مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی اعلام کرد: آخرین مهلت خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث خودرو 21 فروردین 1395 است +جدول حق بیمه
مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان تهران افزود: ۱۸۰ هزار نفر در کشور از بیمه بیکاری استفاده میکنند و در حال حاضر کمترین مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری شش ماه و بیشترین پرداخت ۵۰ ماه است.
1- گروهبندي صاحبان مشاغل
بهموجب ماده (2) آئيننامه اجرايي ماده (95) قانون مالياتها صاحبان مشاغل براساس شاخصها و معيارهايي از قبيل نوع و يا حجم فعاليت به شرح ذيل گروهبندي ميشوند.
1-گروه اول، 2-گروه دوم، 3-گروه سوم
الف- حجم فعاليت:
گروه اول
مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل يا ده برابر درآمد مشمول ماليات قطعي شده (قبل از کسر معافيت) طبق آخرين برگ ماليات قطعي (مجموع اصلي و متمم) عملکرد سال 1391 و به بعد که تا تاريخ پايان ديماه سال قبل از شروع سال مالياتي ابلاغ شده باشد، هرکدام بيشتر از مبلغ سي ميليارد ريال باشد.
گروه دوم
مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل يا ده برابر درآمد مشمول ماليات قطعي شده (قبل از کسر معافيت) طبق آخرين برگ ماليات قطعي (مجموع اصلي و متمم) عملکرد سال 1391 و به بعد که تا تاريخ پايان ديماه سال قبل از شروع سال مالياتي ابلاغ شده باشد. هرکدام بيشتر از مبلغ ده ميليارد و تا سي ميليارد ريال باشد.
گروه سوم
مؤدياني که در گروههاي اول و دوم قرار نميگيرند، جز گروه سوم محسوب ميشوند.
در مواردي که صرفاً ارائه خدمات باشد، 50درصد مبالغ تعيينشده ملاک عمل ميباشد.
در مشارکت مدني جمع مبلغ فروش کالا و خدمات و يا درآمد مشمول ماليات قطعي شده کليه شرکاء ملاک عمل ميباشد.
مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل بر اساس فعاليت مؤدي در سال قبل ميباشد.
ب- نوع فعاليت: اشخاص ذيل فارغ از حجم فعاليت ازلحاظ انجام تکاليف موضوع آييننامه مذکور جزء موديان گروه اول محسوب ميشوند.
1- دارندگان کارت بازرگاني (واردکنندگان و صادرکنندگان)؛
2- صاحبان کارخانهها و واحدهاي توليدي و بهرهبرداران معادن داراي جواز تأسيس و پروانه بهرهبرداري از وزارتخانه ذيربط؛
3- صاحبان هتلهاي سه ستاره و بالاتر؛
4- صاحبان بيمارستانها، زايشگاهها، کلينيکهاي تخصصي؛
5- صاحبان مشاغل صرافي؛
6- فروشگاههاي زنجيرهاي داراي مجوز فعاليت از وزارتخانه ذيربط؛
همچنين مؤديان مالياتي که در هر گروه قرار ميگيرند تا سه سال بعد، ازنظر انجام تکاليف قانوني در طبقات پايينتر قرار نخواهند گرفت.
ذکر اين نکته ضروري است که در دو سال اول شروع فعاليت صاحبان مشاغل بهاستثناء مؤدياني که بر اساس نوع فعاليت در گروه اول قرار ميگيرند، انتخاب گروه و انجام تکاليف قانوني مربوط به انتخاب مؤدي خواهد بود.
ضمناً صاحبان مشاغلي که در گروههاي دوم يا سوم قرار ميگيرند، ميتوانند در هرسال مالياتي نسبت به انجام تکاليف گروه بالاتراقدام نمايند. در اين صورت مکلف به رعايت مقررات مربوط خواهند بود.
