پارک گئون هی، رییس جمهوری کره جنوبی برای انجام سفر مهم و تاریخی خود به ایران عصر دیروز یکشنبه وارد تهران شد . در جریان این سفر، همایش بررسی راه های تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران – سئول در دوره پسابرجام و فرصت های سرمایه گذاری شرکت های کره ای در پروژه های اقتصادی ایران، همچنین بررسی راه های افزایش تعامل بورس های ایران و کره با حضور وی، روسا و مدیران بخش های دولتی و خصوصی دو کشور در تهران برگزار می شود.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، هیاتی متشکل از 236 نفر از مسوولان و رییسان بزرگترین شرکت های کره ای و صاحبان صنایع بزرگ این کشور پارک را در سفر به ایران که مدت آن سه روز اعلام شده، همراهی می کنند.
 مقام های ارشد کره نیز از این سفر به عنوان یک دیدار تاریخی یاد کرده و افزوده اند که «پارک» امروز با حسن روحانی رییس جمهور ایران مهمترین دیدار خود را از زمان برقراری روابط رسمی دو کشور از سال 1962 میلادی انجام می دهد.
روسای جمهوری دو کشور در این دیدار علاوه بر موضوعات مرتبط با راه های گسترش روابط دوجانبه در حوزه های مختلف به ویژه تعامل بورس های ایران و کره ، تحولات منطقه ای و بین المللی را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.
جست وجوی راه های تقویت همکاری مشترک در حوزه های انرژی، بورس، بانک و بیمه، پروژه های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی، فناوری و فرهنگی از جمله محورهای بحث و تبادل نظر روسای جمهوری دو کشور علام شده است و اسناد متعددی در این حوزه ها، با حضور روسای جمهوری توسط مقام های عالیرتبه ایران و کره جنوبی، امضا خواهد شد.
 
در جریان سفر رییس جمهوری کره جنوبی به تهران که تا چهاردهم اردیبهشت (فردا) ادامه می یابد، همایش بررسی راه های تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران – سئول در دوره پسا برجام و فرصت های سرمایه گذاری شرکت های کره ای در پروژه های اقتصادی ایران، با حضور وی، روسا و مدیران بخش های دولتی و خصوصی دو کشور در تهران برگزار می شود.
 
خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی با بازتاب مراسم استقبال از رئیس جمهوری این کشور که برای نخستین بار پس از 50 سال به ایران سفر کرده است، گزارش کرد که ایران دارنده بزرگترین ذخایر گاز جهان و چهارمین ذخایر نفتی دنیا است و کره نمی تواند شریک به این مهمی و بزرگی را در عصر توسعه اقتصادی نادیده بگیرد.
 
بازدید هیئتی از کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی از سازمان بورس و اوراق بهادار
گفتنی است، ژئونگ اون بو، رئیس کمیسیون خدمات مالی و رئیس کمیسیون اوراق بهادار و اوراق آتی بازار کره جنوبی نیز در راس هیاتی از این کشور، صبح روز گذشته (یکشنبه) با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران ارشد این نهاد دیدار کرد. هیأت همراه متشکل از تارک یونگ سونگ، مدیر بخش خدمات مالی بین المللی و چویی جونگ وون، معاون وی، ژئونگ اون بو را همراهی کردند.
محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح تاریخچه همکاری دو بورس ایران و کره جنوبی، همکاری آتی بسیار درخشانی را برای هر دو نهاد در آینده ای نزدیک پیش بینی کرد.
در ادامه، "اون بو" به نمایندگی ازFSC (کمیسیون خدمات مالی بازار کره جنوبی) آمادگی این نهاد را برای افزایش تعاملات با همتای ایرانی خود اعلام و ادامه این همکاری را برای هر دو طرف مفید ارزیابی کرد.
 
یادآور می شود؛ کمیسیون خدمات مالی بازار کره جنوبی یک نهاد مرکزی دولتی برای اجرای سیاست های خدمات مالی و نظارت بر بازارهای مالی است.
این کمیسیون، وظیفه وضع و تصویب مقررات و تنظیم پیش نویس قوانین بازارهای مالی را بر عهده دارد. نظارت و بازرسی  بر موسسه های خدمات مالی از دیگر وظایف این نهاد است.
همچنین، اعطای مجوزهای قانونی نظارتی و مجوزهای مربوط برای فعالیت موسسات خدمات مالی، نظارت بر بازارهای سرمایه و نظارت بر معاملات خارجی موسسات خدمات مالی از دیگر وظایف این نهاد در کره جنوبی محسوب می شود.

در پایان این دیدار، مقرر شد تا با برگزاری جلسات متعدد در ایران و همچنین کره جنوبی، زمینه های جدیدی برای همکاری فیمابین ایجاد شود

شماران