انجمن حسابداری ایران به عنوان نخستین و بزرگترین انجمن علمی (دانشگاهی) حسابداری در ایران از سوی کمیسیون انجمنهای علمی ایرانبرای چهارمین سال پیاپی موفق به کسب رتبه برتر در کشور شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، محمود صادقی دبیر کمیسیون انجمنهای علمی ایران با اهدای لوح تقدیری خطاب به دکتر ناصر پرتوی، رئیس هیئت مدیره انجمن حسابداری ایران، ضمن اعلام موفقیت این انجمن در کسب رتبه برتر در سال 1394، از اعضای هیئت مدیره این انجمن به پاس تلاش‎های ارزشمند و توفیقات شایسته‎ای که به‎دست آورده‎اند تقدیر و تشکر کرده است. گفتنی است، کمیسیون انجمن‌های علمی ایران مرجع قانونی صدور مجوز تأسيس انجمنهاى علمى غيرپزشکى در ایران - طبق مصوبه ۲۶۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۷ مهر ۱۳۷۰ - است . این کمیسیون زیر نظر معاونت پژوهشى وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت میکند.
 
انجمن حسابداری ایران در سال ۱۳۷۶ به عنوان نخستین و بزرگترین انجمن علمی (دانشگاهی) حسابداری در ایران، در قالب موسسهای غیر انتفاعی برای فعالیت در زمینههای علمی و پژوهشی تاسیس شد و از سال ۱۳۸۲ به طور رسمی آغاز به کار کرد. هدف انجمن حسابداری ایران طبق ماده ۱ اساسنامه آن عبارت است از: گسترش، پیشبرد و ارتقای دانش و پژوهش حسابداری، توسعه کمی و کیفی دانش‌آموختگان، استادان و نیروهای متخصص و حرفه‌ای حسابداری، و بهبود امور آموزشی، پژوهشی و تخصصی حسابداری ایران. همچنین، اهم ماموریت‌های این انجمن ماده ۵ اساسنامه آن عبارتند از: تشکیل کارگروهای علمی و تخصصی حسابداری؛ ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و تخصصی؛ برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی؛ ترغیب و تشویق متخصصان و پژوهشگران؛ تجلیل از پژوهشگران و استادان ممتاز؛ و انتشار نشریات و کتاب‌های تخصصی.
 

هم اکنون در ایران، چهار انجمن حرفه‎ای (شامل، انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران، انجمن مدیران مالی حرفه‎ای ایران، و انجمن حسابرسان داخلی ایران) و سه انجمن علمی /دانشگاهی (شامل، انجمن حسابداری ایران، انجمن حسابداری مدیریت ایران، و انجمن حسابرسی ایران) فعالیت می‎کنند.

شماران