2- اظهارنامه مالياتي و نحوه ارائه آن
فرم اظهارنامههاي مالياتي براي صاحبان مشاغل گروههاي مختلف معمولاً اطلاعات هويتي اشخاص مذکور را شامل ميشود که ازجمله ميتوان به اطلاعات هويتي و مکاني، مجوزهاي فعاليت اقتصادي، درآمد مشمول ماليات، معافيتهاي قانوني، موجودي مواد و کالا در اول و پايان دوره، صورتحساب سود و زيان ترازنامه، واردات و صادرات کالا و خدمات، اطلاعات شرکاء، اطلاعات حسابهاي بانکي مربوط به فعاليت شغلي، صورت درآمد و هزينه (اطلاعات خريدوفروش کالا و خدمات و هزينههاي مربوط) اطلاعات اموال و دارائيها مربوط به فعاليت شغل خلاصه درآمد و هزينه (اطلاعات خريدوفروش کالاو خدمات و هزينههاي مربوط)
3- تسليم اظهارنامه
بهموجب ماده (4) آييننامه مذکور صاحبان مشاغل مکلفند اظهارنامه مالياتي خود را براي هرسال مالياتي (بهصورت انفرادي يا مشارکت) تا پايان خردادماه سال بعد بهصورت الکترونيکي از طريق درگاههاي الکترونيکي سازمان(WWW.TAX.GOV.IR) تسليم نمايند. همچنين سازمان ميتواند در مواردي که مقتضي بداند تسليم اظهارنامه غير الکترونيکي را بپذيرد. گفتني است موديان ميتوانند بهموجب ماده (178) قانون مالياتها اظهارنامههاي خويش را از طريق پست، به ادارات امور مالياتي تسليم نمايند.
4- مشخصات دفاتر
انواع دفاتر بهموجب آييننامه مذکور بهقرار ذيل قابل طبقهبندي ميباشند.
1) دفتر روزنامه
2) دفترکل
3) دفتر روزنامه و کل مشترک
4) دفتر معين
5) ساير دفاتر
5- تکاليف صاحبان مشاغل در خصوص نگهداري دفاتر و اسناد و مدارک
بهموجب ماده (6) آييننامه مذکور وظايف صاحبان مشاغل ازلحاظ نگهداري دفاتر و اسناد و مدارک براي گروههاي مختلف، متفاوت بوده که در ذيل بدانها اشاره ميگردد.
الف- صاحبان مشاغلي که در گروه اول قرار ميگيرند و کليه اشخاص حقوقي مکلف به نگهداري دفاتر روزنامه و کل يا ساير دفاتر حسب مورد دستي يا ماشيني (مکانيزه- الکترونيکي) متکي به اسناد و مدارک با رعايت موارد زير ميباشند:
1- رويدادهاي مالي بايد براساس استانداردهاي حسابداري و روزانه به ترتيب تاريخ وقوع در دفتر روزنامه ثبت و حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به دفتر کل منتقل گردد.
2- مؤدياني که دفاتر دستي نگهداري مينمايند، مکلفند براي هرسال مالياتي فقط از دفاتري که طي سال مالياتي قبل نزد مراجع قانوني ذيربط ثبت شده استفاده نمايند. در مواردي که دفاتر ثبت شده مذکور در هرسال براي ثبت عمليات مالي موديان تا پايان سال مالياتي کفايت ننمايد، مجاز به استفاده از دفاتر ثبت شده طي همان سال ميباشند.
3- موديان براي استفاده از سيستم الکترونيکي (نرمافزار) جهت ثبت رويدادهاي مالي خود، مکلفند از نرمافزارهاي مورد قبول که داراي ويژگيها، معيارها و ضوابط اعلامي سازمان باشد استفاده نمايند. سازمان موظف است ويژگيها، معيارها و ضوابط که نرمافزار بايد دارا باشد را اعلان عمومي کند.
1-3- استفاده از نرمافزارهاي قبلي تا مدت سه سال از لازمالاجرا شدن اصلاحيه قانون (1/1/1395) مجاز خواهد بود. استفاده از نرمافزارهاي مذکور بعد از مهلت فوقالذکر منوط به مطابقت آن با ويژگيها، معيارها و ضوابط اعلامي از سوي سازمان است.
