سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تایید آغاز گفتگوها با این شرکت انگلیسی، گفته است: در صورت توافق امکان فروش نفت به شرکت برتیش پترولیوم و تامین خوراک نفت خام یکی از پالایشگاه‌های این شرکت انگلیسی در آفریقای جنوبی و یا سایر نقاط جهان وجود دارد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت نیز هفته جاری با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با «تینا جومت پترسون» وزیر انرژی آفریقای جنوبی بر سر قیمت فروش نفت خام در تهران، تاکید کرده بود: هم اکنون بحث اصلی بر سرقیمت نفت بوده و ایران هم اعلام کرده است قیمتی را می‌پذیرد که قیمت رقابتی بازار باشد.
 
در شرایط فعلی مالکیت اکثر پالایشگاه‌های نفت آفریقای جنوبی در اختیار شرکت‌های بزرگ نفتی جهان همچون شورون آمریکا، شل و برتیش پترولیوم انگلیس قرار دارد و ایران برای فروش نفت به این کشور آفریقایی باید با شرکت‌های نفتی فعال در این کشور وارد مذاکره شود.
 

از سوی دیگر، قمصری مدیر امور بین الملل شرکت نفت تاکید کرد: در صورت توافق با شرکت‌های نفتی اروپایی همچون شل و برتیش پترولیوم، ایران بخشی از نفت پالایشگاه‌های نفت در آفریقای جنوبی را تامین می‌کند.

شماران