پیتر کراچل (Peter Kruschel) و ژوهانس انگل (Johannes Engels)، دو تن از مدیران ارشد نهاد نظارتی بازار مالی آلمان (BaFin)، از سازمان بورس و اوراق بهادار دیدن کردند.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران ارشد این سازمان، میزبان دو تن از مدیران برجسته نهاد نظارتی بازار مالی آلمان (Federal Financial Supervisory Authority) موسوم به «بافین» (BaFin) بودند. در این دیدار، ساختار نظارتی و نحوه قانون گذاری هر دو نهاد به طور شفاف بازگو و زمینه های همکاری مشترک مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه، ژوهانس انگل، مقام ارشد بافین، در خصوص عملکرد و ساختار بافین توضیحات مفصلی ارائه داد و نقش بافین را در بازار سرمایه آلمان تشریح کرد. وی  در خصوص نقش آفرینی این نهاد به عنوان ناظر و قانون گذار توضیحاتی ارائه کرد.
در پایان این جلسه مقرر شد که مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار و بافین در جلسه ای تکمیلی با یکدیگر در آلمان و ایران دیدار کنند تا در خصوص همکاری های آینده مذاکره شود.
 

بر اساس این گزارش، بافین، نهاد قانون گذار و دولتی بازارهای مالی آلمان است که وظیفه نظارت بر بانکها و موسسات مالی آلمان را از سوی بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان بر عهده دارد. این نهاد ناظر به صورت مستقل عمل می کند و دفتر مرکزی آن در شهرهای بن و فرانکفورت است و تحت نظر وزارت مالی آلمان فعالیت می کند. بافین هم اکنون نظارت بر عملکرد 2700 بانک، 800 موسسه خدمات مالی و 700 بیمه‎گذار را بر عهده دارد.

شماران