سیدسعید زمانیان دهکردی، با انتقاد از روند افزایشی قیمت دلار گفت: سابقه نشان داده است نرخ دلار تاثیر قابل توجهی بر قیمت کالاهای اساسی دارد. بنابراین با توجه به این نکته باید روند افزایشی قیمت دلار مهار شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدسعید زمانیان دهکردی، با انتقاد از روند افزایشی قیمت دلار گفت: سابقه نشان داده نرخ دلار تاثیر قابل توجهی در قیمت کالاهای اساسی دارد. ‌بنابراین با توجه به این نکته باید روند افزایشی قیمت دلار مهار شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تیم اقتصادی دولت باید تکلیف نرخ دلار را مشخص کند و در این راستا باید نرخ ارز یکسان شود. زیرا تاخیر در اجرای این مهم می تواند باعث فراهم شدن شرایط برای نوسانات شدید ارزی باشد که معمولا آشفتگی سایر بازارها را در پی دارد.

وی افزود: انتشار اخباری مبنی بر قیمتگذاری دلار به نرخ 3100 تومان در بودجه 1395 از عوامل موثر در رشد قیمت دلار در چند روز گذشته بوده است. بنابراین باید تصمیمگیری جامعی در این زمینه انجام شود.

زمانیان دهکردی تاکید کرد: بانک مرکزی  تا زمان دست‌یابی به هدف یکسان‌سازی نرخ ارز باید در قالب نظام ارزی شناور مدیریتشده این بازار حساس را کنترل کند.

وی ادامه داد: درحال حاضر میزان عرضه ارز پاسخگوی تقاضای بازار نیست و این موضوع در بالارفتن قیمت دلار موثر بوده است.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان یادآور شد: تسریع در ساماندهی صرافی‌ها نیز درجلوگیری از هیجانات کاذب بازار ارز موثر است.

 

شماران