موديان مکلفند تا قبل از مطابقت نرمافزار مورد استفاده با ويژگيها، معيارها و ضوابط اعلامي از سوي سازمان، حداقل ماهي يکبار خلاصه عمليات داده شده به ماشينهاي الکترونيکي را در دفتر روزنامه ثبت و حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به دفتر کل منتقل کنند.
در اجراي اين بند، سازمان ميتواند بهمنظور بررسي انجام وظايف محوله از ظرفيت علمي و تخصصي اشخاص حقوقي دولتي و غيردولتي استفاده نمايد. 4- نگهداري دفتر روزنامه واحد براي ثبت کليه عمليات و يا دفاتر روزنامه متعدد براي هر بخش از عمليات مجاز است.
5- اشتباه در شمارهگذاري صفحات و همچنين اشتباهات ناشي از ثبت دفاتر در مراجع قانوني ذيربط در صورت احراز، خللي به اعتبار دفاتر وارد نخواهدکرد. 6- نوشتن دفاتر با وسايلي که به سهولت قابل محو است (مانند مواد گرافيت) در دفاتر دستي ممنوع است.
7- دفاتر و اسناد حسابداري ميبايست بر اساس واحد پول رايج کشور و همچنين به زبان فارسي تحرير گردد.
8- در مواردي که دفاتر موضوع اين آئيننامه توسط مقامات قضائي يا ساير مراجع قانوني و يا به عللي خارج از اختيار مؤدي از دسترس مؤدي خارج شود صاحب دفاتر از تاريخ وقوع اين امر حداکثر ظرف دو ماه دفاتر جديد ثبت و عمليات آن مدت را در دفاتر جديد تحرير کند و تأخير تحرير عمليات در اين مدت به اعتبار دفاتر خللي وارد نخواهدکرد.
9- تأخير تحرير دفاتر در مورد اشخاص حقوقي جديدالتأسيس از تاريخ ثبت شخص حقوقي و در مورد ساير اشخاص از تاريخ شروع فعاليت تا دو ماه مجاز خواهد بود.
10- اشخاصي که داراي شعبه هستند مکلفند با توجه به روشهاي حسابداري مورد عمل، خلاصه عمليات شعبه يا شعب خود را درصورتيکه داراي دفاتر ثبت شده باشند، لااقل سالي يکبار (تا قبل از بستن حسابها) و در غير اين صورت عمليات هرماه را تا پايان ماه بعد در دفاتر مرکز ثبت کنند.
11- ثبت دفاتر ضمن سال مالي مشروط بر اينکه تا تاريخ ثبت هيچگونه فعاليت مالي و پولي صورت نگرفته باشد، مجاز است.
12- ارائه دفاتر سفيد و نانويس در حکم عدم ارائه دفاتر محسوب ميشود.
13- مؤديان مکلف به نگهداري دفاتر، بايد نسبت به نگهداري دفاتر و اسناد و مدارک اقدام و در صورت درخواست اداره امور مالياتي ارائه نمايند. در مورد نگهداري دفاتر و اسناد و مدارک بهصورت ماشيني، اطلاعات بايد به همان قالبي (فرمتي) که توليد، ارسال يا دريافت شده، نگهداري شود.
ب- صاحبان مشاغلي که در گروه دوم قرار ميگيرند مکلفند براي هرسال مالياتي اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبيل اسناد درآمدي فروش کالا يا ارائه خدمات و ساير درآمدها و اسناد خريد کالا، خدمات و دارايي و ساير اسناد هزينههاي انجامشده را به تفکيک و به ترتيب تاريخ وقوع هر يک از رويدادهاي مالي نگهداري و صورت درآمد و هزينه خود را ماهانه به شرح فرم مربوطه تنظيم نمايند.
پ– صاحبان مشاغلي که در گروه سوم قرار ميگيرند مکلفند براي هرسال مالياتي اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبيل اسناد درآمدي فروش کالا يا ارائه خدمات و ساير درآمدها و اسناد خريد کالا و خدمات و ساير اسناد هزينههاي انجامشده را نگهداري و خلاصه درآمد و هزينه سالانه خود را به شرح فرم مربوطه تنظيم نمايند.
