همفری هتون مدیرعامل بخش خاورمیانه موسسه دیلویت (Deloitte)‌، ضمن بازدید از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در جلسه‎ای با محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره همکاری‎های بیشتر در آینده گفتگو کرد. وی تصریح کرد: موسسه دیلویت علاقه‎مند است تا با افتتاح دفتر نمایندگی در ایران ارائه خدمات مالی خود در بازار سرمایه ایران را آغاز کند.
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران،‌ به نقل از پایگاه اطلاعرسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، همفری هتون در این دیدار اظهار کرد: بازار سرمایه ایران پتانسیل بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و طی این جلسه در خصوص اوضاع اقتصادی در جهان و بازارهای جهانی مباحثی مطرح شد و در خصوص چگونگی ارتقاء بازار سرمایه ایران از طریق همکاری با دیلویت بحث و بررسی شد.
هتون در این جلسه با مباحث حاکمیت شرکتی، تجدید ساختار شرکت ها و ادغام، جذابیت های سرمایه گذاری خارجی، استانداردهای حسابرسی و نحوه ارسال گزارش دهی شرکت ها در بازار سرمایه ایران آشنا شد.
فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این خصوص اظهار داشت: سازمان بورس بسیار مشتاق است تا با بازارهای جهانی و اقتصادهای بین المللی ارتباط برقرار کند. وی از پیوستن ایران به آیسکو پس از لغو تحریم ها، به عنوان یکی از اقداماتی یاد کرد که بازار سرمایه ایران را یک گام به بین المللی شدن نزدیک تر کرده است.
 
Deloitte
بزرگترین موسسه حسابداری و خدمات مالی جهان
گفتنی است، موسسه دیلویت، بزرگترین موسسه خدمات حرفه‌ای حسابداری و مالی در جهان است، که در کنار موسسات پرایس واتر هاوس کوپرز، ارنست اند یانگ، و کی‌پی‌ام‌جی به‌عنوان «چهار بزرگ» حسابداری جهان شناخته می‌شوند.
دیلویت در ۱۸۴۵ توسط ویلیام ولش دیلویت، در لندن تاسیس شد. اکنون دفتر مرکزی این شرکت در ساختمان جی‌ئی، واقع در نیویورک، ایالات متحد آمریکا مستقر است.
دیلویت خدماتی هم‌چون حسابرسی، مشاوره، مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری، مشاور مدیریت و مشاوره مالی را در بیش از ۱۵۰ کشور جهان ارائه می‌کند.
 

 


 

شماران