رئيس دفتر نمايندگي وزارت امورخارجه در چابهار گفت: شعبه «آرين بانك افغانستان» به منظور استفاده بهتر تجار و بازرگانان دو كشور ايران و افغانستان در منطقه آزاد تجاري- صنعتي چابهار داير مي شود.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران،‌ حميدرضا طوسي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: رئيس اجرايي 'آرين بانك' و رئيس هيات ناظرين صبح روز شنبه وارد منطقه آزاد چابهار شدند و در سفري سه روزه زمينه راه اندازي شعبه 'آرين بانك' را در اين منطقه بررسي مي كنند.
وي گفت: مديران آرين بانك تمايل زيادي براي راه اندازي شعبه اي در منطقه آزاد چابهار دارند و برنامه هاي ديگر آنان تاسيس شعبه آرين بانك در كشور هند است.
وي ادامه داد: حضور 130 شركت با 400 نفر فعال اقتصادي و تجاري كشور افغانستان در منطقه آزاد چابهار فرصت مناسبي براي موفقيت هر چه بهتر شعبه آرين بانك در اين منطقه است.
وي افزود: هيات اقتصادي كشور افغانستان پس از بازديد از بخش هاي مختلف منطقه آزاد و ظرفيت هاي چابهار، نشستي درخصوص تاسيس شعبه آرين بانك با حامد علي مباركي رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد تجاري – صنعتي چابهار خواهند داشت.
 
گفتنی است، آرین بانک که پایه و اساس ایرانی دارد، به منظور مشارکت در اقتصاد افغانستان تاسیس شده است. این بانک در تاریخ 2004.06.25 در اداره حمایه سرمایة گذاری افغانستان (آیسا) به ثبت رسید و در تاریخ 2004.12.04 موفق به دریافت مجوز فعالیت در سراسر افغانستان  به عنوان یک بانک تجاری از بانک محترم مرکزی افغانستان یا دافغانستان بانک شد.
 
آرین بانک به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود در افغانستان ثبت شده است و اقامتگاه قانونی آن افغانستان است. این بانک در زمان تأسیس فقط دارای یک شعبه در کابل بود ، ولی در سال ۱۳۸۵ اقدام به تآسیس شعبه ای دیگر در هرات کرد و اخیرا نیز باجه ای به منظور افزایش عملیات بانکی خود در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل افتتاح کرده است.
 
سهامداران آرین بانک، بانک ملی ایران و بانک صادرات ایران هستند که هرکدام از آنان پنجاه درصد از کل سهام بانک را در اختیار دارند.
 

علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به وبگاه آرین بانک به نشانی: http://arian-bank.com.afمراجعه کنند.

شماران