ت- مؤدياني که رويدادهاي مالي خود را بهصورت ماشيني (مکانيزه- الکترونيکي) ثبت و نگهداري مينمايند (بهاستثناي موديان گروه اول)، نيازي به ارائه دفاتر بهصورت دستي ندارند. نگهداري اسناد و مدارک حساب بهصورت ماشيني يا دستي الزامي است.
همچنين بهموجب ماده (7) آييننامه ماده (95) قانون مالياتها صاحبان مشاغلي که نسبت به نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش (صندوق مکانيزه فروش) اقدام مينمايند در صورت رعايت آييننامه اجرائي موضوع تبصره (2) ماده (169) قانون مالياتها در نگهداري و ارائه اطلاعات مربوط، تکليفي براي نگهداري دفاتر موضوع آييننامه مذکور نخواهد داشت.
6- صورتحساب فروش و نحوه صدور ارائه آن
صاحبان مشاغل بهموجب ماده (8) آييننامه اجرايي بايد در موارد فروش کالا و يا ارائه خدمات صورتحساب نوع اول يا دوم حسب مورد به شرح زير صادر و نگهداري نمايند.
1- صورتحساب نوع اول بايد داراي شماره سريال چاپي يا ماشيني حسب مورد، تاريخ و حداقل در برگيرنده اطلاعات هويتي شامل نام، نام خانوادگي يا نام شخص حقوقي، شماره اقتصادي، نشاني کامل و کد پستي فروشنده و خريدار و مشخصات کالا يا خدمات ارائهشده، مقدار و مبلغ آن باشد.
تبصره: در صورت فروش به مصرفکننده نهايي درج مشخصات خريدار ازنظر اين آييننامه الزامي نميباشد.
2- صورتحساب نوع دوم که صرفاً در موارد استفاده از سامانه صندوق فروش (صندوق ماشيني (مکانيزه) فروش) صادر ميشود بايد داراي شماره سريال ماشيني، تاريخ و حداقل دربرگيرنده اطلاعات هويتي شامل نام، نام خانوادگي يا نام شخص حقوقي، شماره اقتصادي، نشاني کامل و کد پستي فروشنده و مشخصات کالا يا خدمات ارائهشده، مقدار و مبلغ آن باشد.
در مورد بندهاي 1 و 2 فوق تا زماني که شماره اقتصادي صادر نشده است درج شماره يا شناسه ملي در صورتحساب الزامي است.
7- ساير مقررات
صاحبان مشاغل علاوه بر موارد فوق نکات ذيل را نيز ميبايست رعايت نمايند.
- تغيير روش نگهداري دفاتر، اسناد حسابداري از ماشيني (مکانيزه- الکترونيکي) به دستي و بالعکس طي سال مالياتي يا دوره مالي حسب مورد مجاز نخواهد بود. (ماده 9)
- هر يک از دفاتر مزبور ميتواند بهصورت ماشيني (مکانيزه الکترونيکي) و دستي نگهداري شود و مؤدياني که از هر يک از روشهاي فوق استفاده مينمايند مکلّف به رعايت الزامات مربوط طبق اين آييننامه در هر يک از روشهاي مذکور حسب مورد ميباشند. (ماده 10)
- سازمان ميتواند تمام يا برخي از موديان موضوع اين آييننامه را طبق اعلام کتبي به مؤدي ذيربط حداکثر تا شش ماه پس از پايان هرسال مالياتي جهت اجرا از ابتداي سال مالي بعد به نگهداري دفاتر و اسناد حسابداري بهصورت ماشيني (مکانيزه- الکترونيکي) مکلف نمايد. (ماده 11)
- اشخاصي که دفاتر و اسناد حسابداري خود را بهصورت ماشيني (مکانيزه- الکترونيکي) نگهداري مينمايند مکلفند حسب درخواست کتبي مأموران مالياتي ذيربط، هنگام رسيدگي و ضمن ارائه دستورالعمل نحوه کار با نرمافزار مالي و حسابداري مربوط، رمز دسترسي لازم به اطلاعات نرمافزار را ارائه نمايند، در غير اين صورت در حکم عدم تسليم دفاتر خواهد بود. (ماده 12)
- مؤدياني که از دفاتر و اسناد حسابداري ماشيني (مکانيزه-الکترونيکي) استفاده مينمايند مکلفند حسب درخواست کتبي ماموران مالياتي ذيربط، اطلاعات موردنياز براي رسيدگي را در لوح فشرده، به ماموران يادشده ارائه نمايند. (ماده 13)
- مؤدياني که از دفاتر و اسناد حسابداري دستي استفاده مينمايند مکلفاند حسب درخواست کتبي ماموران مالياتي ذيربط دفاتر و اسناد و مدارک را براي رسيدگي به ماموران مالياتي يادشده ارائه نمايند. (ماده 14)
8- نحوه ارائه اسناد و مدارک
صاحبان مشاغل ميبايست بهموجب ماده (15) آييننامه مذکور دفاتر و اسناد و مدارک را با درخواست کتبي اداره امور مالياتي و يا گروه رسيدگي در روز و محل تعيينشده در برگ درخواست به اداره امور مالياتي تحويل و توسط اداره مذکور صورتمجلس گردد.
