به گفته مدیرعامل مرکز مالی ایران، دانشجویان حاضر در این دوره آموزشی، از کشورهای سوریه، هند، فلسطین، سودان، نیجریه و سومالی و از رشتههای مدیریت مالی، اقتصاد، بانکداری اسلامی، مدیریت بازرگانی و روزنامه نگاری بودند.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از روابط عمومی مرکز مالی ایران، علی نقوی، مدیرعامل مرکز مالی ایران در این خصوص گفت: جمعی از دانشجویان خارجی دوره های کارشناسی ارشد مقیم تهران در روز سه شنبه 6 بهمن 1394 برای شرکت در دومین دوره آموزشی آشنایی با بازار سرمایه ایران در محل مرکز مالی ایران حضور یافتند. وی افزود: دانشجویان حاضر در این دوره، از کشورهای سوریه، هند، فلسطین، سودان، نیجریه و سومالی و از رشتههای مدیریت مالی، اقتصاد، بانکداری اسلامی، مدیریت بازرگانی و روزنامه نگاری دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، علم و صنعت ایران، و شهید بهشتی بودند.
 
وی گفت: هدف از برگزاری این دورهها، آشنایی دانشجویان خارجی با ساختار بازار سرمایه ایران است تا با ارکان و محصولات و ابزارهای مالی بازارسرمایه ایران آشنا شوند. مدیرعامل مرکز مالی ایران اظهار کرد: برگزاری این دوره ها در راستای برنامه های آموزشی مرکز مالی ایران در حوزه بین المللی است و یکی از این برنامه ها برگزاری دوره های آموزشی برای دانشجویان خارجی مقیم ایران است تا سفیر اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران در کشورهای خود باشند.
 
در پایان این دوره آموزشی، حاضران در جلسه از تالار حافظ بازدید کردند.
 
یادآور می شود، نخستین دوره آموزشی نیز، 29 شهریور 1394 با حضور 20 تن از دانشجویان خارجی دانشگاه علامه طباطبایی در مرکز مالی ایران برگزار شد.
شماران