان یکی از عوامل سیاست گذاری دولت، همچنین ابزار توزیع عادلانه درآمد، رشد متوازن اقتصادی و عامل تثبیت کننده اقتصاد برای این هفته برنامه «غیرمحرمانه» انتخاب شده است.

 

بر این اساس، اعضای اتاق فکر برنامه «غیرمحرمانه» این هفته که پنجشنبه 7 مرداد ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش می شود را سعید جمشیدی فرد(عضو شورای عالی و دبیر علمی سی و هفتمین همایش سراسری انجمن حسابداران خبره ایران با موضوع «اصلاحیه مالیاتهای مستقیم در عرصه عمل»، 11 خرداد 1395)، احمد زمانی(مدیرکل دفتر پژوهش و برنامه ریزی امور مالیاتی کشور)، کامران صداقت (استاد دانشگاه و اقتصاددان) به همراه محمود احمدی افزادی و امیر جولایی (پژوهشگر) تشکیل می دهند.

 

در برنامه مناظره اصلی این برنامه که جمعه 8 مرداد ساعت 21 از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت نیز سعید توتونچی(عضو هیئت علمی مرکز پژوهش های مجلس)  و محمدرضا عبدی (معاون پژوهش، برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور) دو ضلع اصلی مناظره را تشکیل می دهند.

 

 

سی و هفتمین همایش سراسری انجمن حسابداران خبره ایران با عنوان:

«اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم در عرصه عمل»  / سهشنبه، 11 خرداد 1395

گفتنی است، روز سه شنبه یازدهم خردادماه سال جاری،  با حضور پرشور اعضای انجمن و دیگر علاقه مندان «سی و هفتمین همایش سراسری انجمن حسابداران خبره ایران با عنوان اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم در عرصه عمل» با مشارکت مقامات سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، و مرکز پژوهشهای مجلس برگزار شد.

 

علاقمندان می توانند فیلم سخنرانی ها و بخش های مختلف این همایش را از وبگاه انجمن(این پیوند) مشاهده کنند. گزارش کامل این همایش نیز در شماره 291 ، تیرماه 1395 ، مجله "حسابدار"(ماهنامه انجمن حسابداران خبره ایران) منتشر شده است (علاقمندان می توانند تصویر روی جلد، شناسنامه و فهرست مطالب شماره تیر ماه 1395 از مجله حسابدار را از این پیوند دریافت کنند.)

شماران