با پذیره نویسی «اوراق اجاره» دویست و ده میلیارد تومانی شرکت هواپیمایی ماهان از امروز (دوشنبه 9 خرداد 1395)، تامین مالی خرید 2 فروند هواپیمای ایرباس از طریق فرابورس ایران انجام می‌شود.این پذیره‌نویسی به مدت 10 روز از طریق بازار سوم فرابورس ایران در شبکه کارگزاری‌های مجاز صورت می‌گیرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، تعداد کل این اوراق 2 میلیون و 100 هزار ورقه یک میلیون ریالی به صورت 4 ساله با نرخ 21 درصد است و سود آن به صورت سه ماه یکبار پرداخت می‌شود.
 
ناشر این اوراق شرکت‌ واسط مالی بهمن دوم است و شرکت تامین سرمایه آرمان متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی آن را برعهده دارد.  بانک شهر نیز به عنوان ضامن و کارگزاری شهر به عنوان عامل فروش این اوراق معرفی شده‌اند. بازارگردانی اوراق «ماهان 99» بر مبنای حراج انجام می‎شود. در عین حال، هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند به میزان نامحدود این اوراق را خریداری کند. البته تعهد خرید از هر کد معاملاتی روزانه 105 هزار ورقه خواهد بود.
 
اوراقی که در مدت پذیره‌نویسی به فروش نرسند، توسط متعهد پذیره‌نویسی خریداری می‎شوند و به مرور در بازار عرضه خواهند شد. ضمن آن که معاملات ثانویه این اوراق اجاره پس از اتمام پذیره‌نویسی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز خواهد شد.
 

هواپیمایی ماهان پیش از این نیز در اسفند 1389و شهریور 1390 دو بار اقدام به پذیره‌نویسی اوراق بدهی از طریق فرابورس ایران کرده بود. به این ترتیب، این سومین باری است که این شرکت در فرابورس ایران از طریق انتشار اوراق بدهی تامین مالی می‌کند.

شماران