بانک مرکزي در چهاردهمین مجمع عمومی سالانه «هيئت خدمات مالي اسلامي» (IFSB) به عنوان رييس دوره‌اي این سازمان در سال 2017 ميلادي انتخاب شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ، اجلاس آتي مجمع عمومي «هيئت خدمات مالي اسلامي» (The Islamic Financial Services Board) در سال 2017 به ميزباني بانک مرکزي ايران در کشورمان برگزار خواهد شد، همچنین در جلسه شوراي عالي آن سازمان نيز که در حکم هيئت مديره محسوب مي‌شود، قائم‌مقام بانک مرکزي ايران به عنوان نايب‌رييس شورا حضور داشت و عملکرد سازمان در سال گذشته، برنامه‌ها و بودجه پيشنهادي براي سال 2017، راهبردهاي تأمين مالي و سازو کار تعيين دبيرکل جديد آن سازمان مورد بحث و بررسي قرار گرفت. همچنین در حاشيه این اجلاس، نشست‌هاي تخصصي با موضوعاتي چون «توسعه بازار سرمايه اسلامي از طريق صکوک»، «حقوق مشتري در تأمين مالي اسلامي» و « ثبات مالي و سياست‌گذاري» برگزار شد و  سخنرانان،‌ آخرين يافته‌ها و نتايج بررسي‌هاي خود را ارايه کردند.
 
هيئت خدمات مالي اسلامي، مرجع بين‌المللي استاندارد‌گذار است که در سال 2002 ميلادي تأسيس شده و در زمينه تنظيم و تدوين مقررات و استانداردهاي ناظر بر صنعت مالي اسلامي مشتمل بر بانکداري، بازار سرمايه و بيمه فعاليت دارد.

در بيست و هشتمين جلسه شوراي عالي هيئت خدمات مالي اسلامي و چهاردهمين مجمع سالانه آن سازمان که در روز 12 آوريل 2016 ميلادي برابر با 24 فروردین 1395 به ميزباني بانک مرکزي مصر در شهر قاهره برگزار شد، هيئتي به نمايندگي بانک مرکزي ايران و به سرپرستي کميجاني، قائم‌مقام بانک مرکزی، شرکت کردند.

شماران