م های اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال 1394 جهت تسلیم عملکرد مذکور و همچنین عملکرد میانسالی جهت مودیان خاص مشمول بر روی وبگاه سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی قرار داده شد. فرمهای خام مربوط به این اظهارنامه ها با قابلیت چاپ به عنوان پیش نویس و به منظور آماده سازی اطلاعات جهت ثبت در سامانه الکترونیکی اظهارنامه با قابلیت PDFدر بخش مربوطه در وبگاه قرار داده شده است. گفتنی است، مطابق قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم (31 تیر 1394) تاریخ تسلیم اظهارنامه برای اشخاص حقیقی تا پایان خرداد و برای اشخاص حقوقی و اجاره املاک تا پایان تیر است.

 
 
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی و دستورالعمل استفاده را منتشر کرد. مطابق تاکید در این سامانه، در سال جدید سیاست سازمان امور مالیاتی کشور دریافت اظهارنامه به صورت کاملا الکترونیکی است و ارائه نسخه کاغذی به واحدهای مالیاتی ضرورتی ندارد. در این سامانه از مودیان مالیاتی خواسته شده است، پیش از تسلیم و ارسال نهایی اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی، نسخه پیش نویس تکمیل شده را از سامانه اخذ و به دقت بررسی کنند.
 
 
شرایط  ارسال اظهارنامه الکترونیکی
شرایط  ارسال اظهارنامه الکترونیکی برای مودیان حقیقی، حقوقی و تشکل های قانونی به شرح زیر اعلام شده است:
1- مودیان حقیقی: تسلیم الکترونیکی اظهارنامه این دسته از مودیان در صورت تکمیل ثبت نام الکترونیکی امکان پذیر است. در خصوص واحدهای مشارکتی جهت عملکرد 1394 تنها تکمیل یک اظهارنامه کافی است. نیازی به ارایه اظهارنامه انفرادی به تفکیک شرکاء نیست. اطلاعات شرکاء در واحدهای مشارکتی از سامانه ثبت نام شماره اقتصادی بارگذاری خواهد شد. لذا در صورت عدم ثبت اطلاعات این سامانه (از جمله اطلاعات شرکاء...) در ثبت نام شریک اصلی حتما نسبت به تکمیل آن در سامانه ثبت نام اقدام کنید.
2- مودیان حقوقی: تسلیم الکترونیکی اظهارنامه این دسته از مودیان با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور و کد رهگیری پیش ثبت نام و در صورت تکمیل اطلاعات ثبت نام امکان پذیر است. بنابراین، ضروری است مودیان حقوقی نسبت به تکمیل ثبت نام، رفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه اینترنتی عملیات مالیاتی مودیان به نشانیhttp://tax.gov.ir   اقدام کنند.
تذکر: چنانچه زمان ارسال اظهارنامه الکترونیکی کدخطای 504 را دریافت می کنید به مفهوم عدم برقراری شروط بالا برای ارسال اظهارنامه است.
 
لذا با عنایت به این که سیاست  و  برنامه عملیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در سال جاری اخذ الکترونیکی اظهارنامه ها،  بدون نیاز به مراجعه حضوری مودیان  به  واحد های مالیاتی است و ارائه الکترونیکی اظهارنامه مودیان، مشروط  به تکمیل مراحل ثبت نام  الکترونیکی  به شرح فوق الذکر است، مودیان گرامی هر چه سریعتر و پیش از فرا رسیدن روزهای پایانی مهلت تسلیم اظهارنامه نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند.
 
قابل توجه کلیه مودیانی که اظهارنامه خود را با امضای الکترونیکی ارسال می کنند:
در صورتی که اظهارنامه خود را با گواهی امضاء الکترونیک ارسال می کنید و پیغام خطا دریافت می کنید، لطفا اطمینان حاصل کنید که وکالتنامه مالیاتی شما در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است. همچنین گواهی الکترونیک شما دارای اعتبار تاریخ باشد.
 
علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر و دسترسی اسناد قابل دانلود مورد نیاز می توانند به وبگاه سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی مراجعه کنند.
 
شماران