9- موارد رد دفاتر
بهموجب ماده (16) آييننامه فوق تخلف صاحبان مشاغل از تکاليف مقرر در موارد زير موجب رد دفاتر ميباشد.
1- درصورتيکه دفاتر ارائهشده نزد مراجع ذيربط به ثبت نرسيده باشد يا فاقد يک يا چند برگ باشد.
2- عدم ثبت يک يا چند فعاليت مالي در دفاتر بهشرط احراز.
3- تأخير تحرير دفاتر روزنامه بيش از 15 روز و تأخير تحرير دفتر کل زايد بر حد مجاز مندرج در اين آئيننامه.
4- عدم ثبت عمليات شعبه يا شعب در دفاتر مرکز طبق مقررات اين آئيننامه.
5- در مواردي که دفاتر مزبور به ادعاي مؤدي از دسترس وي خارج شده باشد و غير اختياري بودن موضوع مورد تائيد بالاترين مسئول اداره امور مالياتي ذيربط قرار نگيرد.
6- عدم تطبيق مندرجات دفاتر قانوني با اطلاعات موجود در سيستمهاي ماشيني (مکانيزه- الکترونيکي)، در مورد اشخاصي که از سيستمهاي مذکور استفاده مينمايند.
7- جاي سفيد گذاشتن بيشازحد معمول در دفتر روزنامه.
8- عدم ارائه يک يا چند جلد از دفاتر ثبت شده اعم از تحرير شده و نانويس.
9- تغيير نرمافزار حسابداري مورد استفاده در طي سال مالياتي بدون اطلاع قبلي اداره امور مالياتي ذيربط.
10- تغيير روش نگهداري دفاتر، اسناد حسابداري از ماشيني (مکانيزه- الکترونيکي) به دستي و بالعکس طي سال مالياتي يا دوره مالي.
11- تحرير دفاتر بهغيراز پول رايج کشور و زبان فارسي.
12- حذف برخي از عمليات در دفاتر الکترونيکي.
تبصره: در مورد بند 8 اين ماده چنانچه سفيد ماندن براي ثبت تراز افتتاحي باشد موجب رد دفاتر نخواهد بود و همچنين سفيد ماندن ذيل صفحات دفتر در آخر هرروز يا هرهفته يا هرماه به شرطي که اسناد داراي شماره رديف بوده و قسمت سفيد مانده با خط بسته شود، به اعتبار دفتر خللي وارد نميآورد.
هيات سهنفري حسابرسان موضوع بند 3 ماده 97 قانون مالياتهاي مستقيم (اصلاحيه مورخ 27/11/1380)، درصورتيکه با توجه به دلايل توجيهي مؤدي و نحوه تحرير دفاتر و رعايت استانداردهاي حسابداري و درجه اهميت ايرادات مطروحه از سوي اداره امور مالياتي و رعايت واقعيت امر، احراز نمايند که ايرادات مزبور به اعتبار دفاتر خللي وارد نمينمايد، مکلف است نظر خود را مبني بر قبولي دفاتر و اسناد و مدارک اعلام نمايند. (ماده 17)
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد، شماره ۳۷۳۴، تاریخ چاپ: 18 فروردین 1395
وی گفت: در سال 1394 با توجه به محدودیت هایی که در منابع داشتیم دو تریلیون و 10 هزار میلیارد ریال عمکرد داشتیم. همچنین369 هزار و 170 میلیارد ریال برای طرح های عمرانی سرمایه گذاری شده است.
