شهریورماه سال جاری؛ مسابقه بین‌المللی «کشف تقلب در مقالات فارسی» با عنوان بین‎المللیPersianPlagDet 2016 از سوی پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی با همکاری مسئولان مسابقات بین‌المللیPAN برگزار می‌شود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از روابط‌ عمومی پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی، سالار محتاج، مسئول اجرایی این مسابقه بین‎المللی گفت: این مسابقه در شهریورماه سال جاری و با همکاری مسئولان مسابقات بین‌المللیPAN در تهران برگزار می‌شود.
 
وی گفت: هدف از برگزاری این مسابقه ارزیابی سامانه‌های دانشگاهی و پژوهشی فعال در کشور در زمینه پردازش متون است. به گفته وی: این مسابقه در دو بخش «کشف مشابهت متنی بین اسناد» و «تولید پیکره‌‌‌ کشف تقلب» برگزار می‌شود.
 
بنا به اعلام دبیرخانه برگزاری این مسابقه بین‎المللی، 4مردادماه مهلت انتشار داده‌های آموزشی، 4 شهریورماه (25 آگوست) مهلت انتشار داده‌های تست و 11 شهریورماه (اول سپتامبر) پایان مهلت اجرای برنامه‌ها است. نتایج نهایی مسابقه نیز در 25 سپتامبر همزمان با 4 مهر اعلام خواهد شد و جوایزی به تیم نخست مسابقات اهدا می‌شود.
 
به گفته مسئولان برگزاری این مسابقه بین‎المللی، مقالات حاصل از این مسابقه در مجموعه کنفرانس و آزمایشگاه انجمن ارزیابیCLEF که قرار است در کنفرانسFIRE از هجدهم تا بیستم آذر 1395 (هشتم تا دهم دسامبر 2016) برگزار شود، ارائه خواهد شد.
 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه http://www.ictrc.ac.ir/plagdet مراجعه کنند.


 

شماران