کیف پول‌ها به اشکال مختلفی به شرح زیر عرضه ‌می‌شوند:

الف- کیف پول دسکتاپ

کیف پول‌های دسکتاپ، باید در یک لپتاپ یا کامپیوتر مشخص دانلود شوند و تنها از طریق آن دستگاه خاص، قابل دسترسی هستند. به طور کلی، این کیف پول‌ها، ترکیب خوبی از امنیت و سهولت را ارایه ‌می‌کنند. اما باید این موضوع را در نظر داشت که اگر یک هکر بتواند از راه دور کنترل دستگاه را به دست آورد، قادر است به کیف پول دسترسی پیدا کند.

ب- کیف پول موبایلی

یک کیف پول موبایلی، بسیار شبیه به کیف پول دسکتاپ است. زیرا این کیف پول، مستقیما در دستگاه فرد دانلود ‌می‌شود. در حالت عادی، فرد به وسیله دانلود یک برنامه موبایل، به کیف پول ارز ‌رمزنگاری شده خود دسترسی می یابد. همچنین این برنامه موبایل به وسیله اسکن کردن یک QR code، امکان خرج کردن کوین‌های فرد در یک فروشگاه فیزیکی را فراهم ‌می‌کنند.

ج- کیف پول اینترنتی یا آنلاین

یک کیف پول اینترنتی، بیشترین میزان سهولت در ارسال کوین‌ها به شخصی دیگر را ارایه ‌می‌کنند. با این وجود، این کیف پول‌ها، کم امنیت ترین نوع کیف پول نیز هستند، زیرا ارایه دهنده کیف پول، معمولا کنترل کاملی بر آن دارد.

سپرده گذاری کوین‌ها در یک صرافی ارز رمز، نمونه ای از این مساله است. صرافی، کوین‌های فرد را در سرور مرکزی خود ذخیره سازی می نماید. به این معنی که اگر این سرور هک گردد، مجرم می توان به تمام وجوه فرد دسترسی یابد. بهتر است که تنها میزان اندکی از کوین‌ها را در یک کیف پول اینترنتی ناشناس نگهداری کرد.

د- کیف پول کاغذی

کیف پول‌های کاغذی، یکی از کم اهمیت ترین کیف پول‌های موجود در عرضه ارز رمزها هستند. فرد تنها کافی است کلیدهای خصوصی و عمومی خود را در یک تکه کاغذ چاپ کند و از آنجایی که کلیدها به هیچ سروری متصل نیستند، کوین‌های فرد امن خواهند بود. به این معنی که تنها راه دسترسی یک شخص به این کلیدها، داشتن آن کاغذ فیزیکی است. هنگامی که لازم است وجوه را انتقال دهد، می تواند به سادگی کلیدها را در یک کیف پول اینترنتی یا نرم افزاری وارد کند یا حتی به صورت ساده تر، تنها کد QR چاپ شده را اسکن نماید.

ه- کیف پول سخت افزاری

از نظر امنیت، هیچ کیف پولی بهتر از کیف پول سخت افزاری نیست. این کیف پول، یک دستگاه فیزیکی است که تنها هدف آن، ذخیره سازی کلیدهای ناشناس خصوصی و عمومی فرد است.

این دستگاه، هرگز به اینترنت متصل نمی گردد، مگر این که فرد نیاز به انتقال وجوه داشته باشد. با این وجود فرد شماره شناسایی فردی خصوصی خود را مستقیما در دستگاه وارد ‌می‌کنند که این کار، دسترسی هکر به کلیدهای فرد را عملا غیر ممکن می نماید.

و- کیف پول Jaxx

​​​​​​​​​​​​​​Jaxx نیز یکی از محبوب ترین کیف پول‌های چند منظوره ‌می‌باشد و برای دانلود در اکثر دستگاه‌های دسکتاپی و موبایلی موجود است. همچنین برای سهولت بیشتر فرد می تواند از طریق یک افزونه مرورگر گوگل یا فایرفاکس به کیف پول خود دسترسی داشته باشد. این قابلیت، کیف پول را برای ارسال سریع وجوه مناسب می نماید.

شماران