اظهارات کری در حالی بیان شده است که باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا روز جمعه گذشته اعلام كرد قصد ندارد با لغو محدودیتهای موجود به بانكهای خارجی اجازه بدهد به دلار و از طریق نظام بانكی آمریكا با ایران كار كنند. اوباما افزوده بود: برای ایرانی ها این امكان وجود دارد كه از موسسات مالی اروپایی استفاده كنند. وی همچنین گفته بود دولتش برای شركتهای خارجی روشن خواهد كرد كه چطور با ایران معامله داشته باشند كه آمریكا آنها را تحریم نكند.
کشورهایی که با محدودیت های کمی در زمینه تجارت مواجه هستند یا آن که مالیات بر درآمد در آنها ناچیز است، مأمنی فراساحلی محسوب می شوند. آنها خدماتی به منظور جذب سرمایه های خارجی ارائه میکنند. معاملات مالی فراساحلی در نوع خود غیر قانونی نیستند اما می توان از آنها به منظور پنهان کردن دارایی ها در مقابل پرداخت مالیات استفاده کرد. این معاملات برای نمونه برای شهروندان آمریکایی غیر قانونی است. بر اساس قانون آمریکا، همه شهروندان این کشور قطع نظر از این که درآمدهایشان از چه منبعی نشأت می گیرد باید مالیات پرداخت کنند.
وزنامه فایننشال تایمز نوشت: به رغم فشار تحریم های مالی آمریکا، رهبران سیاسی اروپا مشتاق تعامل سیاسی وتجاری با ایران هستندو شرکت ها و افراد این کشورها را برای تجارت با ایران تشویق می کنند. تمام سیاستمداران در اروپا، همگی پشتیبان دولت اعتدال گرایحسن روحانی رئیس جمهور ایران هستند و یکی از دلایل اشتیاقشان برای تجارت با ایران تقویت این دولت است.
ب- صادرات کالاهایی که دولت برای تأمین آنها یارانه مستقیم پرداخت میکند، تنها با پیشنهاد دستگاه مربوطه و تصویب شورای اقتصاد مجاز است. در این صورت کلیه صادرکنندگان موظفند گواهی مربوط به عودت کلیه یارانههای مستقیم پرداختی به کالاهای صادرشده را قبل از خروج، از وزارت امور اقتصادی و دارایی أخذ کنند.
در ادامه بررسی لایحه دائمی شدن احکام برنامههای توسعه کشور: ضوابط گسترده ای در خصوص نظارت بر شبکه بانکی کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی جزئیات لایحه دائمی شدن برخی احکام برنامههای توسعه کشور در دستور کار صحن علنی قرار داشت. در این جلسه، ماده ۲۳ این لایحه به تصویب نمایندگان رسید؛ که بر مبنای آن، تاسیس، ثبت، فعالیت و انحلال نهادهای پولی و اعتباری از قبیل بانکها، موسسات اعتباری غیربانکی، تعاونیهای اعتبار، صندوقهای قرضالحسنه، صرافیها و شرکتهای واسپاری (لیزینگها) و همچنین ثبت تغییرات نهادهای مذکور فقط با اخذ مجوز از بانک مرکزی و به موجب مقررات مصوب شورای پول و اعتبار امکانپذیر است. در تبصره های این ماده، ضوابط گسترده ای در خصوص نظارت بر شبکه بانکی کشور و مجازات متخلفان مقرر شده است.
وي همچنين از لايحه اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده و لايحه نصب و راه اندازي صندوق مکانيزه فروش به عنوان دو برنامه مهم ديگر در سازمان ياد کرد و گفت: اين لوايح هم اکنون در کميسيون اقتصادي دولت و مجلس در دست بررسي هستند و به محض تصويب مراحل اجرايي آنها آغاز خواهد شد.
