«سیدکامل تقوی نژاد» روز گذشته (دوشنبه) در همایش «تبیین برنامه های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» اعلام کرد: جرایم مودیانی که تا پایان شهریور 1395 بدهی مالیاتی خود را بپردازند بخشوده خواهد شد
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از ایرنا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این همایش افزود: در سال جاری باید ٣٥ درصد بودجه از محل مالیات تامین شود. وی تاکید کرد: سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی (جی.دی.پی) باید از هفت درصد به١١ درصد افزایش یابد.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور درباره طرح جامع مالیاتی گفت: با این طرح دارایی همه افرادی که باید مالیات بپردازند، شناسایی می شود.
وی درباره معافیت مالیاتی صادرات نیز اعلام کرد: افرادی که مواد خام صادر می کنند فقط 20 درصد معافیت مالیاتی دارند تا تشویق شوند مواد خام را به کالا تبدیل کنند.
تقوی نژاد گفت: اگر فردی امروز سرمایه گذاری کند به مدت پنج سال معافیت مالیاتی دارد و اگر در شهرک های صنعتی سرمایه گذاری کند هفت سال از پرداخت مالیات معاف می شود. همچنین سرمایه گذاری در مناطق محروم ١٠ سال و در شهرک های صنعتی مناطق محروم ١٣ سال مشمول معافیت مالیاتی است.
وی ادامه داد: همچنین افرادی که در شهرک های صنعتی مناطق محروم سرمایه گذاری کنند و پس از 13 سال سرمایه آنان به دو برابر سرمایه ثبتی نرسد، همچنان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.
تقوی نژاد گفت: همچنین برای سرمایه گذاری در طرح های بهداشتی و گردشگری امتیازهای مالیاتی در نظر گرفته شده است.
وی اعلام کرد شرکت های دانش بنیان ١٥ سال از مالیات معافند.
این مسئول درباره بدهی مالیاتی بنگاه های کوچک و متوسط گفت: این واحدها می توانند تا سه سال پرداخت مالیات خود را تنظیم کنند.
همایش «تبیین برنامه های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» روز گذشته با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و مسکن و شهرسازی برگزار شد.
 
 
بیست و پنجم اردیبهشت ماه نیز مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان اعلام کرده بود: از 87 هزار و 659 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در کشور، 37 هزار و120 واحد در شهرک های صنعتی مستقرند و بنابراین نزدیک 90 درصد صنایع کشور را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.
علی یزدانی همان روز در جمع مدیران دستگاه های اجرایی و صنعتگران لارستان افزود: از کل واحد صنعتی کشور، 79 هزار واحد در زمره صنایع کوچک و چهار هزار و 300 واحد در قالب صنایع متوسط محسوب می شوند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 948 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد در 787 شهرک صنعتی کار واگذاری زمین به متقاضیان انجام می شود.

بیست و دوم اردیبهشت ماه نیز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، شرکت‌ها و واحد‌های کوچک و متوسط تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی را از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنا کرد.

شماران