رئیس هیئت مدیره بانک تجارت برنامه‌های این بانک برای پیاده سازی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) را تشریح کرد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از عصر ایران، فهیم هاشمی رئیس هیئت مدیره بانک تجارت امروز سه شنبه یازدهم اسفندماه طی گفت‌وگویی اظهار داشت: اجرای توافق هسته‌ای این فرصت را ایجاد کرده تا بانک تجارت نیز همچون سایر بانکها بتواند دوباره با سیستم بانکداری بین‌المللی ارتباط برقرار کند، اما باید توجه داشته باشیم در طول سال‌هایی که ارتباط شبکه بانکی کشور با سیستم مالی بین المللی قطع بوده، به لحاظ تغییرات زیادی که در استانداردهای مالی بین المللی به وجود آمده فاصله گرفتن بانکداری کشورمان با شاخص های استاندارد بانکداری، نگرانی هایی را ایجاد کرده است و به همین دلیل بانکهای ایرانی برای آنکه بتوانند در فضای جدید با بانکهای خارجی همکاری کنند نیازمند ارتقای سطح عملیات خود به ویژه در حوزه مالی هستند. به همین لحاظ در بانک تجارت نیز تغییراتی در ساختار مدیریت امور مالی صورت گرفته تا توان تطبیق با استانداردها در کوتاهترین زمان ممکن را پیدا کنیم.
 
فهیم هاشمی با اشاره به لزوم به کارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) در نظام گزارشگری مالی شبکه بانکی کشور، گفت:  IFRSاستانداردهایی جهانی، یکسان، با کیفیت بالا، فهم‌پذیر، مقایسه پذیر و لازم‌الاجرا برای گزارشگری مالی شرکتهای سهامی عام در سرتاسر جهان است. در ایران نیز اخیرا به کارگیری این استانداردها از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است و بانکها باید به تناسب فعالیتهایشان فرآیندهای گزارش‌دهی مالی خود را مطابق با استانداردهای مالی بین المللی بهبود بخشند. در این راستا، در بانک تجارت نیز به زودی کارگروهی به همین منظور تشکیل می‌شود تا با استفاده از کارشناسان خبره حوزه مالی اقدامات بانک در این حوزه را هماهنگ سازد.

وی در پایان افزود: اجرای این استانداردها نتایجی چون کاهش ابهام در تفسیر گزارش ها و افزایش اعتبار و مقایسه پذیری صورت های مالی را به دنبال خواهد داشت.

شماران