پناهي در پایان عنوان کرد: با توجه به احکام قانوني بودجه سال 1394 کل کشور سقف معافيت مالياتي در دو ماه اول سال 1395 ماهانه يک ميليون و 150 هزار تومان است.
رئیس گروه کاربران سوئیفت کشور با تاکید بر این که مسایل و امور بانکی بین المللی در ادبیات استاندارد به صورت محرمانه است و در هیچ جای دنیا روابط بانکی اعلام نمی شود، گفت: با توجه به این که در شرایط حساس هستیم مثالی در این مورد اعلام می شود، بر همین اساس حساب ایران نزد بانک مرکزی ایتالیا باز و از طریق سوئیفت پول منتقل شده است و ما بستانکار از بانک مرکزی این کشور هستیم.
براساس آییننامه اجرایی دیگری از قانون مالیاتهای مستقیم، مؤدیانی که نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی اقدام و گواهیهای مربوط به اموال و داراییهای متوفی را دریافت نمودهاند، تکلیفی در خصوص دریافت گواهی پرداخت مالیات مربوط موضوع این آییننامه برای همان اموال و دارایی نخواهند داشت. تقویت ضمانت اجرایی قانون مالیات بر ارث، تصریح مسئولیت تضامنی و جرایم ناشی از تخلف در صورت اموال و داراییهای متوفی به وراث یا موصیله بدون دریافت گواهی مالیاتی توسط کارکنان اشخاص و نیز افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق پوشش کاملتر مالیات بر ارث به عنوان یکی از ساز و کارهای اخذ مالیات و کاهش نابرابری درآمدی و باز توزیع مؤثر آن از جمله اهداف آییننامه یاد شده است.
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، براساس این آییننامه، افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی داراییهای اشخاص حقوقی با رعایت استانداردهای حسابداری، مشمول پرداخت مالیات بر درآمد نمیباشد. این آییننامه با اهدافی از جمله ایجاد تسهیل در تجدید ارزیابی شرکتهای دولتی، شفافیت هر چه بیشتر صورتهای مالی، پیشگیری از تجدید ارزیابی گزینشی اموال، ماشینآلات و تجهیزات خاص و نیز جلوگیری از وارد شدن ضربات سنگین به بخش تولید مصوب گردید.
وی افزود: با اصلاح صورت گرفته در طرح مذکور اعضای هیئت مدیره شرکتهایی که همه یا بخشی از آن متعلق به دولت است اجازه ندارند در هیئت مدیره سایر شرکتها عضویت داشته باشند.
این تصویبنامه از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، برای اجراء به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ شد.
بهارستاننشینان مقرر کردند ایثارگران و فرزندان شهدا برای یکبار از پرداخت مابهالتفاوت برای 15 سال سنوات بیمهای ناشی از انتقال سوابق بیمهای از یک صندوق بیمه و بازنشستگی به صندوق دیگر بیمه و بازنشستگی که ناشی از تغییر دستگاه استخدامیاست، معافند. این مبلغ بهعنوان مطالبه صندوق منتقلٌالیه از دولت منظور و توسط دولت پرداخت و تسویه میشوند.
این شرکت گفته است: '40 سال است که موساک فونسکا فارغ از هرگونه نقصی در کشور خودمان و دیگر حوزه های فعالیت مان مشغول به کار بوده. شرکت ما هرگز متهم به ارتباطبا موارد غیرقانونی نبوده است.'
نعمتزاده گفت: از دیگر اقداماتیکه برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه به انجام رسیده، این بوده است که با ارائه طرحی در جهت تشویق صادرکنندگان اقدام کنیم، همچنین ارائه یارانه سود بانکی برای صادرات و پرداخت جایزه صادرات بر مبنای ارزش افزوده، دو راهکاری است که می توان برای خدمت به صادرکنندگان ارائه کرد.
به موجب مصوبه مجلس، به منظور برقراری بیمه تکمیلی بازنشستگی، صندوقهای بیمه اجتماعی مجازند نسبت به افتتاح حسابهای انفرادی شخصی جهت بیمهشدگان با مشارکت فرد بیمهشده اقدام نمایند.