در پایان دی 1394، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با 241 هزار و 760 سهامدار در صدر بزرگترین شرکت بورسی از نظر شمار سهامداران ایستاد. همچنین،بانک سرمایه با 303 هزار و 813 سهامدار به عنوان بزرگترین شرکتفرابورسی از نظر شمار سهامداران معرفی شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از از  شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، در فهرست شرکت‎های بزرگ پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از نظر شمار سهامداران، پس از سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، شرکت‎های ایران خودرو، توسعه معادن روی ایران، سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه گذاری صنعت نفت، بانک انصار، سایپا، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، و سرمایه گذاری غدیر در جایگاه‎های دوم تا دهم قرار دارند.
 
بر اساس این گزارش، بانک سرمایه با 303 هزار و 813 سهامدار همچنان در صدر بزرگترین شرکت‎های پذیرفته شده در فرابورس ایران از نظر شمار سهامداران قرار دارد و پس از این بانک، بانک مهر اقتصاد با 179هزار و 2 سهامدار و بانک دی با 174 هزار و 949 سهامدار در رده‎های بعدی این فهرست قرار گرفتند. در این فهرست، بانک قوامین، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، بانک حکمت ایرانیان، صنایع پتروشیمی زنجان، پتروشیمی گلستان، احیاء صنایع خراسان و اقتصادی و خودکفایی آزادگان نیز در جایگاه‎های چهارم تا دهم قرار دارند.
 
علاقه‎مندان می‎توانند برای مشاهده فهرست 20 شرکت بزرگ بورسی و فرابورسی از لحاظ شمار سهامداران به  وبگاه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به نشانی زیر مراجعه کنند:

http://www.csdiran.com/Notices/Details/134

شماران