نشست هم اندیشی سالانه بررسی چارچوب های حسابرسی سطح ملی و هیات های متناظر در راستای پیشبرد سیاست های ابلاغی رئیس کل، با محوریت تهیه چارچوب های حسابرسی سطح ملی و هیات های متناظر و با حضور رئیس کل دیوان محاسبات کشور، معاونین رئیس کل، مدیران کل ستادی و استانی، حسابرسان کل، معاونین فنی استان ها و کارشناسان حقوقی در دیوان محاسبات کشور برگزار گردید.
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، رئیس کل دیوان محاسبات کشور در مراسم افتتاحیه این نشست با تاکید بر بروزرسانی حسابرسی بر اساس امکانات موجود، گفت: اگر حسابرسی بروز انجام گیرد و روش های جدید در حسابرسی به کار گرفته شود حسابرسی ها موثرتر خواهد بود.
 
رحیمی افزود: با مجوزی که از کمیسیون مشترک مجلس دریافت کرده ایم، هیات عمومی دارای اختیاراتی گردیده است که می تواند مقرراتی در این خصوص وضع کند تا روش های جدید به طور قانونی به کار گرفته شود.
 
وی خاطر نشان کرد که برای انجام کار به صورت بروز باید اطلاعات را الکترونیکی دریافت کنیم که مقدمات این کار با راه اندازی سامانه الکترونیکی سنا انجام گرفته است و در حال نهایی شدن می باشد.
 
 
ایشان همچنین از تشکیل کمیته پیگیری امور اجرایی جهت بهبود پیشبرد شبکه سنا خبر داد و گفت: با پیگیری ها و تلاش دیوان محاسبات کشور شبکه ملی اطلاعات و شبکه دولت ادغام شده است که این کار به دریافت الکترونیکی اطلاعات کمک زیادی خواهد کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه، ارائه گزارش این اقدامات و آسیب شناسی کنترل های داخلی و برطرف کردن ضعف این کنترل ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید کنترل های داخلی بررسی و تقویت شوند و این اقدامات در گزارش های حسابرسی نیز ذکر گردد تا روش ها اصلاح و ابزارها و روش های جدیدتر جایگزین گردد.
 
رحیمی همچنین انتشار گزارش های حسابرسی در کنار نظام قضایی دیوان محاسبات را به عنوان ضمانت اجرایی موثر و بازدارنده خواند و گفت: انتشار گزارش حسابرسی در کنار دستگاه قضایی و گزارش تفریغ بودجه به موقع، می تواند تاثیرگذار باشد و چارچوب های حسابرسی سطح ملی در تهیه دقیق این گزارشات حائز اهمیت است.
 

گفتنی است همزمان با برگزاری این نشست، کارگاه آموزشی کارشناسان حقوقی به مدت دو روز در حال برگزاری می باشد.

شماران