ویراست دوم کتاب «راهنمای کاربردی تهیه صورتهای مالی تلفیقی»، تالیف بهرام غیایی، از سوی انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران منتشر شد

 

ویراست نخست این کتاب، با عنوان «حسابهای تلفیقی: گروه شرکتها»، شهریور 1364، با شمارگان پنجهزار جلد از سوی انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران منتشر شده بود. این کتاب سالیان متمادی به عنوان معتبرترین منبع آموزش دانشگاهی و حرفهای برای تهیه و تنظیم صورتهای مالی تلفیقی در کشور مورد استفاده بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از انتشارات انجمن، هر دو ویراست این کتاب توسط دکتر بهرام غیائی، از نخستین اعضای انجمن حسابداران خبره ایران، تألیف شده است. وی در ویراست دوم که با عنوان «راهنمای کاربردی تهیه صورتهای مالی تلفیقی» منتشر شده است، اقدام به بازنگری اساسی و بروز کردن درونمایه کتاب بر مبنای آخرین استانداردهای حسابداری و گزارشگری مالی کردهاست.از آن جا که این کتاب جزو معدود منابعی است که با رویکردی کاملاً کاربردی به مقوله گزارشگری مالی تلفیقی میپردازد، می‎تواند به عنوان منبعی سودمند از سوی افراد حرفهای و همچنین دانشجویان و استادان دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

 

ویراست دوم این کتاب، مشتمل بر هشت فصل، در 228 صفحه، در قطع رحلی (A4)، با شمارگان هزار جلد، به قیمت روی جلد 300.000 ریال، تیر 1396 توسط انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران منتشر شده است. علاقه‎مندان می‎توانند این کتاب را یا با مراجعه حضوری به دفتر انجمن حسابداران خبره ایران واقع در تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، شماره 28، طبقه دوم، یا از طریق سفارش تلفنی (تلفن‎های 88659982 تا 88659985) تهیه کنند. در صورت سفارش تلفنی، هزینه پست سفارشی به بهای کتاب افزوده خواهد شد. فایل پی‎دی‎اف صفحات آغازین کتاب، شامل، شناسنامه، فهرست مطالب، مقدمه ناشر، و پیشگفتار نویسنده در این پیوند در دسترس علاقه‎مندان است.

 

ویراست دوم کتاب «راهنمای کاربردی تهیه صورتهای مالی تلفیقی»، تالیف بهرام غیایی، از سوی انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران منتشر شد

ویرایش نخست کتاب «حسابهای تلفیقی: گروه شرکتها»، بهرام غیائی، انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران، شهریور 1364

 

انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران

 با توجه به رویکرد راهبردی شورای عالی انجمن در برنامهریزی و راهبری امور انجمن، «سند راهبردی انجمن حسابداران خبره ایران» پس از بازنگری در بهمنماه 1394 برای دوره سه ساله منتهی به 31 شهریور 1397 به تصویب رسید. مطابق این سند، انتشارات انجمن به عنوان یکی از هشت بخش راهبردی انجمن تعیین شده است. در این ارتباط، با توجه به اهداف سطح کلان انجمن، اهداف راهبردی مشخصی نیز برای انتشارات انجمن تعریف شده است که از آن جمله میتوان به این موارد اشاره کرد: انتشار منابع لازم با هدف ارتقای خدمات حرفهای ارزشآفرین و توانمندسازی اعضاء، کمک به دستیابی اعضاء به منابع داخلی و خارجی، تهیه و نشر منابع روز دنیا با هدف معرفی حرفه، و همکاری با انجمنهای حرفهای بینالمللی و داخلی در راستای نشر مشترک.

 

در همین راستا، پیرو تصویب «آییننامه چگونگی تشکیل و وظایف کارگروهها» توسط شورای عالی انجمن (در بهمنماه 1394)، کارگروه انتشارات به عنوان یکی از هفت کارگروه اصلی انجمن راهاندازی شد، و در راستای تحقق اهداف راهبردی فوق، انتشار منابع سودمند برای اعضای انجمن و دیگر علاقهمندان را در دستور کار خود قرار داد. از این رو، اعضای انجمن و دیگر علاقهمندان که آثاری حرفهای و کاربردی را در زمینههای مختلف حسابداری، اعم از ترجمه یا تالیف، گردآوری کردهاند در صورت تمایل برای انتشار آثار خود از طریق انتشارات انجمن میتوانند درخواست خود را به صورت کتبی به انتشارات انجمن اعلام کنند.

 

 

 
شماران