بلاک چینی است که برای استفاده بانک‌ها طراحی شده است تا به کمک آن پرداخت‌ها سریع تر انجام پذیرد. این کوین برای بانکدارها است و شراکت‌های زیادی با بانک‌های جهانی در حال شکل گیری است.
الف) مزایا
شرکت‌های بزرگ و خوش نام مانند بانک‌های جهانی به ریپل اعتماد کردند. سازمان‌های مالی بزرگ مانند بانک‌ها و دولت‌ها به شراکت با ریپل درآمدند. خیلی‌ها هم که هنوز شریک نشده اند، برای شراکت با ریپل برنامه دارند. بنابراین، ریپل به عنوان یک جایگزین برای ارز فیات (Fiat currency منظور ارز رایج برای معاملات است.) گزینه خوبی برای معاملات در دنیای اقتصاد است. از آنجایی که ریپل در حال همکاری با دولت‌ها است، قدرتی که به دنبال رواج دادن است شاید دلیلی برای موفقیت آن شود.
ب) معایب
برخلاف ارزهای ‌رمزنگاری شده دیگر، ریپل غیر متمرکز نیست. در عوض، ریپل متمرکز است. شرکتی که از ریپل پشتیبانی ‌می‌کنند که نامش Ripple Labs است، مالک بیشتر توکن‌های ریپل (XPR) است. بنابراین، هر وقت که آن‌ها ارایه کنند، آن‌ها می توانند تمام توکن‌های خود را بفروشند و قیمت XPR به یکباره افت شدیدی کند. انجام این کار از سوی آن‌ها بسیار بعید است، آن‌ها هرگز تمام توکن‌های خود را نخواهند فروخت. اما نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد، چرا که چنین چیزی باز هم محتمل است.

شماران