این دوره آموزشی پس از ۱۰ روز فعالیت و برگزاری کلاس‎های فشرده، طی مراسمی و با سخنرانی رئیس کل، رئیس مرکز آموزش و برنامه ریزی، مدیرکل دفتر آموزش و بهسازی منابع انسانی و حسابرس کل زیست محیطی دیوان محاسبات کشور به کار خود پایان داد.
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، رئیس کل دیوان محاسبات کشور در مراسم اختتامیه این دوره ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این دوره آموزشی، هدف اصلی آن را بهبود مهارت حسابرسان در انجام حسابرسی های زیست محیطی دانست.
 
رحیمی افزود: محیط زیست موهبتی است که خداوند متعال به امانت نزد ما قرار داده است و هر انسانی به نوبه خود در برابر حفاظت و استفاده درست از آن مسئول است. تخریب و آلودگی محیط زیست و مشکلات ناشی از آن چالش جدی در آینده نه چندان دور در کره زمین است.
 
رئیس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: ما حسابرسان باید بدانیم فلسفه وجودی ما بهبود زندگی مردم است و امروزه محیط زیست سالم نیاز ضروری همه شهروندان است. لذا با تمام توان باید تلاش کنیم که حفاظت از محیط زیست به طور جدی توسط دولت ها انجام شود. بدیهی است که حسابرسی محیط زیست در منطقه اکو نیز بسیار حایز اهمیت است و همکاری های دو جانبه و چند جانبه برای انجام پروژه های مشترک حسابرسی زیست محیطی می تواند به رفاه شهروندان و زندگی بهتر در منطقه منجر شود.

 
رئیس مرکز آموزش و برنامه ریزی دیوان محاسبات کشور نیز در این مراسم ضمن تشکر از مساعدت های ریاست کل در خصوص برنامه ریزی و اجرای این دوره، برگزاری موفقیت آمیز دوره آموزشی حسابرسی محیط زیست را به شرکت کنندگان تبریک گفت و تصریح کرد که دوره آموزشی مذکور نه تنها به بهبود مهارت و دانش حسابرسان در منطقه اکو منجر شده است بلکه دوستی و اخوت را در کشورهای همسایه منطقه توسعه داده است.
 
در این مراسم، مدیرکل دفتر آموزش و بهسازی منابع انسانی دیوان محاسبات کشور نیز گزارشی از نحوه برنامه ریزی و اجرای این دوره آموزشی ارائه کرد. همچنین حسابرس کل زیست محیطی و توسعه پایدار دیوان محاسبات کشور ضمن تشکر از اهتمام ویژه رئیس کل دیوان به امر حسابرسی زیست محیطی، گزارشی در خصوص موضوعات فنی و محتوایی این دوره آموزشی ارائه نمود.
 

در پایان اختتامیه، رئیس کل دیوان محاسبات کشور به طور رسمی اختتامیه دوره آموزشی اکوسای را اعلام کرد و گواهینامه پایان دوره آموزشی توسط وی به شرکت‎کنندگان تقدیم شد.

شماران